Osaatko tehdä munakkaan?
Kommentit (11)
Osaan. Just eilen aamulla duunasin meille mökillä herkullisen "jääkaapintyhjennysmunakkaan" :)
Osaan, miehelle pitää aina tehdä kun se itse sössii..itse en syö munakkaita
Välillä onnistuu, välillä ei. En ole sitä siis masteroinut täysin. Frittata onnistuu, kun siinä ei ole se kypsyys niin supertarkkaa. Ranskalainen menee usein pieleen :(
Mutta... Treenit jatkuu! Joku päivä vielä.
Osaan, ellei nyt aivan mahdotonta ranskalaista hifistelyä edellytetä. En esimerkiksi koskaan laita valmista munakasta pannussaan 30 sekunniksi uuniin, jonka pohjalla on savuamassa kaksi seetripuun lastua. Ja silti tulee hyvä munakas!
En. Teen aina munakokkelia. Mehukkaampaa ja ei tarvitse edes rasvaa.
Osaan tehdä sekä munamunakkaan että vegemunakkaan. Jälkimmäisessä munan korvaa kikhernejauho. Tulee paljon ruokaisampi munakas kuin tavallinen.
Nykyään osaan kun noudatan Henri Alenin ohjetta!
Mä teen sellaisia italialaistyyppisiä. Niissä paistetaan ensin täytteet, sitten lisätään munat joihin on lisätty parmesanraastetta ja joskus yrttejä. Paistetaan pannulla puolikypsäksi ja sitten lykätään uuniin kypsymään päältä loppuun asti.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:21"]Mä teen sellaisia italialaistyyppisiä. Niissä paistetaan ensin täytteet, sitten lisätään munat joihin on lisätty parmesanraastetta ja joskus yrttejä. Paistetaan pannulla puolikypsäksi ja sitten lykätään uuniin kypsymään päältä loppuun asti.
[/quote
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:21"]Mä teen sellaisia italialaistyyppisiä. Niissä paistetaan ensin täytteet, sitten lisätään munat joihin on lisätty parmesanraastetta ja joskus yrttejä. Paistetaan pannulla puolikypsäksi ja sitten lykätään uuniin kypsymään päältä loppuun asti.
[/quote]
Frittata siis.
Osaan