Pahoitin mieleni siskoni miehen sukulaisten puheista. :(
Teen normaalisti elämäni valintoja aika itsenäisesti enkä paljon ajattele, mitä muut minusta ajattelevat. Tänään jouduin kuitenkin kokemaan, että jossain se raja tulee vastaan. Olimme käymässä siskoni luona, ja siellä olivat myös hänen miehensä vanhemmat ja miehen sisko perheineen.
Miehen sukulaiset (lähinnä äiti ja sisko) antoivat minun hyvin suoraan ymmärtää, etteivät hyväksy ratkaisuani lähteä töihin tytön ollessani niin pieni (8 kk). Olen ollut nyt töissä jo kolme kuukautta, ja ilmeisesti koko tämän ajan he ovat hautoneet kitkeriä ajatuksia minua kohtaan. Asiaa ei heidän silmissään millään tavalla muuta se, että tytön isä hoitaa häntä kotona. Minä olen heidän mielestään nykyajan hapattama liberaali, sillä vauva tarvitsee nimenomaan äitiään. Vauva kuulemma itkee hiljaisia tuskan kyyneleitä siitä, että hänet on riistetty yhteydestä äitiinsä.
Minulla ei ollut tuossa tilanteessa ketään " puolustajaa" , koska sekä mieheni, siskoni että hänen miehensä olivat juuri sillä hetkellä toisaalla. Kerroin kyllä oman kantani näille sukulaisille, mutta he olivat selvästikin niin fiksoituneita omiin asenteisiinsa, etteivät he kuunnelleet mitä yritin sanoa. Tähän asti olemme mieheni kanssa olleet töihin menooni varsin tyytyväisiä kaikin puolin. Tänään sain kasvoilleni sellaisen märän rätin, etten osannut kuin itkeä, kun lopulta pääsin tilanteesta karkuun.
Tiedän ettei pitäisi välittää toisten mielipiteistä ja yleensä en niin teekään. Tänään touhu meni yli sietokykyni rajan. :(
Kommentit (70)
ei se ole mikään äidin yksinoikeus olla kotona lapsen kanssa.
siis jos rakastaa lastaan vähääkään!
silloin tarvitsee äitiään tosi paljon. jo kehityksenkin kannalta! varmasti itkee tuskan kyyneleitä, en epäile. oma äiti hylkäsi.
Miehes on varmaan sellainen marimekkopaita isä? eli nössö rillipää, tossun alla?
Ap:n aloituksessahan lukee että " isä hoitaa häntä kotona" . Onko se hoitoon viemistä?
Miksei olisi? Itse sain ilkeilyryöpyn ja arvostelun niskaani, kun lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle kun nuorempi lapsi oli 2 v. Ei ollut helppo päätös. Mies ja lapset pärjäsivät viikot kuitenkin mainiosti, ja mieheni oppi kantamaan todella vastuuta lapsistaan. Ja ihan terveitä nuoria noista on kasvanut.
Älä ap välitä, jos itse tiedät, että lapsesi on tyytyväinen ja perheesi kannalta ratkaisu on oikea, anna ulkopuolisten puheiden mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
eli pointti on se, että äiti jättää..
-2
eri asia vieraassa ympäristössä vieraan ihmisen kanssa!
Vierailija:
eli pointti on se, että äiti jättää..-2
Näinkö paljon arvostat isiä? " Jättääkö" isä lapsensa mennessään 18 päivän isyysloman jälkeen?
isä on aivan yhtä hyvä hoitaja,
osoittaa että miehessä löytyy luonnetta, kun uskaltaa jäädä kotiin!!!
kaikki kunnia ap. n ja miehensä tekemille ratkaisuille,
varmasti koittavat toimia parhainpäin!!!! =)
Minkäs ryöpyn täältä nyt ap saa niskaansa? Miksi lapsi tarvitsee vain äitiään noin pienenä? Miksi isä ei kelpaisi hoitamaan lastaan? Ja isän ei todellakaan tarvitse olla mikään rillipäämarimekkoisä.. ehei.. monen miehestä ei siihen (jäädä hoitamaan vauvaa kotia) vain yksinkertaisesti ole (ei miehestänikaan). Joten minä ainakin nostan hattua ap:lle ja hänen miehelleen, että he ovat tehneet tällaisen ratkaisun (eikä viedä lasta esim. tarhaan) Miksi ei äiti voisi olla perheessä se, joka tuo leivän pöytään vaikka olisikin noin pieni lapsi?
En todellakaan ymmärrä mikä näillä ensimmäisillä kirjoittajilla oikein on? Joten ap unohda jutut ja jatkakaa omaa elämäänne niinkuin se teille on parhaaksi! :)
kuin äitikin. Pääasiahan on ettei lasta riepoteta vieraisiin paikkoihin ja vieraiden, vaihtuvien ihmisten käsiteltäväksi. Isä kotona on ihan yhtä hyvä kuin äiti kotona. Itkee tuskan kyyneliä, ja pyh teidän typeryyttänne, minä lapatossuina miehiä pidätte.
kun äitiyslomat on monessa paikassa PALJON lyhyemmät.
AP, teillä on oikein hyvin järjestettu vauvan hoito vaikka joku ehti jo pilkkaamaan miestäkin (ettei olis vähän kateutta siinä maripaitakommentissa, tais olla joku katkera yh tai pikkuvaimo jonka mies ei hoida lapsia ollenkaan).
Toisaalta en itse pystyisi jättämään 8-kuukautista edes sille isälle kokopäiväisesti, päivästä toiseen. Mä oon aina halunnut olla lasteni kanssa kun en on vielä ihan pieniä.
Meillä on lasten isä tienannutkin enemmän, että senkin takia isän työssä käynti on ollut järkevämpää.
Kuten 2 ja 3. Onko NOIN vaikeaa olla itse kotona tai muuten oma elämä ei tyydytä? Siitä vaan muille paha mieli, niin helpottaa....
Eiköhän tämä minunkin mieleni kirkastu, kun toivun järkytyksestä.
Nyt kun ap:n mies hoitaa kotona vauvaa, niin taas äiti tekee väärin!???
Älä ap välitä kommenteista. Te teette kuten teidän perheelle sopii, eikä sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä! Tiedän että toisten kommentit osaa olla hyvin ilkeitä, mutta älä anna niiden masentaa. Näiden ihmisten pitäisi hankkia elämä!
Vierailija:
Nyt kun ap:n mies hoitaa kotona vauvaa, niin taas äiti tekee väärin!???Älä ap välitä kommenteista. Te teette kuten teidän perheelle sopii, eikä sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä! Tiedän että toisten kommentit osaa olla hyvin ilkeitä, mutta älä anna niiden masentaa. Näiden ihmisten pitäisi hankkia elämä!
Uskon, että olet todella hyvä äiti lapsellesi.
Älä anna asiasta oikeasti tietämättömien ihmisten pilata mieltäsi sellaisella asialla, josta he eivät tiedä yhtään mitään!