Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan myrkkykäärme

Vierailija
11.08.2014 |

Olisi hyvät neuvot kalliit, kun työpaikalla ihminen joka ns vain päättää pitääkö jostakin hlöstä vai ei ja toimii sitten sen mukaan, käyttäytyy töykeästi, pompottaa, yrittää pomotella, ei ota pahemmin kontaktia, ei juttele, katselee pitkin nenänvarttaan, puuttuu siihen miten teet työsi yms.

Esimerkkinä uuden hlön työpaikalla aloittaminen, hän ei kunnolla edes tervehdi toisen kättäpäivää esittelystä huolimatta, ei puhu mitään hlölle paitsi silloin kun yrittää pompottaa ja komentaa miten joku asia on hänen mielestään tehtävä jne.

En ole kys paikassa ollut kuin pari vkoa ja on jo aika paha olla, en voi häntä täysin sivuuttaakaan vaan on tehtävä yhdessä töitäkin. Mutta huomaan jo miten olen ikäänkuin varpaillaan ja varuillaan hänen kanssaan, yritän "pienentää" itseäni jotten ärsyttäisi ja se ei kyllä pidemmän päälle käy, olen täysin tasavertainen hänen kanssaan ja myös koulutetumpi sikäli mikäli sillä merkitystä on eli en ole mikään epäpätevä kokematon tyttöraasu jollaista ei kyllä myöskään saisi sillä tavoin kohdella.

Tämä asia ei myöskään ole vain minun korvieni välissä tai kuvitelmaa vaan monilla samaa fiilistä ja kokemusta jopa siinä määrin että eräs työntekijä vaihtanut kys tyypin vuoksi työpaikkaansa :(

Mitä tekisin, miten toimia? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella, opettele sietämään niiden ihmisten pienuutta ja yritä olla välittämättä.

Vierailija
2/40 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen itsekin ajatellut toimivani 2 mutta se ei ehkä ihan onnistu, koska todellakin joudun hänen kanssaan varsin tiiviisti työskentelemään osan viikosta. Ja en oikein menneisyyteni huomioiden, ja muutenkaan, kestä huonoa ilmapiiriä, kireyttä, pahansuopuisuutta yms. Hyvä työilmapiiri ja työkaverin kunnioitus on minulle todella tärkeätä. Ei ole kivaa kun jo heti näin alussa inhoan ajatusta päivistä hänen työkaverinaan ja vatsassa tuntuu möykky:((

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:08"]Noin olen itsekin ajatellut toimivani 2 mutta se ei ehkä ihan onnistu, koska todellakin joudun hänen kanssaan varsin tiiviisti työskentelemään osan viikosta. Ja en oikein menneisyyteni huomioiden, ja muutenkaan, kestä huonoa ilmapiiriä, kireyttä, pahansuopuisuutta yms. Hyvä työilmapiiri ja työkaverin kunnioitus on minulle todella tärkeätä. Ei ole kivaa kun jo heti näin alussa inhoan ajatusta päivistä hänen työkaverinaan ja vatsassa tuntuu möykky:((

ap

[/quote]

Mä oon törmänny joka työpaikalla tuollaiseen kiusaajaan. Kyseessä naisvaltainen ala. Tee sille selväksi että sua ei pompottele tai puhu pomolle.

Vierailija
4/40 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se asia tehdään selväksi? Periaatteessa tiedän ja osaan olla myöskin tiukka, mutta käytännössä asia on hieman eri, olen aika herkkä luonne ja vatvon asioita mielesssänikin. Enkä myöskään haluaisi riitatilanteita, tosin ainahan niitä ei voi välttää. Mutta että joku on ns etukäteen päättänyt ettei pidä toisesta ja käyttäytyy heti alusta asti noin, todella hanurista :(

ap

Vierailija
5/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin samalla mitalla takaisin. Kohtelisin yhtä huonosti, kuin hän kohtelee sinua. En olisi kyseistä pientä, ilmeisen huonolla itsetunnolla varustettua akankuvatusta huomaavinakaan. Jos tilanne eskaloituu ja hän jatkaa loputtomiin , nostaisin kissan pöydälle ja kysyisi kaikkien läsnäollessa syytä hänen käytökseensä. Itselleni tuli mieleen lukiessani kirjoitustasi, että jospa tämä kyseinen onneton ihminen kokee sinut jollain tavalla uhkaksi itselleen? Oletko nuorempi, paremmin koulutettu, osaavampi vai ehkä kauniimpi kuin hän. Yleensä kiusaajat kokevat edellämainitut seikat itselleen uhaksi ja he hyökkäävät kimppuun keinolla millä hyvänsä. Tärkeintä on, että et alistu etkä nöyristele hänen edessään. Vahvoja ihmisiä kiusaajat eivät uskalla kiusata. Tsemppiä!

Vierailija
6/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinullekin 22!

Olen ehtinyt tässä työvuosieni aikana tavata monenmoista kolleegaa mutta en muista, että yksikään olisi tätä ennen ollut jo valmiiksi hapannaama minua kohtaan, siis heti ensimmäisenä työaamuna kun paikalle saavun ja esittäydyn kättäpäivää-tyylillä kuten minulla tapana on.

Siksikin olen tästä tilanteesta äärimmäisen ihmeissäni, harmistunut ja suoraan sanottuna myöskin vittuuntunut, täytyyhän sitä nyt toiselle ihmiselle antaa edes mahdollisuus ja jos ei vaan siltikään kemiat synkkaisi niin sittenkään ei toimita noin (ainakaan ihan terveet ihmiset) vaan ollaan silti mahd asiallisia, mahd pitkälle.

ap

Vierailija
7/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kysyisit suoraan kyseiseltä henkilöltä miksi hän käyttäytyy näin kummallisesti. Veikkaan että on tehokkain tapa lopettaa asia. Ehkä hän sitten huomaa, että sinua ei kannata vedättää.

Vierailija
8/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että miehet keskenään on ihan yhtä metkoja kuin naisetkin. Löytyy kateellista, selkäänpuukottajaa ja pomon perseennuolijaa ihan samalla tavalla. Sekatyöpakoilla tämä sitten ei ole niin näkyvää tämä ihana ihmisyys. Ihminen ON ihmiselle susi, eikä pelkästään nainen naiselle, kuten aina yritetään vängätä. Oikein ärsyttää, kun aina vain naiset muka käyttäytyy kuin imbesillit.

Itse olen sen verran kovanaama, ja oman arvoni tunteva, etten antaisi moisen mulkeron käytöksen itseäni pahemmin hetkauttaa. Yleissääntönäni on, että jos en arvosta ihmistä pätkääkään ja näen, että pässihän tuo on, ei hän pysty myöskään minua loukkaamaan. Pahimmissa tapauksissa alan suhtautua näihin säälinomaisesti, koska selvästi on päässä jotain vialla. Auttaisiko tällainen psyykkaus?

Vierailija
9/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miten hoidat tilannetta, jos sinulla koeaika, jottei hän pääse käyttämään sitä hyväksi

Vierailija
10/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:46"]

Mieti, miten hoidat tilannetta, jos sinulla koeaika, jottei hän pääse käyttämään sitä hyväksi

[/quote]

No, onneksi en ole "yksin" tämän asian kanssa, hän siis toiminut muitakin kohtaan nurjasti ja asia on siellä yleisesti tiedossa vaikkakaan ei siis "hoidettu" puimalla se kussakin tilanteessa tai tilanteen jälk kunnolla läpi jota käytöksensä muuttuisi.

ap

Vierailija
11/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lisäkommenteista!

Esimerkki tältä päivältä, ei vastannut huomeneen oikeastaan millään tavoin ja "eristi" minut toiseen huoneeseen muutaman asiakkaan kanssa jääden itse toisen työkaverin ja muutaman asiakkaan kanssa toiseen tilaan. Toki ymmärrän tuon siinä mielessä että se ikäänkuin "rauhoitti" tilannetta kun ei kaikki oltu samassa tilassa mutta tulipa vain heti mieleen, että kas kummaa, minut komensi erilleen hänestä ja hyvästä työ ym toveristaan. Ja ovi tietty laitettiin kiinni. Ja kotiin läksi niin ettei mulle tottakai heippaa huikattu.

On ihan hemmetin suolesta miten tämä vaikuttaa väkisinkin minuun ja työskentelyyni, mainitsinkin jo tuosta "itseni pienentämisestä" ja melkeinpä pelosta että mitä sieltä hänen suustaan kohta ulos tuleekaan, vaikkapa palaverissa jos ollaan samaan aikaan siellä, niin lisäksi en osaa olla luontevasti ja rennosti hänen läsnäollessaan,mietin miten toimia ja tehdä työni ja uskallanko sitä tai tätä tai jopa "osaanko" minä vaikka varmasti osaan. :((

ap

Vierailija
12/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties päiväkodissa töissä? Nimimerkki " tervetuloa kerhoon"

Vierailija
13/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pk mutta ala on kutakuinkin sama. Mitenkäs sinä olet toiminut vastaavassa tilanteessa?

ap

Vierailija
14/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot varmaan Sirpan työtoveri. Tai ainakin kuulostaa samalta, mutta löytyyhän näitä...

Vierailija
15/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:22"]Kiitos lisäkommenteista!

Esimerkki tältä päivältä, ei vastannut huomeneen oikeastaan millään tavoin ja "eristi" minut toiseen huoneeseen muutaman asiakkaan kanssa jääden itse toisen työkaverin ja muutaman asiakkaan kanssa toiseen tilaan. Toki ymmärrän tuon siinä mielessä että se ikäänkuin "rauhoitti" tilannetta kun ei kaikki oltu samassa tilassa mutta tulipa vain heti mieleen, että kas kummaa, minut komensi erilleen hänestä ja hyvästä työ ym toveristaan. Ja ovi tietty laitettiin kiinni. Ja kotiin läksi niin ettei mulle tottakai heippaa huikattu.

On ihan hemmetin suolesta miten tämä vaikuttaa väkisinkin minuun ja työskentelyyni, mainitsinkin jo tuosta "itseni pienentämisestä" ja melkeinpä pelosta että mitä sieltä hänen suustaan kohta ulos tuleekaan, vaikkapa palaverissa jos ollaan samaan aikaan siellä, niin lisäksi en osaa olla luontevasti ja rennosti hänen läsnäollessaan,mietin miten toimia ja tehdä työni ja uskallanko sitä tai tätä tai jopa "osaanko" minä vaikka varmasti osaan. :((

ap

[/quote]

Nyt menet puhumaan pomolle ja johonkin työsuojelu-juttuun!

Vierailija
16/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos AP ottaisi ykkösprioriteetiksi työn, eikä keskittyisi näihin ihmissuhdejuttuihin. Ei kaikkien kanssa tarvitse olla bestis, tervetuloa aikuisten maailmaan.

Vierailija
17/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Sipe hei. Sulta jäi tänään vessa moppaamatta. Kato että se on mopattu aamulla, kun tullaan töihin.

Vierailija
18/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin päiväkodissa ja ilmoitin siitä siten lopulta pomolle. Loukkaantui sitten verisesti kun joutui pomon puhutteluun. Ei tietenkään kokenut kiusaavansa yhtään ketään. Hyi, vieläkin menee kylmät väreet.

Vierailija
19/40 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:45"]Täällä Sipe hei. Sulta jäi tänään vessa moppaamatta. Kato että se on mopattu aamulla, kun tullaan töihin.

[/quote]

Saanko sen jälkeen mopata naamas ku vessa mopattu?

Vierailija
20/40 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2&4 kommenteista!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi