Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisillakin jo noita cap lippiksiä.

Vierailija
12.08.2014 |

Näyttää olevan paljon ja merkkireppuja siis tätä kånken reppuja. Meillä vaan tavalliset lippikset ja reput. Eikä edes varaa hommailla tuollaisia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:11"]

ilmeisesti lippiksen lipan tulee olla nyt suora?? poika ei suostu laittamaan päähänsä lippistä, jossa taivutettu lippa. Mun silmään nuo suoralippaiset näyttävät kamalilta. t. kalkkis-mamma

[/quote]

Jep, eli se lippa on suora. Ja se ei ole lippis vaan cap. Mä aina erhdyn sanomaan sitä lippikseks ja eskari korjaa että ei se oo lippis vaan CAP. On se tarkkaa :) No ohi se menee tuokin villitys...

[/quote]

Ja kakat. Lippalaki on englanniksi a cap. Joten cap=lippis.

[/quote]

Siis pointti oli varmaan, että sitä ei saa sanoa lippikseksi (varsinkaan kavereiden kuullen). Pitää sanoa cap tai olet nynny. Sama kuin pehmis=softis/soft ice.

Vierailija
22/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen capin ja lippiksen ero on siinä lipassa? Lippiksessä se on vinoon taivutettu ja capissa suora?

Jos näin, niin kylläpä on turhanpäiväinen rahareikä tuossakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:15"]

Pikku poikien muotia on nyt suorat lipat (olleet jonkin aikaa) ja sitten nämä +20 käyttää new yorkin (ny) taivutettua lippaa.

[/quote]

Se NY on New York Yankees, ei New York :D

Vierailija
24/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan cappi vaan kavereiden kesken. Ite käytäm snäpärii. :D

Vierailija
25/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:56"]

Eli sen capin ja lippiksen ero on siinä lipassa? Lippiksessä se on vinoon taivutettu ja capissa suora?

Jos näin, niin kylläpä on turhanpäiväinen rahareikä tuossakin..

[/quote]

Sanos muuta. Pojalla laatikko täynnä hyviä lippiksiä, joissa vino lippa, mutta ei niitä voi enää kuulemma käyttää. Alan pikkuhiljaa taipua koulupuvun kannalle.

Vierailija
26/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:43"]

Meidän ekaluokkalaisella on cap ja luokalla on vain toinenpoika jolla on myös. Muilla näytti olevan ihan perus lippiksiä. Yllättäen tällä omallani ja sillä toisella capin omistajallamon isoveljiä joten sieltähän se malli otetaan. Itse en näen mitään syytä olla ostamatta lapselle tuollaista lippistä koska minulla siihen varaa on. Meidän 5lk. Tytöllä on myös kånkenin reppu. Sitä näytti olevan ihan todella monella tuolla koulun pihalla. Varmaan 1/3 tytöistä omisti tuollaisen. Eikä tuo nyt ainakaan kovin kallis ole 65e ja lapsella käytössä nyt kolmatta vuotta. Kalliimaksintulisi ostaa joka vuosi 20-30e marketti reppu.

[/quote]

Kuvitteletteko sinä ja te muut todella, että nuo nyt hankkimanne sikamaisen hintaiset  hatut ja reput kelpaavat kakaroillenne vielä ensi syksynä vaikka miten olisivat ehjiä?
Sallikaa mun nauraa...

Vierailija
27/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snäpäri tai snäpcäp, näom lausutaan meilläpäin, ei missään nimessä vain cäp...

Vierailija
28/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:21"]Snäpäri tai snäpcäp, näom lausutaan meilläpäin, ei missään nimessä vain cäp...

[/quote]

Snäpäris on se säätönipsusysteemi ja capis ei oo. Learn the difference.

Vierailija
29/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:41"]

Miksi englanninkieliset kyseistä mallia kutsuvat? Baseball cap? Pelkkä cap on tosiaan ihan vaan mikä tahansa lippis.

[/quote]

Baseball cap se on, ja niitä on kahta perusmallia - suoralippainen perinteinen, baseballkypärän mallinen, jota mm. rapparit suosivat, ja kurvilippainen. Aidot amerikkalaiset ovat Suomessa arvokkaita.

Vierailija
30/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin ekaluokkalainen laskee käpin viivoja ja katsoo että tarra paikallaan ja et on varmasti aito. Ei tosiaan kelpuuta feikkia!!

Vierailija
31/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:43"]

Meidän ekaluokkalaisella on cap ja luokalla on vain toinenpoika jolla on myös. Muilla näytti olevan ihan perus lippiksiä. Yllättäen tällä omallani ja sillä toisella capin omistajallamon isoveljiä joten sieltähän se malli otetaan. Itse en näen mitään syytä olla ostamatta lapselle tuollaista lippistä koska minulla siihen varaa on. Meidän 5lk. Tytöllä on myös kånkenin reppu. Sitä näytti olevan ihan todella monella tuolla koulun pihalla. Varmaan 1/3 tytöistä omisti tuollaisen. Eikä tuo nyt ainakaan kovin kallis ole 65e ja lapsella käytössä nyt kolmatta vuotta. Kalliimaksintulisi ostaa joka vuosi 20-30e marketti reppu.

[/quote]

Kuvitteletteko sinä ja te muut todella, että nuo nyt hankkimanne sikamaisen hintaiset  hatut ja reput kelpaavat kakaroillenne vielä ensi syksynä vaikka miten olisivat ehjiä?
Sallikaa mun nauraa...

[/quote]

Totta kai ne kelpaa. Kotijoukkueen kannatuslippis. :D Meillä on koko perheellä.

Vierailija
32/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tule koskaan ostamaan lapselleni capia vaikka olisi varaakin. Yksinkertaisesti ne näyttävät mielestäni aivan idioottimaisilta.

Vierailija
33/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snapback, snäpäri = muovinen kiinnitys takana.

Cap, cäppi = normikiinnitys

;)

Vierailija
34/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:37"]Snapback, snäpäri = muovinen kiinnitys takana.

Cap, cäppi = normikiinnitys

;)

[/quote]

Eiku capis ei oo mitään takana vaan ne tehdään erikokoisina.

Vierailija
35/35 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:31"]Kyllä meillä ainakin ekaluokkalainen laskee käpin viivoja ja katsoo että tarra paikallaan ja et on varmasti aito. Ei tosiaan kelpuuta feikkia!!

[/quote]

Mutta kun nykyään feikeissäkin on tarpeeksi viivoja ja tarratkin löytyy ;) just ostettiin "dc:n cäppi" 10veelle, makso kympin torikauppiaalla ja kaikki on niinkuin aidoissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi