Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet älykkäät ja lahjakkaat ihmiset käyttäytyvät niin lapsellisesti?

Vierailija
29.07.2021 |

Esim. osaavat tehdä perusasioita ja menestyy hyvin elämässä ja työssään, mutta silti henkisesti lapsia kun käytöstavoista ja mentaliteetistä puhutaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kusi nousee päähän niin sitä kuvittelee voivansa tehdä mitä vaan ja että kaikki hyväksyvät sen.

Vierailija
2/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kusi nousee päähän niin sitä kuvittelee voivansa tehdä mitä vaan ja että kaikki hyväksyvät sen.

Olet niin itsekeskeinen että kuvittelet että juuri sinun tulee hyväksyä kaikki mitä muut tekevät. Mikä jumala sinä kuvittelet olevasi? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs yliopiston  professori haukkuu vaimoaan kaupassa aina kun tämä valitsee jonkun tuotteen. Ja jos vaimo sanoo, että valitse itse niin tämä on typerä idiootti kun pyysi miehen mukaan typerään kauppaan :D 

Toki on miellyttävä työssään .

Vierailija
4/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaankin pystyn tunnistamaan tästä itseni. Matemaattinen lahjakkuus on se oma työsarkani.

Se tietty "itsensä idioottina pitäminen" on tiettyä vastapainoa ja lepoa aivoille. Ehkä jonkinlaista autismiin kirjoon kuuluvaakin, vaikka mitään diagnoosia ei ole koskaan tullut hankittua asialle.

Sosiaalisesti olen kömpelö, olen aina ollut. Kuitenkin pystyn aistimaan ihmisten tunnetiloja hyvin. Toisaalta olen tietyllä tavalla ihmispelkoinen, enkä voi sietää konflikteja, mikä on ehkä yksi syy sellaiselle pelleilylle ja epätoivoiselle yritykselle keventää tunnelmaa.

Vierailija
5/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisiä haavoja, traumoja ja fiksoitumisia, kipeitä pisteitä, jotka vääristävät luonnetta ja estävät fiksuakin ihmistä olemasta paras mahdollinen versio itsestään.

Vierailija
6/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös. Yksi tuttu ensin keskustelee monimutkaisista ja syvällistä asioista, mutta saattaa kesken lauseen lähteä toiseen huoneeseen katsomaan Paavo Pesusientä. Muutenkin katsoo vain piirrettyjä ja pelaa pienten lasten pelejä.

Vierailija
7/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös ja reaktiot toisiin ihmisiin ovat enemmänkin sidoksissa kasvatukseen, lapsuuden ja nuoruuden elinpiiriin ja tunteisiin kuin älykkyyteen. Ihmissuhteet perustuvat myös tunteisiin eukä älykkyyteen

Vierailija
8/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät usein teeskentelevät vähemmän älykkäitä etteivät jää kiinni.

Kukapa tahtoisi olla huonossa valossa ja paljastua älykkääksi. Moni historian älykkö on ollut massamurhaaja.

Myös ydinaseet ovat älykköjen kehittämiä ja valmistamia oikeita olemassa olevia asioita.

Maailman nykyinen tilanne on älykkäiden ihmisten aikaansaannosta.

On varsin luonnollista piiloutua ja esittää vähemmän älykästä kuin onkaan. Vähentää myös työtaakkaa työpaikalla kun on vähän poissaoleva.

Vierailija
9/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene.

Jotkut ovat älykkäitä ja hoksaavaisia tietyissä asioissa. 

Älykkyydellä ei kuitenkaan ole juuri tekemistä ihmisen luonteen ja temperamentin kanssa.

Useimmat narsistisiin luonteisiinkin taipuvat ihmiset ovat älykkäitä, juuri siksi he saavat paljon valtaa, kun heillä on älyä suunnitella ja ratkaista asioita, ja heihin aletaan tämän vuoksi luottaa.

Mutta ihmisinä älykkäät ja lahjakkaat voivat olla tosi vaikeita, tiedetäänhän ne monet vaikeat taiteilijaluonteet.

Sopivasti älykäs ihminen ja jo valmiiksi henkisesti perusterve ihminen, pärjää elämässään parhaiten.

Osaa suhtautua kaikkeen, ilman suuria draamoja, ei tarvitse mitään ulkopuolista ihailua, vaan itsetunto kunnossa.

Vierailija
10/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaankin pystyn tunnistamaan tästä itseni. Matemaattinen lahjakkuus on se oma työsarkani.

Se tietty "itsensä idioottina pitäminen" on tiettyä vastapainoa ja lepoa aivoille. Ehkä jonkinlaista autismiin kirjoon kuuluvaakin, vaikka mitään diagnoosia ei ole koskaan tullut hankittua asialle.

Sosiaalisesti olen kömpelö, olen aina ollut. Kuitenkin pystyn aistimaan ihmisten tunnetiloja hyvin. Toisaalta olen tietyllä tavalla ihmispelkoinen, enkä voi sietää konflikteja, mikä on ehkä yksi syy sellaiselle pelleilylle ja epätoivoiselle yritykselle keventää tunnelmaa.

Täällä sama, tosin diagnoosejakin on, mut eipä niistä hullu muuttunut hurskaammaksi.

Mä allekirjoitan sutkauksen ”tunneihmiselle maailma on tragedia, älyihmiselle komedia”, ja oon huomannut että korrelaatio tosiaan on vahva.

Vierailija
11/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älykkäät ja lahjakkaat ole mikään homogeeninen ihmisryhmä. On vaikka miten ihania ihmisiä, ihan käsittämättömiä tyyppejä ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
12/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan itse ole kovin älykäs, jos luulee kaikkien lahjakkaiden olevan jotenkin samanlaisia ihmisiä.

13/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska älykkäät ovat lapsia jotka haluavat oppia aina jotain uutta. Oliko muuta? Hajaantukaa.

Vierailija
14/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin väärässä kuin olla voi.

Suomessa on useita kansainvälisen tason tutkijoita, niin lääketieteessä kuin muissakin tieteissä.

Ja heitä on myös palkittu.

Ilman älyään he eivät olisi noita tutkimuksiaan saaneet valmiiksi, eivätkä hyödyttäneet siten niin Suomea kuin muitakin maita, saavutsillaan.

Ei heillä ole kusi noussut.  Päinvastoin ovat tietyllä tavalla nöyriä ja aina valmiina oppimaan uutta, eivätkä vaadi muilta yhtään mitään.

Kommentoijasta näkee selvästi, että hänen täytyy olla joku hyvin nuori. Hyvin tyhmä. Tai täysin elämää kokematon ja seuraamaton ihminen.

Vierailija
15/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytös ja reaktiot toisiin ihmisiin ovat enemmänkin sidoksissa kasvatukseen, lapsuuden ja nuoruuden elinpiiriin ja tunteisiin kuin älykkyyteen. Ihmissuhteet perustuvat myös tunteisiin eukä älykkyyteen

Vaikka olisit testeillä mitattuna kuinka älykäs tahansa, mutta olet tullut kaltoinkohdelluksi lapsena ja/tai nuorena, se vaikuttaa koko loppuelämään väistämättä. Turvattomuutena, turvallisuushakuisuutena ja ehkä liiallisena kiintymyksenä turvalliseen henkilöön.

Vierailija
16/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan hengenvetooon voisi todeta, että tyhmätkin on usein aika lapsellisia. 😂 Eli ollaanko me sitten lähes kaikki vähän lapsellisia? 🤔

Vierailija
17/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet niin väärässä kuin olla voi.

Suomessa on useita kansainvälisen tason tutkijoita, niin lääketieteessä kuin muissakin tieteissä.

Ja heitä on myös palkittu.

Ilman älyään he eivät olisi noita tutkimuksiaan saaneet valmiiksi, eivätkä hyödyttäneet siten niin Suomea kuin muitakin maita, saavutsillaan.

Ei heillä ole kusi noussut.  Päinvastoin ovat tietyllä tavalla nöyriä ja aina valmiina oppimaan uutta, eivätkä vaadi muilta yhtään mitään.

Kommentoijasta näkee selvästi, että hänen täytyy olla joku hyvin nuori. Hyvin tyhmä. Tai täysin elämää kokematon ja seuraamaton ihminen.

Tai ehkä sinä et tajunnut että hän tarkoitti niitä älykkäitä joilla on se kusi noussut päähän. Ei kaikkia.

Vierailija
18/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole sulle ainakaan isolla kauhalla älyä suotu… 😆

Vierailija
19/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisiä haavoja, traumoja ja fiksoitumisia, kipeitä pisteitä, jotka vääristävät luonnetta ja estävät fiksuakin ihmistä olemasta paras mahdollinen versio itsestään.

Aika rikasta kielenkäyttöä. Joskus parannuskeino on pahempi kuin itse tauti. Hmm, Wonder why?

Vierailija
20/54 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma on hyvin rentouttavaa tehdä samoja asioita kuin mitä on tehnyt lapsena, ja se purkaa hyvin stressiä. Olisiko siitä kyse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme