Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viemiseksi mökille kun vastaus oli ”ei tarvitse tuoda mitään”?

Vierailija
29.07.2021 |

Päiväseltään ollaan menossa kutsuttuna tuttavan mökille. Kysyin mitä tuodaan. Vastaus oli ”ei mitään”.
Saarimökki kyseessä jos sillä nyt vaikutusta asiaan.
Toki omat juomat viedään mutta mitä muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä "ei mitään" 🤲

Vierailija
122/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti tulitikkuja

Ongenkoukkuja

Uistin tai vilkku jos kalastavat

Jne

Vierailija
124/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat alkoholijuomat on hyvän tavan mukaan viedä. Eli jos laskeskelee, että reissun aikana tulee nauttineeksi pari pulloa viiniä ja saunakaljat päälle, niin vie pari viiniä, kuohari ja keissi kaljaa isännälle&emännälle. Ajatus ei ole juoda konkreettisesti omia, mutta vie vähintään mitä juo.

Vierailija
125/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perusviemiset, jos mitään ei tarvitse, ovat mökille tyyliä; vessapaperia, kahvia, hyvin säilyviä keksejä tms. Sellaista, mikä menee oikeasti käyttöön. Ei todellakaan mitään kukkia ja koriste-esineitä.

Vierailija
126/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et vie mitään, niin aivan varmasti saat jo samana iltana lukea täältä, miten on taas tultu mökille tyhjin käsin "lokkeilemaan". Viekää edes kahvipaketti, jotain keksejä, ja ehkä joku kesäkukka tms. Viiniä tai kaljaa vain jos isäntäväki sellaisia juo.

Syökö joku aikuinen tosiaan keksiä?

Vierailija
127/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillattavaa, salaattiainekset, lettuainekset, marjoja, kahvia, keksiä, pullaa, viiniä, sipsiä, karkkia, virvoitusjuomia yms. Saunaan kylpytuotteita.

Älkää tuoko niitä saunahajuja ja kylpyhunajapurkkeja.  Ei niistä läheskään kaikki tykkää.

Vierailija
128/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, viinaa ja tupakkaa.

Vierailija
129/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, ei mitään käsipyyhkeitä. Haluan itse valita mieluisat ja mitä tekee kahdella, jotka eri paria kuin muut. Ennemmin vaikka itse leivottu mustikkapiirakka.

Olitpas sinä typerä. Onko sinulla siis joka kerta samanlaiset pyyhkeet joka paikassa. Jos meidän mökkiin pitäisi hankkia pyyhkeet, niin niitä pitäisi olla 15 kpl, koska meillä on 3 vessaa ja 2 suihku/saunatilaa, joten erikoinen kommentti, että ovat eri paria. Minulla ei ole 15 just toisiinsa sointuvaa pyyhettä. 

Köyhillä on köyhien ongelmat. Meillä on kaikissa vessoissa (talossa neljä, pohjoisen mökillä kaksi ja saaressa kaksi) omat pyyhkeet, jotka on soinnutettu muuhun sisustukseen. Ja kaikkiin kolmet, vaihtovaatetta on. Sinun mörskäsi on taatusti järkyttävä kokoelma roskaa.

Oletpa sinä köyhä rässukka typerä!

Vierailija
130/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraisille voi mennä tyhjin käsin. "Ei mitään" tarkoittaa, että esim. omia grillattavia ei tarvitse viedä, mökillä ei ole mikään lopussa tai että "kaupungista" kaivattaisiin jotain mitä paikallisesti ei ole saatavilla. 

Helpointa on viedä jotain, mitä ehditään yhteisesti nauttia päivän aikana, mutta mikä ei kilpaile isäntäparin tarjottavien kanssa. Eli kaupasta ostetut karkit, leivonnaiset ja muut herkut on hyvä idea, itseleivottu ei välttämättä ole paras valinta. 

Kulutettava tavara: kynttilät, servietit, tulitikut jne. on myös hyviä mökkituliaisia. 

Koska menette vain päiväksi, ei kukaan oleta ylenpalttisen runsaita tuliaisia. Mutta jotain en vietävä, muuten olette epäkohteliaita. 

No en tykkäisi yhtään jos painottaisin ettei mökille tarvitse tuoda mitään ja SILTI vieraat raahaisivat jotain mukanaan sinne.

Ai oikeasti pahastuisit, jos ihmiset noudattavat kulttuurissamme yleisiä käytöstapoja?

Minut ainakin on kasvatettu niin, että kylään ei vaan voi mennä kahta kättä heiluttaen. Ei edes kahville kaverille, saati sitten koko päiväksi saareen.

No on se nyt zaatana, ettei aikuisen ihmisen toivomusta voi kunnioittaa. Ei mitään tarkoittaa mitään. Eikö sinua opetettu kunnioittamaan kutsujan toivetta. Viet krääsää vaikka juuri niin kiellettiin tekemästä. Missä kaltaisesi tollo on kasvanut?

Vierailija
131/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kori "hyödyllistä" kuten hyttyssuihketta ja aurinkorasvaa ja niin edelleen, tai hauska pieni aurinkokennolyhty.

EI MITÄÄN HAUSKOJA PIENIÄ KORISTEITA!!!!!!!!

Eikä isompiakaan, kiitos.

Vierailija
132/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, ei mitään käsipyyhkeitä. Haluan itse valita mieluisat ja mitä tekee kahdella, jotka eri paria kuin muut. Ennemmin vaikka itse leivottu mustikkapiirakka.

Olitpas sinä typerä. Onko sinulla siis joka kerta samanlaiset pyyhkeet joka paikassa. Jos meidän mökkiin pitäisi hankkia pyyhkeet, niin niitä pitäisi olla 15 kpl, koska meillä on 3 vessaa ja 2 suihku/saunatilaa, joten erikoinen kommentti, että ovat eri paria. Minulla ei ole 15 just toisiinsa sointuvaa pyyhettä. 

Köyhillä on köyhien ongelmat. Meillä on kaikissa vessoissa (talossa neljä, pohjoisen mökillä kaksi ja saaressa kaksi) omat pyyhkeet, jotka on soinnutettu muuhun sisustukseen. Ja kaikkiin kolmet, vaihtovaatetta on. Sinun mörskäsi on taatusti järkyttävä kokoelma roskaa.

Juuri näin.

Vierailija
133/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja liukastetta. Ehkä anaalitappi.

Käyttäisitkö sitä veljeesi?

Tietenkin.  Bro's before ho's.

Vierailija
134/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä ja rässykkä olet sinä. Kielenkäytöstäsi päätellen.

eri

Vierailija
135/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et vie mitään, niin aivan varmasti saat jo samana iltana lukea täältä, miten on taas tultu mökille tyhjin käsin "lokkeilemaan". Viekää edes kahvipaketti, jotain keksejä, ja ehkä joku kesäkukka tms. Viiniä tai kaljaa vain jos isäntäväki sellaisia juo.

Syökö joku aikuinen tosiaan keksiä?

Monikin. Ihme ellet sitä tiedä.

Vierailija
136/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista tiskiainetta ja käsisaippuaa.

Vierailija
137/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävä ja juotavaa.

Juustoja ja keksejä,

juotavaa kaikille.

Grillattavaa

Sellaiset tuliaiset mitkä itse haluaisit vierailta.

Paitsi jos isäntäväellä on yleensä tapana tarjoilla laihaa kahvia ja lidlin keksejä.

Siinä tapauksessa tuliaiset samoille leveleille.

Vierailija
138/147 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihirveää kun vessoissa ja kylpyhuoneissa olisi pyyhkeet keräilyeriä. Hyi! Joko raja sentään.

Vierailija
139/147 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paketti sitä parempaa vessapaperia rusetilla koristeltuna.

Vierailija
140/147 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi sitten olla ei, eikä mitään jälkipuheita sitten, jos vieraat tulevat ilman tuliaisia. Järkevä ja normaali ihminen puhuu suoraan mitä tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän