Onko 35-vuotias nuori vai vanha?
Kommentit (44)
Mielestäni 35 on nuori. Keski-ikä alkaa vasta 50-vuotiaana.
Mutta totta on että jotkut on ihan mummoja jo 40-vuotiaana. Ruikuttavia, valittavia, uusien asioiden vastustajia. Se on päänsisäisestä asenteesta kiinni.
Onneksi asennettaan voi nuorentaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:20"]Vanha.
Vanha siksi, että alkaa olla äidiksi liian vanha. Vanha esim. uuteen liittoon. Vanha miesten haluttavaksi. Vanha ollakseen työelämässä nuori, kiinnostava ja kehityskelpoinen. Vanha lähteäkseen opiskelemaan; valmistuttuaan ei ehdi työskennellä.
En halua edes kuvitella olevani joskus 35.
[/quote]
Pyh.
Arvotonta kakaran puhetta.
[/quote]
Kakaraksi se sekin vanhus haukkui, jolta miehen vein ;)
t. 25 v., korkeakoulutettu, vastuullisessa työssä
[/quote]
Onko se viemäsi mieskin vanhus?
[/quote]
On <3 Miehet paranee vanhetessaan.
t. 25v.
[/quote]
No sitten voit hyvillä mielin antaa sen ikinuoren miehesi jonkun vuoden päästä kiertoon jollekkin 25-vuotiaalle. Siis kun itse olet 30v, raihnainen vanha ämmä jota kukaan mies ei halua. Vastuullisessa työssä Filmtownin irtokarkkivastaavana?
ikä on vain lukuja. Kaikki on kiinni korvien välistä!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:33"]
Mielestäni 35 on nuori. Keski-ikä alkaa vasta 50-vuotiaana.
[/quote]
Ja minkä tilaston mukaan suomalaiset elävät keskimäärin 100-vuotiaiksi? Tilastollinen ikä naisilla on 83 vuotta, eli neljänkympin tienoilla ollaan jo tukevasti keski-ikäisiä.
Onko Hämeenlinnassa liikettä, josta saisi 50- lukuisia vaatteita?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:20"]
Vanha.
Vanha siksi, että alkaa olla äidiksi liian vanha.
[/quote]
Voi ei. Mitä mä teen noille mun lapsille, kun ens vuonna täytän 35v ja olen sitten liian vanha äidiksi? :((
Ei 35-vutoias tosiaan ole mikään nuori enää. Minä olen 35, opiskelen nuorten kanssa toista tutkintoa, ja voin ihan käsi sydämellä sanoa, että en tosiaan menisi enää parikymppisestä millään mittarilla.
Ihminen on nuori niin kauan kuin omaa ikää ei tarvitse ajatella. Se on se nyrkkisääntö. Minun täytyy kovastikin ajatella ikääni, sillä
- hedelmällisyys laskee tässä iässä. Jos haluan vielä lapsia, on pistettävä töpinäksi HETI
- enää ei voi syödä ja elää ihan miten tahansa ja luottaa siihen että keho palautuu. On pidettävä itsestään parempaa huolta.
- minulla on niin paljon vastuuta muista ihmisistä, että minun on mietittävä omaa käytöstäni ja malliesimerkkiä minkä lapsilleni annan. Lapset konkretisoivat ajan rajallisuuden, he kasvavat nopeasti ja minun on mietittävä millaisen käsityksen he saavat aikuisen elämästä ja elämästä ylipäänsä.
- työelämässä huomaa ikänsä erittäin hyvin kun on jälleen opiskelija. Sellaista asiantuntija-asemaa, jossa kuvittelin olevani tässä iässä, ja joka näytti vielä muutama vuosi sitten erittäin mahdolliselta, en tule saavuttamaan vielä vuosiin. Ikä näkyy myös siinä, että enää se ei edes tunnu tärkeältä. Työ on vain työtä, ne tärkeimmät asiat ovat muualla.
Vanha 20-kymppisestä, nuori 50-kymppisestä.
Olenko minä ainoa, jolle ikä ei ole koskaan ollut mikään ongelma? Olen aina tiedostanut, että ihmiset ne vaan vanhenee jos eivät kuole pois ennen sitä. Se vaan on niin, enkä ole ikinä nähnyt asiassa mitään nälvimisen aihette kenellekään, en minua nuoremmille enkä vanhemmille ihmisille.
Ikä vain on. Siihen ei voi itse vaikuttaa.
Oon 29v.kaksi muksua pyöräytetty, toinen aloitti koulun, tuntuu, että aika on menny nopeasti, silti tunnen itseni nuoreksi. Tuleva 30v. ei ahdista yhtään, parasta aikaa itseasiassa. Nyt on aikaa ja jaksamista vielä omille jutuille, kun ei tarvii enää lapsia tehtailla.
Ei kumpikaan. Ihan vaan aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:08"]
Ei kumpikaan. Ihan vaan aikuinen.
[/quote]
Samaa mieltä. Kannattaisi ennemminkin kysyä itseltään miksi on niin tärkeää kysyä onko nuori vai ei. Kehtaan väittää että jos olen minkä tahansa ikäisenä hyvässä kunnossa ja terve niin olen onnellinen.
Olen 34v ja mun mielestä parhaimmassa iässä juuri nyt!
Riippuu paljon myös ihmisestä. Varsinkin naisissa on hirveästi eroja kuinka vanhan oloisia ovat 35-vuotiaina. Jotkut näyttävät jo pitkälti yli 40-vuotiailta ja ovat aivan totaalisen rupsahtaneita. Toiset taas ovat hyväkuntoisia ja näyttävät edelleen tosi nuorilta. Itse kuulun onneksi jälkimmäiseen sarjaan. En koe itseäni todellakaan vanhaksi vaan elän nyt juuri parhaita vuosiani. Olen kauniimpikin ja itsevarmempi, mitä esim vielä 25-vuotiaana. Elämä on onnellista ja vakaata. On ihana mies, lapset, vakituinen työ, mukava koti, ystäviä ja tekemistä riittää. Koskaan ei ole tylsää. Vielä 30-vuotiaana en ollut näin tyytyväinen.
Mutta kyllä tossa jo miehen kanssa juteltiin että aletaan tulla vanhoiksi, kun ei enää esim. uskalleta hypätä lasten perässä korkeimmasta hyppytornista veteen ym. mutta sellainen vanhenemisesta johtuva itsesuojeluvaiston lisääntyminen ja mukavuudenhalu on ehkä ihan tervetulluttakin. Nuorempana tuli ihan riittävästi hurjasteltua asiassa kuin asiassa.
Riippuu kai vähän siitä kysyykö 7- vai 70-vuotiaalta?
Vanha.
Vanha siksi, että alkaa olla äidiksi liian vanha. Vanha esim. uuteen liittoon. Vanha miesten haluttavaksi. Vanha ollakseen työelämässä nuori, kiinnostava ja kehityskelpoinen. Vanha lähteäkseen opiskelemaan; valmistuttuaan ei ehdi työskennellä.
En halua edes kuvitella olevani joskus 35.
Ei kumpikaan. Mielestäni keski-ikä alkaa 40 ikävuodesta. 35-vuotias alkaa siis piakkoin lähestyä keski-ikää, mutta ei ole vanha sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta ei kuitenkaan mikään ihan nuorikaan.
t. 22v
:)