Mieheni veti litsarin poskeeni just
Tilanne oli siis: hän makasi tekemättä mitään , lapset piti hoitaa nukkumaan, pyykit lajitella, toiset pyykit kuivumaan jne ja nalkutin asiasta. Hän ei jaksanut kuunnella ja käski vaan poistua huoneesta. En poistunut ja hän hermostui huitaisi ensin käteen josta huusin ettet vittu koske jolloin se veti litsarin.
Nyt olen istunut veskissä puoli tuntia ja itkenyt, itkenyt ja itkenyt.
Oliko tämä nyt sitten minun syytäni ja olinko todella ansainnut tuon? :´(
Kommentit (80)
No, kokemuksesta voin sanoa että se voi tapahtua uudestaan, ei välttämättä ensi viikolla, tai kuukauden päästä tai edes vuoden päästä, mutta valitettavan usein se tapahtuu uudestaan ja hiukan pahempana.. Siinä kohta kun puoliso, oli se sitten nainen tai mies, astuu sen rajan yli, siitä tulee turhan helposti se tapa jolla ne ääritilanteet ratkaistaan. Toki voidaan hakea apua, miettiä omaa käytöstä jne, mutta kaikki keinot kokeilleena sanoisin et ole varovainen. Ja kun minulle sanottiin että entä jos seuraavalla kerralla kohteena on lapsi, nauroin, vaan eipä naurattanut kun se kerta tuli ja sitä syyllisyyttä ja rumaa eroa ei halua kukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:58"]joo, en myöskään ymmärrä tota kun palstalla ollaan aina ensimmäisenä huutamassa,' jätä se, lähde nyt heti' miettimättä tai kuulematta yhtään taustoja tai ylipäätään mitään. kysymys kuitenkin hyvin suuresta asiasta ja neuvoja annetaan tuntemattomalle ihmiselle.
[/quote]Niin, mikähän vois olla suurempi asia kuin oma ja lasten terveys..? Sekö, että se lyönyt mies saattaisi pahoittaa mielensä, kun vaimo ei alistunutkaan ja jäänyt nyrkin ja hellan väliin, niinkö? Lähisuhdeväkivallassa EI ole kyse mistään hetkellisestä maltin menetyksestä, ei silloinkaan kun lyönti on ensimmäinen, vaan väkivallan, oli se sitten henkistä tai fyysistä väkivaltaa, nimenomainen tavoite on alistaa uhri väkivallan käyttäjän tahtoon. Jos nainen jää, lyöjä on saanut haluamansa eli uhri on alistunut. Avioliitto voi olla ohi, mutta ei välttämättä. Jos mies erillään asumisen aikana hakee apua ja sitoutuu terapiaan ja saa korviensa välin kuntoon, niin pysyvä ero ei ole välttämätön. Mutta nyt, kun tilanne on akuutti ja mies voi hyvinkin käyttää väkivaltaa uudestaan milloin vain, ei ole muita vaihtoehtoja kuin lähteä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:58"]joo, en myöskään ymmärrä tota kun palstalla ollaan aina ensimmäisenä huutamassa,' jätä se, lähde nyt heti' miettimättä tai kuulematta yhtään taustoja tai ylipäätään mitään. kysymys kuitenkin hyvin suuresta asiasta ja neuvoja annetaan tuntemattomalle ihmiselle.
[/quote]Niin, mikähän vois olla suurempi asia kuin oma ja lasten terveys..? Sekö, että se lyönyt mies saattaisi pahoittaa mielensä, kun vaimo ei alistunutkaan ja jäänyt nyrkin ja hellan väliin, niinkö? Lähisuhdeväkivallassa EI ole kyse mistään hetkellisestä maltin menetyksestä, ei silloinkaan kun lyönti on ensimmäinen, vaan väkivallan, oli se sitten henkistä tai fyysistä väkivaltaa, nimenomainen tavoite on alistaa uhri väkivallan käyttäjän tahtoon. Jos nainen jää, lyöjä on saanut haluamansa eli uhri on alistunut. Avioliitto voi olla ohi, mutta ei välttämättä. Jos mies erillään asumisen aikana hakee apua ja sitoutuu terapiaan ja saa korviensa välin kuntoon, niin pysyvä ero ei ole välttämätön. Mutta nyt, kun tilanne on akuutti ja mies voi hyvinkin käyttää väkivaltaa uudestaan milloin vain, ei ole muita vaihtoehtoja kuin lähteä
nämä 'jätä se, lähde heti' kehoitukset löytyy jokaisesta parisuhde ongelmaa käsittelevästä ketjusta, ei pelkästään väkivaltaan liittyvästä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:01"]Hmm...mies läimäisi yhden kerran kymmenen vuoden suhteen aikana ja on heti vaimonhakkaaja ja erota täytyisi. Tyyliin yönselkään lähdettävä. Nyt aikalisä! Tuo ei tietenkään ole ok, mutta mieheskin on vaan ihminen ja ihmiset on erehtyväisiä. Tuo kielii nyt minun mielestäni ensinnäkin miehen turhsutumisesta nalkutukseen ja siitä että hankkikaa ihmeessä keskusteluapua suhteeseenne. Vain sinä tiedät tilanteenne ja luulen että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Nyt ensinnäkin ryhdistäydyt, lopetat sen parkumisen ja soitat huomenna esim. perheneuvolaan. Virheitä sattuu ja asiat on hyvin usein korjattavissa. Tsemppiä ja rauhallista yötä.
[/quote]Olet kusipää !
Ap
[/quote]
En kyllä yhtään nyt ihmettele miksi löi. Olisiko peiliin katsomisen paikka. Et sinäkään saa käyttäytyä miten sattuu.
[/quote komppaan! lyöminen oli ehdottomasti väärin. mutta riitaan tarvitaan aina kaksi. jos ap pystyy täällä tuntematonta, joka hänestä sanoi väärin nimittelemään kusipääksi, mitäköhän mies saa kuulla jollei juuri sillähetkellä mene pyykille kun ap käskee.
[/quote]
Fyysinen väkivalta on aina todella paha juttu. Se on aina myös pahinta mahdollista henkistä väkivaltaa, koska sen viesti on, etten välitä sinun terveydestäsi ja elämästäsi paskaakaan, vaan haluan todella vahingoittaa sinua, ehkä jopa pysyvästi.
Tässä tapauksessa jos kyse olisi äkkipikaisuudesta, mies olisi pyytänyt anteeksi ja lajitellut ne pyykit ym. osoittaakseen, että on pahoillaan. Mutta sen sijaan mies halusi jatkaa riitaa. Se kertoo, että hän hautoo ap:ta kohtaan pitkäaikaista vihaa, eikä pysty käsittelemään omaa syyllisyyttään ristiriitatilanteessa, vaan toimii lapsen tavoin hakien syytä aina toisesta.
Terapiaa voi tietysti aina yrittää, mutta yleensä nämä miehet eivät siihen lähde. Ja jos kaikki jatkuu kuten ennenkin, mies alkaa jatkossa käyttää oppimaansa uutta menestyksekästä nalkutuksenlopetusmallia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:13"]Miehesi teki väärin mutta ei sinullakaan ole oikeutta käyttää henkistä väkivaltaa, sekin on rikos.
[/quote]
Olet arvatenkin miessukupuolen edustaja?
Ei kannata pompottaa miestä, jolla on hermot kireällä.
Sellaiset ihmiset, jotka lyö kuumentuessaan yleensä toistaa sen, ja jokainen kerta alentaa kynnystä seuraavaan kertaan.
Mutta ap. sun oman turvallisuuden takia, poistu aina tilanteesta, jossa toinen varoittaa väkivallasta, koskaan ei tiedä milloin jollakin napsahtaa pahemmin kuin litsarin veroisesti. Suojele itseäsi.
Mitkä nää avauksen alapeukut on? :D
Hommahan jatkui yöllä. Klo 4 mies tuli alakertaan ja räväytti kaikki valot päälle, ihan kiusallaan tietenkin. Häntä kuulemma v*tutti niin paljon ettei ollut saanut nukuttuun ja päätti etten minäkään saa nukkua.Suolsi vieläkin kaikennäköistä peetä. Ei merkkiäkään että katuisi, päin vastoin. Itse hän on lomalla ja minulla aikainen herätys. Silmät turvonneena pitäs nyt töihin lähteä. :/
Mietinkin puoli yötä näitä järjestelyjä, meillä on omistusasunto joten vähän hankalaksihan menee. ei haluaisi muuttaa kauas ettei lasten tarvitsisi vaihtaa koulua/tarhaa. Jos saisi vaan ostettuun äijän pois? Avioeropaperit nyt on helpoin juttu.
Niin tuo " olet kusipää" kommentti tuolla aiemmalla sivulla ei ollut minun vaikka alla lukeekin ap. Mutta ei huono kommentti.
Niin tuo ^ 69 olen siis minä, ap , jos joku ei ymmärtänyt :)
nyt kylmän viileänä, älä provosoidu. Mies tietää, että olet nyt hieman ansassa ja rittää höykyttää sinua hiljaiseksi. Mutta vihan voimalla, tee työsi ja hoida omat asiat kuntoon, että voit olla rauhassa.
Mun mies on samanlainen. Sanoo että huutaminen on henkistä väkivaltaa. Että sama kumpaa käyttää, henkistä vai fyysisesti pikku läpsäsy poskelle. Siinä kuulemma toinen herää ettei saa huutaa. Miehesi on masentunut. Hanki teille apua. Lastenhoitoon, kodinhoitoon ja viettäkää aikaa kaksin.
Hei! Olet nyt vahvoilla. Mies ei selvästi tajua mitään mutta tajuaa silti jollain lailla sen, että miten iso juttu tosta tuli.
Miestä ärsyttää, kun eihän hän omasta mielestään tehnyt mitään muuta kun veti sen litsarin ja sekin oli sun omaa syytä. Ei osaa pyytää anteeksi, haukkuu sua, kun aiheutit tällaisen tilanteen, ja aggressiivisuus kumpuaa tästä.
Nyt pää kylmänä! Itse antaisin vähintäänkin kunnollisen opetuksen äijälle. Ainakin viikoksi vaikka vanhempien luo lasten kanssa.
Keskustelu tuossa vaiheessa on turhaa, mies ei ota vastuuta omasta käytöksestään yhtään.
Kiitos ihanat siskot ^
Nyt työmatkalla, väsyneenä mutta kiukkutarmoa uhkuen. Enää en itke,lähtee muuten loputkin ripset päästä. :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:59"]
Se on niin uskomattoman helppoa sanoa, että kerää tavaras ja lapses ja lähde.
Kysyn vaan että minne?? Jos on ilta, niin lasten kanssa autoon nukkumaan? Vai takapihalle??
Mun mies mursi mun ranteeni kun oltiin saaressa. Kärvistelin käden kanssa kaksi yötä ennenkuin mies lähti kuskaa lääkärille. Siinä vaiheessa oltiin jo "sovittu" ja valehtelin lääkärille että olin vain kaatunut.
Nyt taidan kyllä tajuta miks mies niin innokkaasti tunki mukaan kun kävin näyttämässä kättä.
Se tiesi etten sen kuullen ois kehannu kertoa totuutta..
Mutta on niin vitun helppoa sanoa että lähde ja ota lapses. Jos ei ole mitään paikkaa minne mennä..
[/quote]
Voi vitun paska äiti, tollaset heikot luuserit saa mut näkemään punaista. Kasvata itsestunto ja suojele lapsiasi. Vittu ku ärsyttää! p.s googleta turvakoti
Minusta tuossa on selvät merkit, että mitä nopeammin lähdet, sen parempi. Ei ainoastaan fyysinen väkivalta, vaan lisäksi tuo kaikki muu (pyykkisota, "jos en saa minä nukkua et saa sinäkään" jne.). Noin ei yksinkertaisesti tasapainoinen, aikuinen ihminen toimi, varsinkaan perhettään kohtaan. Perhe on turvasatama, jossa kaikilla on hyvä ja turvallinen olla. Sellaiseen ei kuulu yksikään avokämmenlyönti, tönäisy eikä pahantahtoinen kiusanteko.
Pieni hälytyskello päässäni ilmoittaa, että hoida ero järkevästi: mitä teetkin, älä tee sitä niin että olisit kahden kesken miehen kanssa. Vie lapset ensin pois, ja tule sitten vaikka ystävän tai muun läheisen kanssa hakemaan tavaroita. Ehkä se tuntuu nyt ylimitoitetulta, mutta voitko luottaa noin käyttäytyvään mieheen, ettei hän hädän tullen pillastuisi pahemmin? Harmillista, että tuollaista sattuu, ja yleensä heille jotka vannoivat, etteivät heille koskaan.
Onnea matkaan.
Ap sait mitä tilasit. Kasva aikuiseksi.
Elin lapsuuteni keskellä vanhempien taisteluita. Se on psyykkeelle niin raskasta, että jos et itsesi takia, niin uskalla edes omien lapsiesi takia lähteä ja erota.
En aio jäädä. Mietin koko päivän asumisratkaisuja, olisiko mitenkään mahdollista saada hänet muuttamaan pois ja onko minulla varaa jäädä tähän asuntoon lasten kanssa. En tunne mitään sääliä häntä kohtaan, nyt jälkeenpäin kun ajattelen niin on hänen tehnyt jo pitkään mieli lyödä jos on ollut joku pahempi riita. Häneltä lähtee mopo käsistä samantien jos sanon vähänkään väärän sanan väärään aikaan. Silkkihansikkain pitäisi kohdella, itse luulee olevansa vähintään Hitler. Kontrollifriikki joka haluaa alistaa naisen.
Ja joo, eipä ole osoittanut pienintäkään katumista eilisestä, mikä tekee minun päätöksen vain helpommaksi. Minä ja lapset ei tarvita noin tasapainotonta ihmistä asumaan kanssamme saman katon alle.
Ap
Kusipäämagnetismi taas toiminut.