Tyttöystävän lapsi
Olen seurustellut 1,5-vuotta ihanan naisen kanssa. Asumme erillään, kuitenkin nukumme lähes joka päivä yhdessä. Yleensä hänen luonaan, koska hänellä sattuu olemaan 4-vuotias tyttö. Tyttöystäväni sai tämän lapsen teininä ja olemme molemmat parikymppisiä.
En tosiaan pidä juurikaan tästä hänen lapsestaan. En ole koskaan oikein välittänyt/pitänyt lapsista. Olen kyllä yrittänyt pitää likasta ja näin. Tyttöystäväni takia kuitenkin olisin valmis tekemään joitain "uhrauksia". Neuvoja kiitos!
Kommentit (40)
No valitettavasti tuo tuskin toimii pitemmän päälle. Lapsen ainakin pitäisi olla vanhemmilleen aina se ykkönen, ehdottomasti. Itse en edes haluaisi puolisoa, joka mitenkään uhraisi sen lapsen hyvinvointia oman parisuhteen eteen. Vaikka onhan näitäkin varmasti. Eri juttu tietty, jos haluatte vaan enemmänkin tapailla näillä äidin lapsivapailla just.
mutta jos ihan vakavaa parisuhdetta haluat, niin kyllä mä suosittelen joko tutustumaan siihen lapseenkin pikkuhiljaa (ja pyrkiä muutetaan sitä asennetta ennen kaikkea) tai sitte ihan kannattaa etsiä lapseton tyttöystävä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:09"]tu sopii niin kauan kuin vain tapailette, kunhan ette tapaile joka päivä tai edes joka toinen päivä.
tuolla paletilla ja asenteella ei tarvitse unelmoida yhteenmuutosta, kihloista, naimisiinmenosta eikä yhteisistä lapsista.
[/quote]
Ollaan kyllä muuttamassa syksyllä yhteen. Lapsia en haluakkaan eikä tyttöystäväkään halua enempää niitä.
Ajattelitko sitten vain deittailla tyttöystävääsi seuraavat 16 vuotta, kun lapsi muuttaa pois kotoa? Ei yhteistä asuntoa, kihloja eikä häitä?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:02"]niin mäkin mietin poikaystäväni lapsesta, aika pitkäänkin, että voiskohan tästä saada vaan ton miehen ilman tota lasta. En pitänyt lapsista muutenkaan, oiekastaan vihasin niitä. Poikaystävä on siis lapsen lähihuoltaja. Sitten päädyin tutustumaan poikaan, viettämään hänen kanssaan kahdestaan aikaa, ystävystymään, tutustumaan hänen maailmaansa ja ajatuksiinsa. Osoitin myös olevani vastuullinen aikuinen ja laittavani rajoja ja pitäväni niistä myös kiinni. Nyt tullaan jo superhyvin toimeen ja usein se käpertyykin ennemmin jopa mun kainaloon siliteltäväksi kuin isänsä :)
[/quote]
Toi on tosi hyvä juttu :) Siis sulle! Tottakai mä olen tutustunu tässä 1,5-vuodessa likkaan. Olen hoitanut, valmistanut ruoan, vienyt jopa tätä puistoihin jne. Vaikka olen ollut näissä tilanteissa mukavuusalueeni ulkopuolella. Eli olen ollut epäitsekäs monesti. Totuus on kuitenkin se, että en likasta pidä ja tää pätee kaikkiin lapsiin.
[/quote]
Mulla oli just tollanen miesystävä joskus. Oikee kusipää.
[/quote]
"Tollanen miesystävä", johan on. Ei kaikki niistä lapsista pidä. Ei se tee kenestäkään kusipäätä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:02"]niin mäkin mietin poikaystäväni lapsesta, aika pitkäänkin, että voiskohan tästä saada vaan ton miehen ilman tota lasta. En pitänyt lapsista muutenkaan, oiekastaan vihasin niitä. Poikaystävä on siis lapsen lähihuoltaja. Sitten päädyin tutustumaan poikaan, viettämään hänen kanssaan kahdestaan aikaa, ystävystymään, tutustumaan hänen maailmaansa ja ajatuksiinsa. Osoitin myös olevani vastuullinen aikuinen ja laittavani rajoja ja pitäväni niistä myös kiinni. Nyt tullaan jo superhyvin toimeen ja usein se käpertyykin ennemmin jopa mun kainaloon siliteltäväksi kuin isänsä :)
[/quote]
Toi on tosi hyvä juttu :) Siis sulle! Tottakai mä olen tutustunu tässä 1,5-vuodessa likkaan. Olen hoitanut, valmistanut ruoan, vienyt jopa tätä puistoihin jne. Vaikka olen ollut näissä tilanteissa mukavuusalueeni ulkopuolella. Eli olen ollut epäitsekäs monesti. Totuus on kuitenkin se, että en likasta pidä ja tää pätee kaikkiin lapsiin.
[/quote]
Mahtavaa että olet yrittänyt ! :) Saanko udella, miksi et pidä lapsista?
Surullinen totuus kuitenkin on, että lapsi tulee olemaan tyttöystäväsi elämässä aina, etkä saa sitä nollattua. Mitenpä käy yhteenmuuton? Jos ajattelet suhteelle mitään tulevaisuutta, lapsesta-pitämättömyytesi ei oikein sovi kuvioon. Oletko tätä pohtinut?
[/quote]
Joo tottakai, tännehän mä itse olen alunperin kirjoittanut ajatuksistani. En tiedä oikein mikä siinä on että kammoan lapsia. Ehkä siksi kun ei ole samat puheenaiheet (tietenkään) ja kun vaativat sitä huomiota paljon. Ja ovat kyllä todella rasittavia suurimman osan ajasta.
Ollaan mietitty näitä asioita naisen kanssa yhdessä ja muutetaan syksyllä yhteen. Lapsi ei ole enään silloin niin paljon kuvioissa.
Mä luulen että sun tyttöystäväs vaan toivoo ja uskoo että sä lämpeet siihen lapseenkin ajan mittaan :/
Miten niin lapsi ei ole syksyllä enää niin paljon kuvioissa? Ois voinut taas heti alkuun kertoa jos lapsi onkin muuttamassa muualle tms.. Haiskahtaa koko juttu kun yks kaks tulee uutta oleellista tietoa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:02"]niin mäkin mietin poikaystäväni lapsesta, aika pitkäänkin, että voiskohan tästä saada vaan ton miehen ilman tota lasta. En pitänyt lapsista muutenkaan, oiekastaan vihasin niitä. Poikaystävä on siis lapsen lähihuoltaja. Sitten päädyin tutustumaan poikaan, viettämään hänen kanssaan kahdestaan aikaa, ystävystymään, tutustumaan hänen maailmaansa ja ajatuksiinsa. Osoitin myös olevani vastuullinen aikuinen ja laittavani rajoja ja pitäväni niistä myös kiinni. Nyt tullaan jo superhyvin toimeen ja usein se käpertyykin ennemmin jopa mun kainaloon siliteltäväksi kuin isänsä :)
[/quote]
[/quote]
Mahtavaa että olet yrittänyt ! :) Saanko udella, miksi et pidä lapsista?
Surullinen totuus kuitenkin on, että lapsi tulee olemaan tyttöystäväsi elämässä aina, etkä saa sitä nollattua. Mitenpä käy yhteenmuuton? Jos ajattelet suhteelle mitään tulevaisuutta, lapsesta-pitämättömyytesi ei oikein sovi kuvioon. Oletko tätä pohtinut?
[/quote]
Joo tottakai, tännehän mä itse olen alunperin kirjoittanut ajatuksistani. En tiedä oikein mikä siinä on että kammoan lapsia. Ehkä siksi kun ei ole samat puheenaiheet (tietenkään) ja kun vaativat sitä huomiota paljon. Ja ovat kyllä todella rasittavia suurimman osan ajasta.
Ollaan mietitty näitä asioita naisen kanssa yhdessä ja muutetaan syksyllä yhteen. Lapsi ei ole enään silloin niin paljon kuvioissa.
[/quote]
Täh? Miksi lapsi ei olisi silloin niin paljon kuvioissa? Mistä tällaisia ihmisiä oikein sikiää?
Taitaapa ollakin porvoosta tämä pikkuperhe.. Ihan hyvin rakennettu ja nyt sitten ilmottaa että äiti antaa lapsensa huostaan tai muualle pois kun haluaa olla vaan poikaystävän kanssa kaksin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:21"]Mä luulen että sun tyttöystäväs vaan toivoo ja uskoo että sä lämpeet siihen lapseenkin ajan mittaan :/
Miten niin lapsi ei ole syksyllä enää niin paljon kuvioissa? Ois voinut taas heti alkuun kertoa jos lapsi onkin muuttamassa muualle tms.. Haiskahtaa koko juttu kun yks kaks tulee uutta oleellista tietoa.
[/quote]
Sen takia kun alkaa olemaan tyttöystävän mukaan enemmän likan isän luona. Ennen ei tyttöystävä päästänyt usein likkaa sinne hoitoon tai yökylään. Eli nyt mun osalta alkaa ainenkin näyttämään paremmalta, koska likka alkaa siellä käymään useammin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:21"]Mä luulen että sun tyttöystäväs vaan toivoo ja uskoo että sä lämpeet siihen lapseenkin ajan mittaan :/
[/quote]
Sen takia kun alkaa olemaan tyttöystävän mukaan enemmän likan isän luona. Ennen ei tyttöystävä päästänyt usein likkaa sinne hoitoon tai yökylään. Eli nyt mun osalta alkaa ainenkin näyttämään paremmalta, koska likka alkaa siellä käymään useammin.
[/quote]Siis alkaa käymään useammin vai tuleeko ihan jaettu huoltajuus? Kai sä nyt ymmärrät että vaikka lapsi ois joka toisen viikonlopun isällään niin sä olet sille aikuinen sen elämässä ja se todellakin on haitallista jos sulla on negatunteita sitä kohtaan! Ole mies nyt ja mieti sitä lasta jos sen äiti ei osaa sitä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:40"]
Enhän minä leiki tietenkään. Ja kyllä olen ymmärtänyt että ko. lapsi kuuluu pakettiin. Rakastetaan toisiamme mutta jos minä saisin päättää niin lapsi ei kuuluisi tähän pakettiin.
[/quote]
Eli miten tyttöystäväsi hoitaisi lapsensa, jos sinä saisit päättää? Mitä lapselle tapahtuisi, jos sinä saisit päättää? Haluaisitko tyttöystäväsi antavan lapsensa pois, jos sinä saisit päättää? Miten lapsi ei konkreettisesti kuuluisi pakettiin, jos päätösvalta olisi sinulla?
voi tyttö parka, jos kukaan ei halua olla hänen kanssaan.
lapsi ei ole pelkästään lapsi, hän on myös IHMINEN
ihmisestä voi tykätä vaikka ei tykkääkään lapsista
Mä niin toivon että tää on provo, käy sääliksi tuota lasta jos ei oo :( Äiti laittaa miehen lapsen edelle, mies ei tykkää lapsesta ja toivoo että tämä ei olis olemassakaan, nyt alkaa viettään aikaa isällään mihin äiti ei ole ennen päästäny..
Ap, sinä ja tyttöystäväsi olette itsekkäitä ja lapsellisia. Kun lapsen "hankkii" niin on ymmärrettävä että elämää eletään siitä eteenpäin niin että lapsen etu on etusijalla. Ja kun alkaa suhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia niin olisi ymmärrettävä että ne lapset edelleen on etusijalla ja jos eivät ole niin jossain on vikaa.
Sori vaan poika, eroatte. SINÄ olet suhteen kolmas pyörä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:35"]Sori vaan poika, eroatte. SINÄ olet suhteen kolmas pyörä.
[/quote]
No näin ollen en ole. Mä en naistani pakota tai sabotoi olla olematta lapsen kanssa tai yritä syrjäyttää lasta. Nainenhan päättää näistä, ei ole likka kuitenkaan mun lapsi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:40"]
Enhän minä leiki tietenkään. Ja kyllä olen ymmärtänyt että ko. lapsi kuuluu pakettiin. Rakastetaan toisiamme mutta jos minä saisin päättää niin lapsi ei kuuluisi tähän pakettiin.
[/quote]
Eli miten tyttöystäväsi hoitaisi lapsensa, jos sinä saisit päättää? Mitä lapselle tapahtuisi, jos sinä saisit päättää? Haluaisitko tyttöystäväsi antavan lapsensa pois, jos sinä saisit päättää? Miten lapsi ei konkreettisesti kuuluisi pakettiin, jos päätösvalta olisi sinulla?
[/quote]
Edelleen. Mä en päätä mistään. En tietenkään päätä! Mutta lapsi ei myöskään ole mun joten mä en kaikkiin asioihin voi vaikuttaa. Enkä haluakkaan, onneksi nainen osaa itse ajatella ja päättää mitä tekee.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:35"]Sori vaan poika, eroatte. SINÄ olet suhteen kolmas pyörä.
[/quote]
No näin ollen en ole. Mä en naistani pakota tai sabotoi olla olematta lapsen kanssa tai yritä syrjäyttää lasta. Nainenhan päättää näistä, ei ole likka kuitenkaan mun lapsi.
[/quote]Se kuule se lapsi kasvaa siitä ja alkaa sulle hankalaksi kun tietää ettet pidä siitä. Toivottavasti edes silloin tyttöystäväsi tekee oikean valinnan ja sinä saat kenkää. Jos ei tee niin.. No, te ansaitsette toisenne sitten varmaan. Toivottavasti tytöllä on hyvä ja rakastava isä.
Avausviestissä kyselet neuvoja ja oot valmis tekeen uhrauksia mutta ei tää nyt ihan siltä vaikuta. Pakko kysyä että minkä ikäsiä te oikein ootte? Vaikutatte nuorilta ja typeriltä, oikea mies tukee puolisonsa vanhemmuutta vaikka itse ei vanhempi haluaisi ollakaan.
No siellähän se ikäkin sanotaan avausviestissä eli nuoria ovat ja sen huomaa! Sanonpa vaan että jonain päivänä tuo asia tulee teidän suhteen väliin, tyttö alkaa katumaan että laittoi miehen oman lapsensa edelle ja näkee miten väärin se oli tehty.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:02"]niin mäkin mietin poikaystäväni lapsesta, aika pitkäänkin, että voiskohan tästä saada vaan ton miehen ilman tota lasta. En pitänyt lapsista muutenkaan, oiekastaan vihasin niitä. Poikaystävä on siis lapsen lähihuoltaja. Sitten päädyin tutustumaan poikaan, viettämään hänen kanssaan kahdestaan aikaa, ystävystymään, tutustumaan hänen maailmaansa ja ajatuksiinsa. Osoitin myös olevani vastuullinen aikuinen ja laittavani rajoja ja pitäväni niistä myös kiinni. Nyt tullaan jo superhyvin toimeen ja usein se käpertyykin ennemmin jopa mun kainaloon siliteltäväksi kuin isänsä :)
[/quote]
[/quote]
Mulla oli just tollanen miesystävä joskus. Oikee kusipää.