Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI useammat äidit kuvittelevat että kaikki rakastaisi heidän lastaan?

Vierailija
11.08.2014 |

Tämän olen huomannut ja esimerkkejä olisi miljoona.

Istun bussissa, joka on täynnä ihmisiä. Vieressäni istuu huonokuntoinen luultavasti seitsemänkymppinen vanha ihminen, ja bussiin astuu nuori äiti ja varmaan 5-vuotias lapsi. Lapsi itkee että jalat on väsynyt, ja mitä tekee äiti? Huutaa bussikuskille että "Miksi vitussa täällä ei ole paikkoja? Lapsellani on jalat väsyneet!" Ei ole bussikuskin vika että bussi on täynnä. Noh, tämä tuore äiti sitten pyytää vieressä olevaa vanhusta ylös että lapsi saisi istua. Vanhus tottelee hyvää hyvyyttään, mutta ei tietenkään pysy pystyssä seisaalteen, ja sitten joku nuori mies antaa vanhukselle onneksi oman paikan. Kaikki tämä koska itsekäs äiti halusi omalle kultamussukalle istumapaikan vartiksi.

Sitten kerran myös olin saanut kaupassa maksettua ja pakkasin ostoksia kassalla. Siihen tulee pikkulapsi ja ottaa minun juuri ostamani karkkipussin ja juoksee pois nauraen. Huudan lapsen äidille että lapsesi varasti minun omaisuutta, mutta äiti nauraa räkä lentäen. Juu, on todella hauskaa. Itsekästä hommaa.

Sitten on näitä kaupassakin tullut nähtyä, että kun itsellä on jumalaton kiire johonkin, eteen tulee jonossa lapsiperhe ja sanoo että "meillä on kiire, vauva röyhtäilee!" tai jotain vastaavaa.

Esimerkkejä on ainakin sata, mutten jaksa alkaa kirjoittamaan niin pitkää tekstiä. Kokemukseni mukaan JOTKUT lapsiperheet kuvittelevat, että heillä on oikeus tehdä mitä haluaa, ja kaikki rakastaa heidän lastaan ja tekee kaikkensa heidän lapsensa eteen. Sitten he hurjistuvat kun joku ei annakaan heidän etuilla jonossa, ja jos joku ei annakaan istumapaikkaa bussissa jne.

Ps. Omistan itsekin lapsia kolme kappaletta, mutten koskaan ole käyttäytynyt niin itsekkäästi mitä olen monien muiden äitien nähnyt tekevän.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole törmännyt tällaisiin... Eikä meidän lapset käyttäydy noin. Toki käytös voi välillä olla jonkun silmissä paheksuttavaa. Mutta itse aina juyrikin ajattelen niin että monet ihmiset eivät pidä lapsista tai ainakaan muiden lapsista. Tai ainakaan muiden rasittavista lapsista :D joten en tee koskaan omistani mitään numeroa :) ei tulisi kyllä mieleenkään käyttäytyä noin. Onneksi en ole itsekkään törmännyt tuollaiseen käytökseen. Tv. 2 lapsen äiti

Vierailija
2/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Kuulostaa todella erikoiselta käytökseltä, en ole törmännyt vastaavaan ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, kuin ap. Onneksi näitä pystyy välttelemään useimmiten. Kaupassa on vaan aina mentävä se heviosasto läpi, kun terveellisesti syö, joten joutuu melkein päivittäin näkemään nämä "meidän muksut opettelee punnitsemaan"-mammat. Hintalappurulla on usein loppu viereisestä koneesta, niin odotat siinä sitten, kun imelähymyinen lässyttäjä kertoo pennulleen koneen toiminnan ja historian, katsoen kummissaan, jos ei muut jonottajat ala kehua "onpas reipas ja fiksu lapsi teillä" jne.

Vierailija
4/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä kuvittele tällaista. Mutta minä käynkin AV:lla, joten tiedän että pienet lapset ovat suoraan saatanasta.

Vierailija
5/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ap asui? En ole koskaan tuollaiseen käytökseen törmännyt.

Vierailija
6/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoista, en ole tuollaisesta koskaan kuullutkaan, joten erikoisessa paikassa ap asut jos sulla on sata esimerkkiä. Enkä ole koskaan myöskään joutunut odottamaan puntarille lasten takia, omat lapseni joskus haluavat painaa nappulaa, ja minä en kyllä siinä kohtaa tarinoi mitään historiaa, en todellakaan tiedä kaupan puntarin historiasta mitään, sanon lapselle numeron, ja näytän missä se on, ja tarvittaessa nostan lasta niin että ylettyy painamaan, sitten mennään jo kovaa kyytiä eteenpäin.

Vierailija
7/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ikinä törmännyt vastaavaan käytökseen. Taitaa ap vähän dramatisoida nyt tilanteita. Olisi kiva tosiaan kuulla, että misspäin asut.

Mutta, siihenkin voi vaikuttaa, kuinka helposti menettää hermonsa siihen, että osa ihmisistä, kuten lapset, vanhukset, sairaat tai vammautuneet eivät vaan osaa vielä tai eivät pysty enää olemaan tehokkaita, ilmeettömiä ja nopeita kaikessa. Jos tosiaan meinaa hermo mennä siihen, että esimerkiksi lapsi opettelee puntarin käyttöä, voi miettiä mihin perustuu sellainen olettamus, että tilassa jonka jakaa parhaimmillaan satojen ihmisten kanssa, pitäisi kaiken mennä joka sekunti kuten itse on ajatellut. Se, että siinä edessä on joku hitaampi, joku mietteliäämpi tai joku joka vasta opettelee, on elämää, ei riesa eikä mikään hermostumisen aihe. Pieni kaaoksenkestävyys tekee ihmisestä paljon onnellisemman, ja se on helpompaa opetella kun itse on vielä nuori, terve ja osaava. Sekin kun on vain yksi vaihe elämässä, eikä kestä ikuisesti.

Vierailija
8/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti avauksesi otsikko ja tarina eivät vastaa toisiaan.

Vierailija
9/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:04"]

Missä asut? Kuulostaa todella erikoiselta käytökseltä, en ole törmännyt vastaavaan ikinä.

[/quote]

Oleppa nyt rehellinen itsellesi. Ihan varmasti tiedät pirun hyvin mistä ap. puhuu.

Vierailija
10/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihmettelin vain sitä, että eikö tosiaan kukaan antanut bussissa paikkaa lapselle? Tosi tökeröä oli pyytää sitä vanhusta antamaan paikkaansa, mutta tökeröä myös kanssamatkustajilta olla antamatta paikkaa lapselle. Itse olisin antanut ihan automaattisesti.

Vierailija
11/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:04"]

[/quote]

Oleppa nyt rehellinen itsellesi. Ihan varmasti tiedät pirun hyvin mistä ap. puhuu.

[/quote]

Minä luulen että ap asuu jossain mustalaisen alueella, en tiedä missä sellainen voisi olla, jossain pääkaupunkiseudulla kun kerran julkisilla kuljetaan? Ei normaalit ihmiset vaan käyttäydy noin, ja itsekin olen asunut Helsingissäkin kymmenen vuotta, enkä ole tuollaiseen törmännyt, että lapsen äiti huutelee vittua kuskille, ja jonkun kakara varastaa karkkipussin kassalla.

Vierailija
12/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Missä virtuaalitodellisuudessa tai tontunperessä nämä vastaajat elää. Lapsiperheiden ja koiraomistajien itsekyys näkyy ihan päivittäisessä arjessa kaupoissa, toreilla, kirjastoissa, busseissa yms... Sitä mitä te ette näe, sitä ei ole?! Tyypillistä itsekyyttä ja suppeutta.

Vierailija
13/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:15"]Tässä ihmettelin vain sitä, että eikö tosiaan kukaan antanut bussissa paikkaa lapselle? Tosi tökeröä oli pyytää sitä vanhusta antamaan paikkaansa, mutta tökeröä myös kanssamatkustajilta olla antamatta paikkaa lapselle. Itse olisin antanut ihan automaattisesti.

[/quote]

Niin ja miksi et AP antanut omaa paikkaasi sille lapselle, tai edes sille vanhukselle! Mutta kun kyllähän AP:n täytyy saada istua koko bussimatka, viis lapsista ja vanhuksista! ;)

Vierailija
14/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:15"]

Tässä ihmettelin vain sitä, että eikö tosiaan kukaan antanut bussissa paikkaa lapselle? Tosi tökeröä oli pyytää sitä vanhusta antamaan paikkaansa, mutta tökeröä myös kanssamatkustajilta olla antamatta paikkaa lapselle. Itse olisin antanut ihan automaattisesti.

[/quote]

Miksi ihmeessä?! Vanhusten kunnioittamisen ymmärrän, mutta en terveiden lasten. Äiti voi ottaa sen lapsensa syliin ja pitää suunsa kiinni.

Vierailija
15/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin eniten huvittaa että ap räyhää esimerkin äidin käytöstä. Olisi itse nostanut perseensä ja antanut edes sille vanhukselle paikan!

Vierailija
16/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:17"]

Oho. Missä virtuaalitodellisuudessa tai tontunperessä nämä vastaajat elää. Lapsiperheiden ja koiraomistajien itsekyys näkyy ihan päivittäisessä arjessa kaupoissa, toreilla, kirjastoissa, busseissa yms... Sitä mitä te ette näe, sitä ei ole?! Tyypillistä itsekyyttä ja suppeutta.

[/quote]

Olen matkustanut viimeiset 15 vuotta päivittäin bussilla ja junalla sekä lapsettomana että pienten ja isompien lasten äitinä, terveenä ja sairaana, jalka kipsissä, raskaana, isojen kantamusten kanssa jne. En ole ikinä tavannut tuollaista ap:n kuvailemaa itsekkyyttä. Päin vastoin, ihmiset ovat ystävällisiä ja huomaavaisia jos vain hoksaavat että joku tarvitsee apua. Esimerkiksi bussilakon aikana, kun ainoa bussi oli tupaten täynnä, siellä järjesteltiin niin että vielä yksi matkustaja olisi mahtunut kyytiin, ja vielä yksi..kun olen ollut näkyvästi kipeä, minulle on tarjottu paikkaa, ja itse olen aina antanut paikan jollekin joka sitä näyttää tarvitsevan. 

En tiedä missä kaupungissa ap asuu, mutta kuulostaa kummalliselta käytökseltä. En ole koskaan törmännyt vastaavaan, ja silloin kun olen nähnyt epäkohteliasta käytöstä, en ole ikinä milloinkaan ajatellut, että se epäkohteliaisuus johtuisi siitä että ihmisellä on lapsia tai lemmikki!

Vierailija
17/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:25"]

[/quote]

Olen matkustanut viimeiset 15 vuotta päivittäin bussilla ja junalla sekä lapsettomana että pienten ja isompien lasten äitinä, terveenä ja sairaana, jalka kipsissä, raskaana, isojen kantamusten kanssa jne. En ole ikinä tavannut tuollaista ap:n kuvailemaa itsekkyyttä. Päin vastoin, ihmiset ovat ystävällisiä ja huomaavaisia jos vain hoksaavat että joku tarvitsee apua. Esimerkiksi bussilakon aikana, kun ainoa bussi oli tupaten täynnä, siellä järjesteltiin niin että vielä yksi matkustaja olisi mahtunut kyytiin, ja vielä yksi..kun olen ollut näkyvästi kipeä, minulle on tarjottu paikkaa, ja itse olen aina antanut paikan jollekin joka sitä näyttää tarvitsevan. 

En tiedä missä kaupungissa ap asuu, mutta kuulostaa kummalliselta käytökseltä. En ole koskaan törmännyt vastaavaan, ja silloin kun olen nähnyt epäkohteliasta käytöstä, en ole ikinä milloinkaan ajatellut, että se epäkohteliaisuus johtuisi siitä että ihmisellä on lapsia tai lemmikki!

[/quote]

AP aloituksessa oli vain esimerkkejä...yrittäkää nyt edes kopata. Ei kuintekaan mistään rakettitieteestä ole kysymys.

Vierailija
18/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytte liikaa yksitäiseen tapaukseen, ettekä näe kokokuvaa jota haettiin. Eli koko maailman pitäisi pysähtyä lapsen edestä ja antaa heille kuva, että on vain he ja vain he!

Vierailija
19/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No aika ymmärrettävää että jos tämän asian on olleet todistamassa satoja kertoja vain sinä ja ap, että muiden mielestä on outoa että itselle ei ole sattunut kohdalle. Minä en muista että olisi koskaan kukaan etuillut kaupan jonossa, ehkä joku puolihöperö vanhus joskus. Enkä ole normaalin ihmisen lapsen kanssa kuullut huutelevan vittua kenellekään. Ap varmaan asuu jonkun avomielisairaalan naapurissa.

Vierailija
20/38 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:25"]

AP aloituksessa oli vain esimerkkejä...yrittäkää nyt edes kopata. Ei kuintekaan mistään rakettitieteestä ole kysymys.

[/quote]

Niin, mutta kun ne esimerkit eivät vastaa useimpien ihmisten kokemusmaailmaa. Ne kuulostavat suoraan sanottuna keksityiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi