koska nämä vauvan ilmavaivat helpottaa
En jaksaisi enää neidin pätkäunia. Pieree kovasti ja parkuu iltaisin
Kommentit (13)
Vähälaktoosittomalla? Auttaakos se?
Kuplastop toimi meillä paremmin kuin Disflatyl tai Cuplaton, annostelu helpompaa ja maitohappobakteerit mukana. Koliikkikeinu auttoi lähinnä siinä kohtaa, kun ei enää vaan jaksanut itse kantaa ja hyssyttää. Pierujumppa helpotti myös välillä. Meillä tosin ei ollut kyse pelkistä ilmavaivoista vaan myös refluksista, se helpotti vasta, kun vauva alkoi syödä enemmän kiinteitä siinä vähän ennen puolen vuoden ikää.
Voiko d-vitamiinitipat pahentaa vauvan vatsavaivoja? Aloitin tipat eilen illalla ja vauva on nyt huutanut ja piereskellyt koko päivän.
Kyllä voi d-vitamiini pahentaa. Kokeile jättää ne hetkeksi pois ja sitten kun vatsa rauhoittunut, niin uudestaan jotain toista merkkiä. Ja jos vauvasi oli vatsavaivainen ennen d-vitamiinia, niin kokeile jättää pariksi viikoksi kaikki maitotuotteet pois (älä korvaa omia maitotuotteitasi soijalla, toinen paha allergisoiva aine). Laktoosittomat (maitosokerittomat) tuotteet ei paljoa tuo iloa, jos vauva reagoi maidon proteiinille...
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:50"]
AP, nämä voisit myös tsekata:
- Maidontulosi, vauvan imuote ja imetysasento. Minulla rinnat heruivat aika villisti, ja maito jopa suihkusi vauvan aloittaessa syönnin, joten vauva joutui hotkimaan ja sai samalla ilmaa mahaansa. Ja vaikka jo synnärillä kehuttiin vauvan imuotetta, jotain siinäkin oli pielessä, koska ensimmäiset kaksi kuukautta ylähuulessa oli jatkuvasti rakkula... Kyljellään imetys aina kuin mahdollista ja maidon päästäminen aluksi liinaa auttoivat suihkutisseihin.
- Maitohappobakteerit. Näiden toimimisestahan on jo alustavaa tutkimustietoa. Eivät siis kokonaan lopeta itkuja, mutta lyhentävät niitä.
- Hieronta. Meillä tehosi parhaiten yhdistelmä Disflatyl (nämä tipathan ovat silikoniyhdisteitä) ja hieronta niin, että vauva makasi vatsallaan reiden päällä ja hieroimme selkää.
Ja tsemppiä, meillä ilmavaivat helpottivat jo noin 10 viikon kohdalla, sen jälkeen ei iltaitkuja oikeastaan ollut ennen eroahdistuskautta.
[/quote]
huulen rakkulahan kertoo hyvästä imuotteesta :)
Eilen lueskelin rintaraivareista ja tuolla imetystuen sivuilla oli ihan hyviä pointteja ilmavaivoihinkin. Ja en ole mikään imetysfanaatikko, mutta koska maitoa on omasta takaa ja imetys sujuu suhteellisen hyvin niin sieltä löytää välillä ihan hyvääkin tietoa. Käväse siellä lukemassa just nuista liiasta maidon tulosta yms.
Meillä on ollut alusta asti käytössä disflatylit (tai no 3vk iästä) annan noin 1-2 kertaa päivässä vajaa 10 tippaa. Ja pierut kulkee suhteellisen helposti, vauva ei aina öisin muista röyhtäistä unisena. Ja lisäksi annan probiootti babya. Lisäksi voisit itse syödä maitohappoja. Ja tarkkailla muutenkin syömisiä. Meillä älytöntä huutamista aiheutti auringonkukan siemenet joita itse lisäsin aamupalaan. Ja ilmeisesti myös mansikat, niitä tuli peratessa syötyä enemmänkin. Ja liian mausteisia ruokia olen nyt vältellyt.
Tsemppiä, aika menee loppujen lopuksi nopeasti. Itse en enää edes muista edellisen vauvan itkeskelyjä vaikka niitä varmasti oli alussa.
No kyllä ne yleensä siinä 3kk ikäisenä helpottavat. Jos ei niin saattaa olla myös allegioita kyseessä. jos imetät jätä maito omasta ruokavaliosta pois ja kokeile toimiiko tai sitten vaihda korvikemerkkiä.
Oletko cuplatonia tai disflatyliä antanut ? saa apteekista ja saattaa auttaa ilmavaivoihin.
En haluaisi lääkitä. Imetän ja olen vähälaktoosittomalla.
Meillä ei ole vielä helpottanut ja lapsi on 1,5-vuotias. Taas meni viime yö valvoessa, kun lapsi heräsi monta kertaa itkemään. Harvoilla käy näin huono tuuri kuin meillä eli kyllä teillä varmasti aikaisemmin helpottaa. Meillä todettiin maitoallergia 10kk iässä ja muitakin ruoka-aineallergioita löytyy. Vaikka tilanne on jo paljon parempi, niin lapsi on vielä erittäin herkkävatsainen ja herää lähes joka yö. Aika rankkaa on ollut.
Ekalla loppui 4-kuisena kun syötiin jo enemmän soseita (pienipainoinen, soseet aloitettiin aiemmin).
Jo silloin kun päästiin keskostipoista jne niin silloin jo helpotti hiukan, pidettiin d-tipastakin vähän taukoa tuossa kun ei maitohappobakteerit ja eri merkien kokeilut (vesi/öljypohjaiset) auttaneet. Sit kun myöhemmin aloitettiin uudelleen niin maha kesti paljon paremmin, vain ekana päivänä tuli vähän mahakipua mutta toisena päivänä ei enää.
Mutta siis silloin aika tarkkaan nelikuisena loppui joka iltaiset huudot ja mahavaivat kuin seinään.
Meillä esim cuplaton vaan pahensi! Koliikkikeinu oli korvaamaton, suosittelen lämpimästi! Meillä on lainassa sellainen gracon keinu joka ei siis hytkyttele vaan ihan kunnolla keinuu. Ostaisin ehdottomasti jos ei oltais saatu lainaan, noita saa ilmeisesti vuokrattuakin.
Tällä toisella (3kk) ei ole ollut mahavaivoja juuri ollenkaan, olen huomannut että jos syön suklaata tai tulista tai juon enempi limua niin tulee mahavaivoja. Eli tosi harvakseltaan, ehkä kerta viikkoon korkeintaan. Ja nyt osaa vältelläkin noita.
- 5
Kiitos vinkeistä. Keinu olisi varmaan hyvä, googletankin heti.
AP, nämä voisit myös tsekata:
- Maidontulosi, vauvan imuote ja imetysasento. Minulla rinnat heruivat aika villisti, ja maito jopa suihkusi vauvan aloittaessa syönnin, joten vauva joutui hotkimaan ja sai samalla ilmaa mahaansa. Ja vaikka jo synnärillä kehuttiin vauvan imuotetta, jotain siinäkin oli pielessä, koska ensimmäiset kaksi kuukautta ylähuulessa oli jatkuvasti rakkula... Kyljellään imetys aina kuin mahdollista ja maidon päästäminen aluksi liinaa auttoivat suihkutisseihin.
- Maitohappobakteerit. Näiden toimimisestahan on jo alustavaa tutkimustietoa. Eivät siis kokonaan lopeta itkuja, mutta lyhentävät niitä.
- Hieronta. Meillä tehosi parhaiten yhdistelmä Disflatyl (nämä tipathan ovat silikoniyhdisteitä) ja hieronta niin, että vauva makasi vatsallaan reiden päällä ja hieroimme selkää.
Ja tsemppiä, meillä ilmavaivat helpottivat jo noin 10 viikon kohdalla, sen jälkeen ei iltaitkuja oikeastaan ollut ennen eroahdistuskautta.