Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän tähän lähettämääni viestiin ei vastattu?

Vierailija
29.07.2021 |

Laitoin eräälle Ruotsissa asuvalle tutulleni Messengerissä tällaisen viestin: "Hei. Ajattelin, että sinun ja kaikkien muidenkin olisi hyvä tietää tämä. Mielestäni koko tämä isän kuoleman jälkeinen aika on ollut melko ankeaa. Se oli todella raskas isku minulle ja olin liian nuori menettämään vanhemman. Ja sit multa meni reilu vuos myöhemmin välit poikki X:n (sisko) kanssa eikä se oo tällä hetkellä muidenkaan kanssa väleissä. Minua ei enää huvita käydä X:ssa (isän kotipaikka) koska ei se ole enää se sama paikka kuin silloin aikoinaan. Jos terveys, varat ja sosiaaliset taidot sallisivat, muuttaisin jonnekin kauemmas, vaikka Helsinkiin. Minun on vaikea nykyään luottaa ihmisiin koska olen niin monta kertaa joutunut pettymään. Minulla on traumoja lapsuudesta ja nuoruudesta kun sain monesti kuunnella isän ja äidin riitelyä ja koulussa kiusattiin. Sitten ei minusta ole miksikään seuraksi. Joskus toivon etten ois koskaan syntynytkään. En nyt halua huolestuttaa ja valittaa mutta minusta tämä on kaikkien hyvä tietää. Voit kertoo eteenpäin tän jos haluat. Olen siis kyllä puhunut näistä asioista ammatti-ihmisten kanssa." Tämän tutun perheellä on kesämökki isän kotipaikassa ja he tulevat aina heinäkuun lopulla sinne. Viime vuosina en ole heitä kuitenkaan nähnyt livenä, viimeksi vuonna 2013. Minun on nykyään vaikea käydä isän kotipaikassa koska se ei tunnu enää samalta kuin isän elinaikana. Tuttu on nyt nähnyt viestini, mutta ei vastannut siihen mitään. Toivottavasti hän ei ole suuttunut minulle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen viestin sulatteluun menee aikaa. Miten itse reagoisit, jos joku ykskaks lähettäisi sinulle noin pitkän ja raskaan viestin? 

Vierailija
2/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole suuttunut. Mutta jos kyseessä on tosiaan vain tuttu, eikä hyvä ystävä, niin onhan tuossa nyt vähän too much information. Ei ehkä osaa vastata mitään, kun ei halua / osaa ryhtyä terapeutiksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on pelkälle tutulle aika raskas viesti vastaanottaa, eri asia jos olisitte läheisiä.

Vierailija
4/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii siis läväytät yhtäkkiä koko elämäsi jonkun mökkinaapurin messengeriin? No, ei se varmaan siitä suutu, mutta voinee pitää sinua lievästi outona.

Vierailija
5/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt outo viesti. Varsinkin kun lähetit sen jollekin puolitutulle, jota et ole aikoihin nähnyt.

Vierailija
6/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huolestuisin moisesta viestistä ja varmaan soittaisin sun siskolle tai jollekin sukulaiselle. Mikä ihmeen tarve sulla oli tuttavalle avautua? Mitä tollaseen viestiin voi edes vastata?

Vierailija
7/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteli sinun kännipäissäsi avautuvan ja kohteliaasti oli vastaamatta. 

Vierailija
8/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sanaa suustaan hölmistyneenä. Ei tuollaisia viestejä puolitutuille laiteta. 

Vierailija
9/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on tosi outo ja pitkä viesti.

Vierailija
10/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huolestuisin moisesta viestistä ja varmaan soittaisin sun siskolle tai jollekin sukulaiselle. Mikä ihmeen tarve sulla oli tuttavalle avautua? Mitä tollaseen viestiin voi edes vastata?

No ajattelin, että hänen olisi ainakin hyvä tietää, että minua ei huvita käydä isän kotipaikassa. Kyllä isäni ja hänen isänsä olivat hyviäkin tuttuja. Heidän mökkinsä on hänen isänsä syntymäkoti, mutta hän on aikoinaan lähtenyt Ruotsiin töihin. No nyt kun mietin niin olet kyllä oikeassa. Ei olisi ihan kaikkea tuota​​​​​​​ tarvinnut sa​​​​​​​noa​​​​​​​.

Vierailija
11/11 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajattelin, että hänen olisi ainakin hyvä tietää, että minua ei huvita käydä isän kotipaikassa. Kyllä isäni ja hänen isänsä olivat hyviäkin tuttuja. Heidän mökkinsä on hänen isänsä syntymäkoti, mutta hän on aikoinaan lähtenyt Ruotsiin töihin. No nyt kun mietin niin olet kyllä oikeassa. Ei olisi ihan kaikkea tuota​​​​​​​ tarvinnut sa​​​​​​​noa​​​​​​​.

No, tehty mikä tehty. Älä nyt pohdi kuitenkaan, miksi tuttava ei vastaa. Toivottavasti saat traumasi käsiteltyä ja pääset elämässä eteenpäin. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän