Lastensuojelussa teen töitä, ja voin kertoa, että tosi yleisiä lastensuojelutapausten etunimiä ovat mm.
Niko,Nico, Jere, Joni, Toni, Tony, Miro, Miko
Jenna, Jemina, Jannika, Janita, Jessica
Tuli vaan mieleen, kun täällä usein näistä nimiasioista puhutaan. Varsinkin pojissa on kyllä tosi paljon noita mainitsemiani nimiä. Erityisesti että Joni ja Niko toistuu tooosi usein.
Mistä lie johtuu.
Kommentit (30)
Varmasti myös ongelmaperheissä, mutta huippulahjakkuuksissakin. Ties vaikka meidän vanhuudenpäiviemme aikana Suomen presidentti olisi nimeltään Nico tai Jessica.
lapset tulevat olemaan lastensuojelutapauksia..
Tosin ovat jo 10 ja 12 vuotiaita. Täytyypä kiirehtiä!
Kirjoitustyyli on niin teinimäinen, ja eikös sosiaalivirastossa työskenteleviltä yleensä vaadita korkeakoulutusta?
Voisko se Onni Armaan äiti lopettaa jo?
et jos nimi on listalla niin ongelmia tulossa? Jos oikeesti lasten suojelusta vastais tollaset ihmiset niin kuka suojelee lapsia lastensuojelulta?
Jere, Jemina, Niko, Toni ja Miro ainakin, muutamia mainitakseni.
Mä en voi muuta sanoa, kun että mua lähinnä naurattaa sen ihmisen pienuus joka kirjoittelee tollaisia aloituksia.
Kummipoika on Joni. Ja lasten luokkakavereina on Jennikaan ja Jaminaa, ihan " normi" perheistä ovat ja mukavia lapsia.
Eihän tässä ole sanottu, et kaikki ton nimiset olis lastensuojelulapsia? Vai onko?
mua rupes kyllä ärsyttämään. Näköjään mainittujen nimisten äidit siellä nyt keuhkoaa. Minkä sille kuulkaa voi, jos teidän lapsen nimi on samalla yleinen nimi lastensuojelussa?
En mä tiedä on ap tosissaan, mutt ihan hyvin vois olla.
Ihan sen takia, että ovat niin yleisiä. Yhdelle ihmettelijälle tiedoksi, että jos työskentelee lastensuojelussa, ei välttämättä ole lastensuojeluviranomainen eikä tee päätöksiä huostaanotoista.
Ap:lle tiedoksi, että itse omaan pitkän linjan työkokemuksen lastensuojelusta, ja tavallaan olet oikeassa ja tavallaan et. Olet vielä aika kaukana siitä, miksi jotkut lapset päätyvät lastensuojeluun. Mikä nimi lapselle annetaan, heijastaa tietysti vanhempien ajatusmaailmaa. Siinä olet oikeassa. Mutta pelkän nimen antamisen perusteella kukaan vanhempi ei ole huono vanhempi automaattisesti.
Mulle on ihan sama vaikka olis ollut Laura ja Sami nimiset lapset kyseessä. Silti mä ajattelisin samoin.
Ap:n aloituksesta loistaa niin kauas provoilu ja ilkeys, ja jos oikeesti tollaiset ihmiset on töissä lastensuojelussa, niin mä säälin niitä lapsia. Hyvin hyvin lapsellista touhua!
vai juontuuko se vanhasta nimestä. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelu kertoo helposti, että KAIKKI luettelemasi nimet ovat yleistyneet vasta vuoden 1980 jälkeen.
Ei siitä ole kuin parikymmentä vuotta kun almanakasta olevasta nimestä johdettua lempinimeä ei saanut antaa lapselle nimeksi! Tämän vuoksi esim. Niko- tai Jere-nimisiä on ennen vuotta 1985 ollut vain satunnaisesti.
Täällä Jonin, Roosan ja Annan äiti!
Lastesuojeluviranomaiset ei ole ainakaan vielä käyneet oven takana, tai ottaneet yhteyttä.
Eipä ole aihettakaan! Huomenna mennään mummolaan kyläilemään, jonne tulee lasten serkutkin, Jenni, Mimosa ja Miika. Ihanaa!
Ja kaikki hurraa !!!!!!!!!
Hekoheko, mun kaveri on AIKUISTEN OIKEESTI lastensuojeluvalvoja ja kuulema siinä ei ehdi lasten nimiä paljoa miettimään.
Kaverini on kuullut paljoa näistä Nico, Mica, Carolina, Janica yms nimistä, kuinka on heitteille jätetty yms, mutta ei olla voida todistettu asiaa!!
Kaverini sanoi, että kunpa nämä " palsta mammat osaisivat erottaa toden fiktiosta"
Tää on kyllä silti provo, ettei olis kannattanu edes vaivautua vastaamaan ;)
Aikansa radikaali oli sekin, joka ensimmäiseksi uskalsi lyhentää Paavalin Paavoksi. Varmaan oli lastensuojelu silloinkin ovella kolkuttelemassa, ja konservatiivit haukkoivat henkeään...
Eihän kukaan aikuinen osoita lasta sormella nimen perusteella.
Meillä siis huolestuttava tulevaisuus nimistä päätellen.