Vitsi tota nykynuorison tyyliä, kalliita merkkilaukkuja jne.
En mä tiedä pitäisikö kehua vai kauhistella tota nykyajan nuorten tyyliä. 13-vuotiaat on kuin pikkuaikuisia, kalliit merkkifarkut, hihaton kauluspaita, korkeat korot, MK-laukku, Ray Banit, ties mitä kalliita rannekelloja ja koruja, joihin ei jokaisella aikuisellakaan ole varaa. Hajuvesi tuoksuu pitkälle ja muutenkin kuin johonkin juhliin menossa. Kaikilla joku uusin iphone jolla napsitaan tunnilla kuvia instaan. Monilla näkee myös niitä pieniä Fällraven kånken reppuja, johon on yritetty tunkea kaikki kirjat ja tavarat.
Kyllä on yläasteen tyyli muuttunut pikkasen siitä kun itse oli sen ikäinen, silloin Eastpack oli ainoa luksuslaukku, ja porukka pukeutui Seppälän farkkuihin ja huppareihin. IRC-galleriaan pistettiin kuvat muokkaamattomina, ei ollut tekohiuksia eikä tekoripsiä ja ihohuokosetkin jopa näkyivät.
Mahtaa olla vaikeeta olla se ei-niin-suosittu-nuori, kun kaikki ympärillä vaan ottaa kaverikuvia ja ovat kuin jostain catwalkilta tulossa.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:49"]
Onneksi kaikki lapseni ovat poikia. Yhdellä on jo tyttöystävä ja mieleni mukainen. Opiskelee yliopistossa ja hankkii vaatteensa kirpputoreilta. Toivottavasti yksikään pojista ei tuo näytille meikkipelleä, joka ihannoi muotivaatteita ja merkkilaukkuja.
[/quote]
Mun tytöt voittaa sun pojat tappelussa. Saatte ottaa mukaan ton mielesi mukaisen pellen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:30"]
Olen aina ihmetellyt, kun vanhemmat sanovat, että "Minun tyttärelleni kelpaa vain..." Siis miten niin kelpaa vain? Plikkahan pukee sen mitä käsketään, tai vetää sitten alasti. Näin olisi minun äitini sanonut.
[/quote]
Ei kai sitä nyt missään vankileirillä eletä. Tietenkin lapsen mielipidettä pitää kysyä ja kunnioittaa hänen omaa tahtoaan ulkonäköään koskevissa asioissa.
[/quote]
Mielipidettä kyllä voi ja pitää kysyä, mutta lopullisen päätöksen tekee se, joka kulut maksaa...
Ei to nyt ole kyskin tätä aikaa. Olen itse jo 56v ja kyllä minä aloitin korkkareilla kävelemisen 14v. Oli pitkät kynnet (ja on vieläkin), oli tiukat varkut, minihame, mikrot, lyhyt nahkatakki ym. Kyllä tytöt on aina olleet tyttöjä jokaisella aikakaudella. 50-luvulla ne vasta tytöt tyttöjä olikin.
Se helposti unohtuu millainen oli oma nuoruus. Ja hyvä kun tytöt on tyttöjä ja pojat pikia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:43"]Olen itse 22-vuotias ja jopa mun yläaste aikoina pidettiin kans perus Seppälä - h&m - veromoda kamaa päällä. Laukut tyyliin citymarketista, kun ne oli niin kivoja.
Nykyään tosiaan pitäs olla hienompaa kaikki. Mulla on pikkusiskoja ja kun menin thaimaahan, he pyysivät että tuo luisvuikkarit kaikille kun kaikkien kavereidenkin porukat on tuoneet ulkomailta kavereille "luksus" laukkuja :D toin sitten ja voi että.. oli niim iloisia kun nyt kuuluu "louisvuitton joukkoon". Että ei ne tosiaan maksa montaa sataa vaan korkeintaan pari kymppiä. Ainiin ja guess feikkitoppeja piti tuoda paljon kun olivat vaan about vitosen kappale. On niin aitoo ettää...
[/quote]
Oon itte 15-v ja kaikki mun vaatteet taitaa olla h&m:ältä ja seppälästä. Kengät nyt jostain kunnon kenkäkaupasta, koska h&m:än kengät kestää sen pari viikkoa. Ei ikinä tulis mieleenkään pyytää mitään merkkilaukkua porukoilta (vaikka ne käviskin Turkissa), muttei siksi et ne maksaa, vaan siks ku ne on rumia :D Ihme merkkihysteriä päällä.
n15
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:10"]Moni vanhempi ei tajuakaan, kuinka paljon rahaa kaataa teinilleen. Nuori sanoo, että tarvitsee rahaa kahville/leffaan menoon tai pieneen ostokseen ja saa 20e tai 50e setelin. Kun tämä tapahtuu useamman kerran viikossa, kuukaudessa on jo suuret summat.. laskekaa oikeasti paljon annatte kuukaudessa rahaa ja miettikää! Vaikka kaikki menot kuulostaisi järkeviltä ei teinillä tarvitse olla montaa sataan omaan käyttöön- ei aikuisillakaan ole välttämättä.
[/quote]
Minä saan 50e/kk ja maksan siitä ihan kaiken muun, paitsi aamupalan. Eli vaatteet, meikit, muu ruoka, vapaa-ajan menot, kaikki. Oonko vähän pilalle lellitty tms, koska pikkusisko (äidin pikku prinsessa 13v) saa 60_70e/kk ja sille just tilattiin 250e edestä kouluvaatteita (mulle ostettiin niitä viimeksi ku olin 11v) ja sai vielä 25e käteen ku lähti illalla kavereiden kaa puistoon. _puistoon_.
t. 16-v
Mä ehdotin mun 12v tyttärelle Eastpackiä nyt koulurepuksi, niin ei kelvannut. Olin ihan, että mitä ihmettä, se on paras reppu ikinä! :D
Olen täysin samaa mieltä tästä nykymeiningistä.
Ja ihan samaa ovat omat vanhempanne sanoneet teistä ja teidän repuistanne.
Mun kouluaikoina kaikilla oli Marimekon laukut koululaukkuina, Fubu tais olla kova sana ja Dieselin farkut. Only-vaatemerkki oli myös muodikas!
Onneks mun lapset on järkeviä kuluttajia. Niille kelpaa mikä tahansa väsky, ei tarvitse olla kallista merkkiä. Ehkä se on se hyvä itsetunto, ei tarvitse apinoida muita tullakseen hyväksytyksi. Ja äidin lompakko kiittää.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:13"]
[/quote]
Haha, nimenomaan!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:19"]
Muoti muuttuu ja tekniikka kehittyy, oliko tää joku yllätys sulle?
[/quote]
No onko pakko alkaa pilkkua viilamaan? Totta kai muoti muuttuu ja teknologia kehittyy, mutta eikö se herätä minkäänlaisia ajatuksia, että 13v likat kulkee tuolla 400€ laukut heiluen ja kuvat on kuin Kim Kardashianilla?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:19"]
Muoti muuttuu ja tekniikka kehittyy, oliko tää joku yllätys sulle?
[/quote]
No onko pakko alkaa pilkkua viilamaan? Totta kai muoti muuttuu ja teknologia kehittyy, mutta eikö se herätä minkäänlaisia ajatuksia, että 13v likat kulkee tuolla 400€ laukut heiluen ja kuvat on kuin Kim Kardashianilla?
[/quote]
Meno on sama kuin aina ennenkin. Vain julkkis vaihtunut.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:13"]
[/quote]
Haha, nimenomaan!
[/quote]
No ainakaan minun nuoruudessa ei käytetty satojen eurojen merkkilaukkuja. Eastpack oli käytännöllinen koulureppu, tuskin vanhemmat sitä kauhisteli? Vaatteet oli Seppälän nuoriso-osastolta, ei mistään Guessilta.
Olen aina ihmetellyt, kun vanhemmat sanovat, että "Minun tyttärelleni kelpaa vain..." Siis miten niin kelpaa vain? Plikkahan pukee sen mitä käsketään, tai vetää sitten alasti. Näin olisi minun äitini sanonut.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Ei kai sitä nyt missään vankileirillä eletä. Tietenkin lapsen mielipidettä pitää kysyä ja kunnioittaa hänen omaa tahtoaan ulkonäköään koskevissa asioissa.
Onneksi kaikki lapseni ovat poikia. Yhdellä on jo tyttöystävä ja mieleni mukainen. Opiskelee yliopistossa ja hankkii vaatteensa kirpputoreilta. Toivottavasti yksikään pojista ei tuo näytille meikkipelleä, joka ihannoi muotivaatteita ja merkkilaukkuja.