ihmissuhdeongelma, miksi nainen suuttui minulle?
Vähän aikaa sitten työkaverilla oli illanistujaiset. En tuntenut kovin hyvin illallisten pitäjää, mutta hän oli siihen mennessä vaikuttanut mukavalta ja ollut ystävällinen ja tarjonnut nenäliinoja kun hajosin kerran töissä kun joku kysyi jotain exästäni. Olin siis itse eronnut vähän aikaa sitten, mutta päässyt jo yli ja tapailinkin jo jotain, mutten viitsinyt pyytää häntä vielä mukaan koska se olisi tuntunut "viralliselta".
Paikalle saapui todella vähän ihmisiä, eikä monetkaan olleet muistaneet ilmoittaa etteivät pääse. Nainen, kenen luona juhlat olivat, oli varautunut tekemällä paljon ruokaa ja ostanut viiniä ja nähnyt vaivaa. Saavuin paikalle samasta työpaikasta olevan miehen kanssa, jonka olin itse kutsunut mukaan. Mies on ulkomaalainen, ja pelkään hänen kokevan ulkopuolinen, koska on ainoa ulkomaalainen. Hän tuli kai kohteliaisuudesta, viipyi reilu tunnin ja pahoitteli kiireitä ja meni kotiin. Itsekin olisin mielelläni lähtenyt pois, tuntui jotenkin kiusalliselta istua siinä kun emäntä oli niin pettynyt.
Kun ilta sitten venyi, minullakin oli vähän mukavampi olla, humalaan en kuitenkaan ollut juonut. Illallisten emännän miesystävä istui viereeni. Mies oli lyhyt ja vähän kuin pikkupoika muutenkin olemukseltaan, olin todella yllättynyt koska ajattelin juhlien järjestäjän olevan hyvinkin kaunis ja hyväkäytöksinen ja muutenkin sellainen, joka voisi saada "kenet vaan". Mies oli töissä pankissa. Yritin keksiä jotain sanottavaa, lopettaa kiusallisen hiljaisuuden, ja päätin laskea leikkiä siitä kuinka vähälla rahalla voisi tulla toimeen. Mies lähti mukaan leikkiin, mietittiin yhdessä voisiko pakettiautossa asua ja riittäisikö kahdet housut ja yksi mekko vaatteiksi jne. Hän nauroi, minä nauroin.
Illallisten järjestäjä näkee tämän, suuttuu aivan kauheasti ja alkaa huutamaan ja haukkumaan minun ulkonäköäni. (myönnettäköön, minulla oli rumat ja halvat vaatteet ja edellisestä kampaajareissusta aikaa ja meikkikään ei ehkä juuri sopivinta väriä - pointtina kuitenkin tuo tunteenpurkaus eikä sisältö) Kaikki paikalla olevat hiljenevät ja tuijottavat vuoron perään huutajaa ja minua. Hiljaisuuden lopetti yksi hyväkäytöksinen mies ja ehdotti jotain baariin menoa. He lähtivät, minä menin kotiin.
Pahoitin tästä kovin mieleni. Juhlien järjestäjä ei ole kutsunut minua enää minnekään, emmekä muutenkaan oikein enää juttele. Omasta mielestäni en tehnyt mitään väärää. Jos kyse olisi mustasukkaisuudesta, haluan muistuttaa, että mies oli minusta negatiivinen ylläri (itse en todellakaan olisi hänenlaisestaan kiinnostunut) ja että juhlien järjestäjä on paljon kauniimpi kuin minä, ei siis pitäisi kokea itseään "uhatuksi". Itse ajattelen, että juhlien järjestäjä oli tosi pettynyt siihen ettei paljon kukaan tullut ja purki omaa turhautumistaan, mutta sehän ei selitä miksi suuttui minulle. Olisi tullut mukaan nauramaan, ja koettanut nähdä että pienetkin juhlat voivat olla kivat.
Olen selittänyt tämän kahdelle kaverille, joista toinen piti juhlien järjestäjää huonokäytöksisenä idioottina, toinen taas oletti että "kyllähän mun nyt pitäisi ymmärtää".
Kommentit (24)
Mun mielestä tökerö illallistenpitäjä.
Olen nainen. Juhlien järjestäjä voisi siinä mielessä olla mustasukkainen, että elävät etäsuhteessa sen miehen kanssa. Panomiestä en etsi.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:08"]Vähän aikaa sitten työkaverilla oli illanistujaiset. En tuntenut kovin hyvin illallisten pitäjää, mutta hän oli siihen mennessä vaikuttanut mukavalta ja ollut ystävällinen ja tarjonnut nenäliinoja kun hajosin kerran töissä kun joku kysyi jotain exästäni. Olin siis itse eronnut vähän aikaa sitten, mutta päässyt jo yli ja tapailinkin jo jotain, mutten viitsinyt pyytää häntä vielä mukaan koska se olisi tuntunut "viralliselta".
Paikalle saapui todella vähän ihmisiä, eikä monetkaan olleet muistaneet ilmoittaa etteivät pääse. Nainen, kenen luona juhlat olivat, oli varautunut tekemällä paljon ruokaa ja ostanut viiniä ja nähnyt vaivaa. Saavuin paikalle samasta työpaikasta olevan miehen kanssa, jonka olin itse kutsunut mukaan. Mies on ulkomaalainen, ja pelkään hänen kokevan ulkopuolinen, koska on ainoa ulkomaalainen. Hän tuli kai kohteliaisuudesta, viipyi reilu tunnin ja pahoitteli kiireitä ja meni kotiin. Itsekin olisin mielelläni lähtenyt pois, tuntui jotenkin kiusalliselta istua siinä kun emäntä oli niin pettynyt.
Kun ilta sitten venyi, minullakin oli vähän mukavampi olla, humalaan en kuitenkaan ollut juonut. Illallisten emännän miesystävä istui viereeni. Mies oli lyhyt ja vähän kuin pikkupoika muutenkin olemukseltaan, olin todella yllättynyt koska ajattelin juhlien järjestäjän olevan hyvinkin kaunis ja hyväkäytöksinen ja muutenkin sellainen, joka voisi saada "kenet vaan". Mies oli töissä pankissa. Yritin keksiä jotain sanottavaa, lopettaa kiusallisen hiljaisuuden, ja päätin laskea leikkiä siitä kuinka vähälla rahalla voisi tulla toimeen. Mies lähti mukaan leikkiin, mietittiin yhdessä voisiko pakettiautossa asua ja riittäisikö kahdet housut ja yksi mekko vaatteiksi jne. Hän nauroi, minä nauroin.
Illallisten järjestäjä näkee tämän, suuttuu aivan kauheasti ja alkaa huutamaan ja haukkumaan minun ulkonäköäni. (myönnettäköön, minulla oli rumat ja halvat vaatteet ja edellisestä kampaajareissusta aikaa ja meikkikään ei ehkä juuri sopivinta väriä - pointtina kuitenkin tuo tunteenpurkaus eikä sisältö) Kaikki paikalla olevat hiljenevät ja tuijottavat vuoron perään huutajaa ja minua. Hiljaisuuden lopetti yksi hyväkäytöksinen mies ja ehdotti jotain baariin menoa. He lähtivät, minä menin kotiin.
Pahoitin tästä kovin mieleni. Juhlien järjestäjä ei ole kutsunut minua enää minnekään, emmekä muutenkaan oikein enää juttele. Omasta mielestäni en tehnyt mitään väärää. Jos kyse olisi mustasukkaisuudesta, haluan muistuttaa, että mies oli minusta negatiivinen ylläri (itse en todellakaan olisi hänenlaisestaan kiinnostunut) ja että juhlien järjestäjä on paljon kauniimpi kuin minä, ei siis pitäisi kokea itseään "uhatuksi". Itse ajattelen, että juhlien järjestäjä oli tosi pettynyt siihen ettei paljon kukaan tullut ja purki omaa turhautumistaan, mutta sehän ei selitä miksi suuttui minulle. Olisi tullut mukaan nauramaan, ja koettanut nähdä että pienetkin juhlat voivat olla kivat.
Olen selittänyt tämän kahdelle kaverille, joista toinen piti juhlien järjestäjää huonokäytöksisenä idioottina, toinen taas oletti että "kyllähän mun nyt pitäisi ymmärtää".
Luultavasti flirttailit, vaikket sitä haluakaan myöntää.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:27"]
Luultavasti flirttailit, vaikket sitä haluakaan myöntää.
[/quote]
En flirttaile epämiellyttävien kanssa. Toisaalta eri ihmiset kokevat flirttailuksi aivan eri asiat. Itse koen, että olisin käyttynyt tilanteessa samalla tavalla kuin jos minulle olisi jutellut nainen.
Eipä ole ihme, ettei monikaan kutsutuista tullut, jos emännällä on noin huono käytös. Ei varmaan ensimmäitä kertaa haukkunut vieraitaan lyttyyn.
Olisit kysynyt tilanteen päällä ollessa huutajalta, että onko hällä kaikki ok ja mistä tuollainen äkillinen raivokohtaus johtuu? Olisit vaatinut selitystä ja kertonut, että käytös on loukkaavaa, etkä hyväksy sellaista.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:41"]
Olisit kysynyt tilanteen päällä ollessa huutajalta, että onko hällä kaikki ok ja mistä tuollainen äkillinen raivokohtaus johtuu? Olisit vaatinut selitystä ja kertonut, että käytös on loukkaavaa, etkä hyväksy sellaista.
[/quote]
Jälkiviisaus. =) Niin, varmaan olisi pitänyt. Tai sitten sanani olisivat kuulostaneet jo valmiiksi vihaisen korvissa hyökkäykseltä, ja nainen olisi sanaisella miekallaan minut silponut. Parempi kiittää kutsuista ja mennä kotiin.
Itse kuvittelisin, että myöhemmin yöllä naisen mies selitti, että tuli kohteliaisuudesta minulle juttelemaan kun olen niin ressukka, eronnutkin ja niin homssuinen, ulkomaalaistyökaverikin lähti pois ja istuin siinä yksin seurassa lasini kanssa.
-ap
No miksi piti nauraa kutsujen järjestäjän miehen kanssa, kun toisella on jo valmiiksi paha mieli. Vähän tilannetajua, kiitos. En kyllä ymmärrä minkäänlaista vieraille huutamistakaan, lapsellista sekin! Ei se järjestäjä voinut tietää, että on mielestäsi upean näköinen ja siksi sinusta ei ole vaaraa, eikä hän ole ajatustenlukija siinäkään, ettei sua hänen miehensä kiinnostanut, vaan hän saattoi aivan hyvin nähdä tilanteen aivan toisin.
Ja tuokin kohta särähtää minun korvaani: olin todella yllättynyt, [että juhlien järjestäjän mies tuli juttelemaan minulle], koska naisystävänsä on hyvännäköinen jne, mitäs merkitystä sillä sulle on, jos kerran pidit miehen elettä ihan viattomana? Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että mielestäsi mies oli hiukan kiinnostunut sinusta vaikka olit homssuinen yms. Korrekti vieras olisi tällöin ollut huvittelematta miehen kanssa vaikka ei itse olisikaan ollut kiinnostunut miehestä. Lähdit miehen kiinnostukseen mukaan ja juhlien järjestäjä lapsellisesti räjähti siitä.
Sen mies on varmaan pettäny aikasemmin ja nyt luuli samaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:07"]
No miksi piti nauraa kutsujen järjestäjän miehen kanssa, kun toisella on jo valmiiksi paha mieli. Vähän tilannetajua, kiitos. En kyllä ymmärrä minkäänlaista vieraille huutamistakaan, lapsellista sekin! Ei se järjestäjä voinut tietää, että on mielestäsi upean näköinen ja siksi sinusta ei ole vaaraa, eikä hän ole ajatustenlukija siinäkään, ettei sua hänen miehensä kiinnostanut, vaan hän saattoi aivan hyvin nähdä tilanteen aivan toisin.
Ja tuokin kohta särähtää minun korvaani: olin todella yllättynyt, [että juhlien järjestäjän mies tuli juttelemaan minulle], koska naisystävänsä on hyvännäköinen jne, mitäs merkitystä sillä sulle on, jos kerran pidit miehen elettä ihan viattomana? Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että mielestäsi mies oli hiukan kiinnostunut sinusta vaikka olit homssuinen yms. Korrekti vieras olisi tällöin ollut huvittelematta miehen kanssa vaikka ei itse olisikaan ollut kiinnostunut miehestä. Lähdit miehen kiinnostukseen mukaan ja juhlien järjestäjä lapsellisesti räjähti siitä.
[/quote]
Juhlien emäntä bongattu.
Vika on nyt täysin juhlien emännässä. Tuskin seuraaviin juhliin uskaltaa enää kukaan mennä. Ala-arvoista käytöstä sinua kohtaan, ap. Älä enää mieti tapahtunutta. Sinä et ole tehnyt mitään väärin ja kyllä kaikki muut paitsi tuo emäntä sen tietävät. Etsi muuta seuraa, ap.
Tai sitten se teidän puheenaihe oli jotenkin tosi herkkä nyt. Vaikka että mies oli vastustanut koko kutsujen pitämistä turhana tuhlaamisena, se nainen oli tietysti ostanut uutta mekkoa ja sukkahousuja ja kenkiä sitä varten. Ja tietysti ruokaankin oli mennyt paljon rahaa. Ja sitten ei juuri kukaan tule, sä tulet homssuisena paikalle eli edes paikalle vaivautuneet ei kunnioita hänen panostustaan, ja hän kuulee vaan kuinka hänen mies naureskelee siitä miten vähällä rahalla voisi pärjätä jos yrittäisi. Ja hermostuu siitä, kun hänen kovaa yrittämistään ja ulkonäköönkin panostamista ei arvosteta ollenkaan vaan pilkataan. Ja ehkä hänellä on koko elämä ollut sellaista epävarmuutta, että onko tarpeeksi kaunis. Kelpaako hän vai ei, ei kelpaa ilmeisesti kun juuri kukaan ei vaivaudu edes ilmoittamaan ettei pääse. Illallisetkin täysin väärin järjestetty, olisi pitänyt olla jotakin paljon pienimuotoisempaa. Mutta siis, omien epävarmuuksiensa vuoksi haukkui sun ulkonäön. Nolosti tehty kutsujen emännältä, mutta jotain tällaista stressinpurkautumista ja epävarmuuksien kasautumista voisin kuvitella.
Sanot vielä juhlienjärjestäjän mies oli sinulle negatiivinen ylläri, eli katselitko häntä alunperin vähän kiinnostuneena? Juhlien järjestäjä huomasi tämän ja pinna paloi.
[/quote]
Anteeksi epäselvä aloitukseni, tarkoitukseni oli kirjoittaa että olin yllättynyt että niin kauniilla naisella on poikakaverina joku hintelä ja lyhyt, vähän kaljuuntunut mies, joka on niin tylsässä ammatissa. Ihan mukavahan se mies kuitenkin oli loppujen lopuksi.
Itse näen asian niin, että jos järjestäisin juhlat, haluaisin että vieraat siellä nauttisivat olostaan ja haluaisin heidän nauravan. Eipä ole tullut mieleeni tuota, että se nauraminen olisi voinut olla paha asia jos juhlat olivat joidenkin vieraiden puuttumisen vuoksi "pilalla". Kiitos tästä kommentista, juuri näitä toisenlaisia näkökulmia toivoinkin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:12"]
[/quote]
Juhlien emäntä bongattu.
[/quote]
No en todellakaan ole. Aloittaja vain käyttäytyi niin, että sen saattoi juhlien emäntä ymmärtää hänen olevan väärästä henkilöstä kiinnostunut :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:14"]
Oletko mies vai nainen?
Jotenkin tuli ensin vibat, että olet mies ja siksi ajattelsin, että juhlien järjestäjän mies on bi ja hn oloisi siksi ylettmän mustasukkainen.
Jos taas olet nainen, niin syy on sama: juhlien järjestäjä on ylettömän mustasukkainen.
[/quote]
Haha minäkin luulin koko ajan, että ap on mies.:D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:28"]
Sanot vielä juhlienjärjestäjän mies oli sinulle negatiivinen ylläri, eli katselitko häntä alunperin vähän kiinnostuneena? Juhlien järjestäjä huomasi tämän ja pinna paloi.
[/quote]
Jos jollain todella kauniilla on tavis tai jopa alle tavis-tason, eikö se sinusta ole yllätys? Vähän kuin jos Timo Soinilla olisi kainalossaan nuori ja hehkeä, sisäisesti ja ulkoisesti kaunis morsian? Tasoluokittelu on vähän inhottavaa joo, mutta täytyyhän jokaisen myöntää, ettei kaikki ole yhtä kauniita, ja että kauniit valitsee itselleen usein vähän paremmannäköisen puolison.
Rahapulaan en usko, koska hän järjesti juuri jotkut pienehköt rapujuhlat joissa oli tarjottavana jotain kalliita rapuja. (kalliita minusta siis, en tiedä mitä ne tavallisesti maksaa, mutta nämä kyseiset olivat kuulemma olleet useamman kymmenen euroa kappale)
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:14"]
Oletko mies vai nainen?
Jotenkin tuli ensin vibat, että olet mies ja siksi ajattelsin, että juhlien järjestäjän mies on bi ja hn oloisi siksi ylettmän mustasukkainen.
Jos taas olet nainen, niin syy on sama: juhlien järjestäjä on ylettömän mustasukkainen.
[/quote]
Haha minäkin luulin koko ajan, että ap on mies.:D
[/quote]
Vaikka kirjoitin että meikistä ja pohdin ihmissuhdeasioita? =D
-ap
Oletko mies vai nainen?