Stuertti vastaa uteluihinne
Olen siis lentoyhtiössä stuertti. Kysy mitä vaan!
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:11"]
Tyhmä kysymys. Itsellä eikä perheenjäsenilläkään ei onneksi ole pahoinvointia lentokoneessa, mutta mietityttää ne paperiset pussit. Mihin ne sitten viedään, vedetään vessasta alas? Miksei ne ole muovipusseja? Joo, ekologisuus, mutta eikö ne hajoa "tositilanteessa"?
[/quote]
Pussit menevät roskikseen. Ne eivät ainakaan yleensä ole tavallista paperia, vaan "vahattua" paperia tai muovia, joka kyllä kestää. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:12"]
Kuulutko kymppikerhoon?
[/quote]
En, enkä ymmärrä miksi joku haluaisi touhuta ahtaassa lentokoneen vessassa. Lisäksi matkustamohenkilökunta todennäköisesti huomaa sellaiset -ap
Eräs putkipiika kerran kertoi, että New York ja Milano ovat lentoemojen keskuudessa ne halutuimmat kohteet (Finskillä). Mites itse..?
[/quote]
Olen stuertti, naispuoliset kollegani ovat lentoemäntiä. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:22"]
Eräs putkipiika kerran kertoi, että New York ja Milano ovat lentoemojen keskuudessa ne halutuimmat kohteet (Finskillä). Mites itse..?
[/quote]
[/quote]
Oletko herkkä? Loukkaannutko helposti?
Mikä on lempidrinkkisi ja suosikkikaupunkisi?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:33"]
Mikä on lempidrinkkisi ja suosikkikaupunkisi?
[/quote]
Lempidrinkkiä ei ole. Suosikkikaupunkeja ovat mm. Berliini, New York, San Francisco ja Tokio.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:22"]
[/quote]
[/quote]
Oletko herkkä? Loukkaannutko helposti?
[/quote]
En, sillä aiemmassa ammatissani näin todella rankkojakin asioita. Ammattini on emotionaalisesti leppoisaa siihen nähden. Tunnistan kylläkin moukan käytöksen. -ap
Kerro ääliöimmästä asiakkaasta, joka kohdalle on sattunut.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:40"]
Kerro ääliöimmästä asiakkaasta, joka kohdalle on sattunut.
[/quote]
En kerro yksittäisistä asiakkaista palstoilla. -ap
Oletteko tekemisissä muiden yhtiöiden emäntien/stuerttien kanssa? Onko teillä siis yhteiset taukotilat tms lentokentillä vai miten se menee?
Elät unelmaani :) olen itse liian lyhyt lentoemännäksi :(
Onko sinulla ollut useasti tilanteita, että olet itse pelännyt lennonaikana esim. turbulenssin tms vuoksi? Pelkäätkö ylipäänsä koskaan lento-onnettomuutta ja onko ollut mitään läheltä piti tilanteita?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:43"]
Oletteko tekemisissä muiden yhtiöiden emäntien/stuerttien kanssa? Onko teillä siis yhteiset taukotilat tms lentokentillä vai miten se menee?
Elät unelmaani :) olen itse liian lyhyt lentoemännäksi :(
[/quote]
Kotikentällä yhtiöllä on oma miehistökeskus, muilla kentillä ei paljoa hengailla, joten muiden yhtiöiden väkeen ei juuri tutustu. Pituusvaatimukset vaihtelevat hieman yhtiöiden välillä ja muutkin kuin Finnair kannattaa tsekata.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:45"]
Onko sinulla ollut useasti tilanteita, että olet itse pelännyt lennonaikana esim. turbulenssin tms vuoksi? Pelkäätkö ylipäänsä koskaan lento-onnettomuutta ja onko ollut mitään läheltä piti tilanteita?
[/quote]
Turbulenssi on joskus ollut epämiellyttävää, mutta sen vuoksi en ole pelännyt. Läheltä piti-tilanteita ei ole ollut. Muistan yhden lennon, jossa laskeutuminen oli cross-windin (en tiedä sanaa suomeksi) hyvin epämiellyttävää. Koen lentämisen olevan turvallista, mitä se myös on. -ap
Ok. lähden nyt liikenteeseen. Saatan joihinkin kysymyksiin vastata vielä jossakin välissä, jos jaksan räpytellä viestin kännykkään. -ap
Miten päädyit ammattiin? /mitä kouluja opintoja olet käynyt