Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmissuhdeongelma, miksi nainen suuttui minulle?

Vierailija
11.08.2014 |

Vähän aikaa sitten työkaverilla oli illanistujaiset. En tuntenut kovin hyvin illallisten pitäjää, mutta hän oli siihen mennessä vaikuttanut mukavalta ja ollut ystävällinen ja tarjonnut nenäliinoja kun hajosin kerran töissä kun joku kysyi jotain exästäni. Olin siis itse eronnut vähän aikaa sitten, mutta päässyt jo yli ja tapailinkin jo jotain, mutten viitsinyt pyytää häntä vielä mukaan koska se olisi tuntunut "viralliselta".

Paikalle saapui todella vähän ihmisiä, eikä monetkaan olleet muistaneet ilmoittaa etteivät pääse. Nainen, kenen luona juhlat olivat, oli varautunut tekemällä paljon ruokaa ja ostanut viiniä ja nähnyt vaivaa. Saavuin paikalle samasta työpaikasta olevan miehen kanssa, jonka olin itse kutsunut mukaan. Mies on ulkomaalainen, ja pelkään hänen kokevan ulkopuolinen, koska on ainoa ulkomaalainen. Hän tuli kai kohteliaisuudesta, viipyi reilu tunnin ja pahoitteli kiireitä ja meni kotiin. Itsekin olisin mielelläni lähtenyt pois, tuntui jotenkin kiusalliselta istua siinä kun emäntä oli niin pettynyt.

Kun ilta sitten venyi, minullakin oli vähän mukavampi olla, humalaan en kuitenkaan ollut juonut. Illallisten emännän miesystävä istui viereeni. Mies oli lyhyt ja vähän kuin pikkupoika muutenkin olemukseltaan, olin todella yllättynyt koska ajattelin juhlien järjestäjän olevan hyvinkin kaunis ja hyväkäytöksinen ja muutenkin sellainen, joka voisi saada "kenet vaan". Mies oli töissä pankissa. Yritin keksiä jotain sanottavaa, lopettaa kiusallisen hiljaisuuden, ja päätin laskea leikkiä siitä kuinka vähälla rahalla voisi tulla toimeen. Mies lähti mukaan leikkiin, mietittiin yhdessä voisiko pakettiautossa asua ja riittäisikö kahdet housut ja yksi mekko vaatteiksi jne. Hän nauroi, minä nauroin. 

Illallisten järjestäjä näkee tämän, suuttuu aivan kauheasti ja alkaa huutamaan ja haukkumaan minun ulkonäköäni. (myönnettäköön, minulla oli rumat ja halvat vaatteet ja edellisestä kampaajareissusta aikaa ja meikkikään ei ehkä juuri sopivinta väriä - pointtina kuitenkin tuo tunteenpurkaus eikä sisältö) Kaikki paikalla olevat hiljenevät ja tuijottavat vuoron perään huutajaa ja minua. Hiljaisuuden lopetti yksi hyväkäytöksinen mies ja ehdotti jotain baariin menoa. He lähtivät, minä menin kotiin.

Pahoitin tästä kovin mieleni. Juhlien järjestäjä ei ole kutsunut minua enää minnekään, emmekä muutenkaan oikein enää juttele. Omasta mielestäni en tehnyt mitään väärää. Jos kyse olisi mustasukkaisuudesta, haluan muistuttaa, että mies oli minusta negatiivinen ylläri (itse en todellakaan olisi hänenlaisestaan kiinnostunut) ja että juhlien järjestäjä on paljon kauniimpi kuin minä, ei siis pitäisi kokea itseään "uhatuksi". Itse ajattelen, että juhlien järjestäjä oli tosi pettynyt siihen ettei paljon kukaan tullut ja purki omaa turhautumistaan, mutta sehän ei selitä miksi suuttui minulle. Olisi tullut mukaan nauramaan, ja koettanut nähdä että pienetkin juhlat voivat olla kivat.

Olen selittänyt tämän kahdelle kaverille, joista toinen piti juhlien järjestäjää huonokäytöksisenä idioottina, toinen taas oletti että "kyllähän mun nyt pitäisi ymmärtää".

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:31"]

No en todellakaan ole. Aloittaja vain käyttäytyi niin, että sen saattoi juhlien emäntä ymmärtää hänen olevan väärästä henkilöstä kiinnostunut :)

[/quote]

Mikä tarkalleen ottaen? Se, että keksin aiheen, josta molemmilla oli jotain sanottavaa ja että se sattui olemaan hauska keskustelu? Vieraiden varattujen miesten kanssa ei saa puhua? Vai että heidän kanssaan ei saa nauraa?

Itse koen yhä, että samanlaisen keskustelun olisi voinut käydä myös naisen kanssa, eikä sillä ollut merkitystä oliko vastapuolena varattu tai ei, mies tai nainen, nuori tai vanha. Ja jos on itse kovin tarkka siitä, kenen kanssa oma puoliso puhuu (esim "ei saa jutella eikä nauraa sinkkunaisten kanssa"), se tulisi tehdä selväksi myös puolisolle, jotta väärinymmärryksiltä vältyttäisiin.

Toisaalta keskustelun ulkopuolinen ei välttämättä tiennyt, mille me nauroimme.

-ap

Vierailija
22/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se miten sinä tulkitset kunkin ulkonäön ja "tason" ei suinkaan ole universaali tulkinta. Voi siten ihan hyvin olla, että se emäntä on itsestään epävarma ja miehestään mustasukkainen, vaikka SINÄ luuletkin hänen (siis emännän) olevan kovemman luokan nainen kuin miehensä.

Lisäksi ei ole tosiaankaan ensimmäinen kerta, kun ihmiset tulkitsevat toisten käytöstä väärin. Vaikka sinä et naureskellut hänen miehensä kanssa flirttaillaksesi, se saattoi silti täysin hyvin NÄYTTÄÄ siltä sivullisen silmin.

Minkä lisäksi ko. nainen ehkä oli loukkaantunut kutsujen mönkään menosta jo alkaa päälle, ja siksi herkempi suuttumaan.

Älä vaivaa asialla mieltäsi, suhtaudu siihen naiseen vaan ystävällisesti jatkossakin. Häntä takuuvarmasti nolottaa raivarinsa, ja on siksi etäinen ja kylmä.

SINÄ et tehnyt mitään väärää, hän käyttäytyi nolosti ja tietää sen varmasti itsekin. Moni projisoi nolouttaan juuri tuollaiseen etäisyyden ottoon, sen sijaan että rehdisti pyytäisi anteeksi kiukunpurkaustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:47"]

Ap, se miten sinä tulkitset kunkin ulkonäön ja "tason" ei suinkaan ole universaali tulkinta. Voi siten ihan hyvin olla, että se emäntä on itsestään epävarma ja miehestään mustasukkainen, vaikka SINÄ luuletkin hänen (siis emännän) olevan kovemman luokan nainen kuin miehensä.

Lisäksi ei ole tosiaankaan ensimmäinen kerta, kun ihmiset tulkitsevat toisten käytöstä väärin. Vaikka sinä et naureskellut hänen miehensä kanssa flirttaillaksesi, se saattoi silti täysin hyvin NÄYTTÄÄ siltä sivullisen silmin.

Minkä lisäksi ko. nainen ehkä oli loukkaantunut kutsujen mönkään menosta jo alkaa päälle, ja siksi herkempi suuttumaan.

Älä vaivaa asialla mieltäsi, suhtaudu siihen naiseen vaan ystävällisesti jatkossakin. Häntä takuuvarmasti nolottaa raivarinsa, ja on siksi etäinen ja kylmä.

SINÄ et tehnyt mitään väärää, hän käyttäytyi nolosti ja tietää sen varmasti itsekin. Moni projisoi nolouttaan juuri tuollaiseen etäisyyden ottoon, sen sijaan että rehdisti pyytäisi anteeksi kiukunpurkaustaan.

[/quote]

Vierailija
24/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:27"]

Luultavasti flirttailit, vaikket sitä haluakaan myöntää.

[/quote]

Saako kysyä 6, miksi koit tarpeelliseksi lainata aloitusviestiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan