Mitä viemiseksi mökille kun vastaus oli ”ei tarvitse tuoda mitään”?
Päiväseltään ollaan menossa kutsuttuna tuttavan mökille. Kysyin mitä tuodaan. Vastaus oli ”ei mitään”.
Saarimökki kyseessä jos sillä nyt vaikutusta asiaan.
Toki omat juomat viedään mutta mitä muuta?
Kommentit (147)
Lehtiä, kukkia, kynttilöitä, lautasliinoja ja herkkuja.
Siis ootteko te menossa uppo-outojen ihmisten vieraaksi uppo-oudolle saarimökille?
Kai te nyt tiedätte mistä teidän ystävät pitää - noin laajalla perspektiivillä? Onko odotettavissa delux-mökki vai kalastusvaja?
Jos he on teille vieraita, niin tekin ootte varmaan heille, eli ehdottomasti otatte jotain ruokaa mitä itse kykenette syömään (meille tuli kerran saareen mökille tuttavaperhe, joka siellä saaressa muisti kertoa, ettei heidän teinit syö kalaa kuin kalapuikkoina. Noh siinä ei auttanut heidän kuin pärjätä ilman riittävää proteiinia, koska me oltiin kyllä kutsuttu heidät kalastamaan ja syömään savukalaa...) Ei nyt sattunut olemaan pakastinta missä olisi ollut muutama ylimääräinen sisäfilepaketti. Hernekeittoa toki ja 2 purkkia valmislihapullia.
Itse en ymmärrä noita "vie mökille vihta tai kukkia" - siellä on mäki täynnä koivua ja tienpientareet pullollaan niittykukkia.
Wc paperi, mahdollisesti grillihiilet, luonnonystävällistö tiskiainetta tmv. Kenties.
Vie sellainen kauniisti paketoitu pahvilaatikko tyhjänä. Saavat ei mitään, koska eivät halunneet mitään.
Jos isäntäväki käyttää alkoholia, veisin viiniä tai jotain likööriä tai väkeviä.
Jos ei pahemmin käytä niin sitten ehkä mansikoita, pullapitkon/kääretorttua/jotain paakkelssia, vähän kalliimpaa kahvia tjsp
Grillattavaa, salaattiainekset, lettuainekset, marjoja, kahvia, keksiä, pullaa, viiniä, sipsiä, karkkia, virvoitusjuomia yms. Saunaan kylpytuotteita.
En ymmärrä miksi asiat pitää vääntää niin hankaliksi, eikö "ei mitään" voisi tosiaan tarkoittaa, että mitään ei tarvitse tuoda? Jos itse sanoisin noin niin en tosiaankaan haluaisi mitään, minulla on tarkka maku enkä kaipaa yhtään mitään ylimääräistä (oli syötävää taikka ei) nurkkiin pyörimään. Älytöntä että jonkun tavan takia pitää tuoda tuliaisia vaikka on sanottu ettei mitään kaivata.
En kehtaisi mennä ilman tuliaisia. Mutta tosiaan kukat on vähän hassuja ellei mökki sijaitse jossain karussa saaristossa, tähän aikaan vuodesta on paljon luonnonkukkia + monella pihan istutukset ilona.
Kahvipaketti on aika varma mikäli isäntäväki kahvia juo; säilyy, voi tarjota vieraillekin.
Viiniä tms. jos juovat. En kehtaisi mitään kaljakeissiä viedä vaikka joisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kori "hyödyllistä" kuten hyttyssuihketta ja aurinkorasvaa ja niin edelleen, tai hauska pieni aurinkokennolyhty.
Hauska pieni puutarhatonttu! Tai posliininen keiju kuistille.
Just näitten tällaisten takia ÄLKÄÄ tuoko mitään!
🤣🤣Entä keiju, jolla on posliini?
Vanhoja Regina lehtiä ja kondomeja.
10 litran vesitonkka täynnä puhdasta vettä.
Mä veisin viiniä, mansikoita ja jonkun ulkokukan terassille
Mopit ja Pehmonorppa. Pullervo.
Pullo mäntysuopaa ja juuresharja.
Mä veisin vaan jonkun kesäkukan esim. amppelissa ja viinipullon.
Vauvapalstaa lukeneena ja kovasti viisastuneena neuvon viemään pienen tuliaisen (olet saanut jo lukuisia neuvoja) sekä sen lisäksi itsellesi kuivamuonaa, jota voit mutustella yksin peiton alla kun isäntäperhe on jättänyt tarjoamatta sinulle välipalaa, päivällistä, iltapalaa ja huikopalaa.
Saarimökkeilijänä toteaisin kyllä, että ei tarkoittaa yleensä ihan oikeastikin ei.
Isäntäväen täytyy kuitenkin kuljettaa kaikki roskat ja tölkit ennen pitkää myös maihin, jolloin jo lasiset viinipullot ovat ylimääräistä raahattavaa. Mökkiin ei jätetä lähtiessäkään mitään ylimääräistä.
Kuten muutama täällä totesi, jos jotain on aivan pakko saada tuoda tuliaisiksi, vessapaperia ja juomavettä kuluu aina!
Alkoholia ei kannata viedä voi olla ettei jonmpikumpi tykkää että tuputetaan jos on vaikka ongelmaa.