Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni veti litsarin poskeeni just

Vierailija
10.08.2014 |

Tilanne oli siis: hän makasi tekemättä mitään , lapset piti hoitaa nukkumaan, pyykit lajitella, toiset pyykit kuivumaan jne ja nalkutin asiasta. Hän ei jaksanut kuunnella ja käski vaan poistua huoneesta. En poistunut ja hän hermostui huitaisi ensin käteen josta huusin ettet vittu koske jolloin se veti litsarin.

Nyt olen istunut veskissä puoli tuntia ja itkenyt, itkenyt ja itkenyt.

Oliko tämä nyt sitten minun syytäni ja olinko todella ansainnut tuon?  :´(

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ansaita tuon litsarin !

Vierailija
22/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:36"]Aika uskomatonta että joku poraa vessassa palstalle kirjoittaen, sen sijaan että keräisi kamppeensa ja lähtisi...

[/quote]joo, jotenkin tää haiskahtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Porvoossa ?

Vierailija
24/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä takaisin ja heitä sitten pihalle. meillä ei ainakaan mies hypi mun nenille,jos edes yrittäs niin sais kyllä takaisin ja huolella.

Vierailija
25/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä nää ilkeydet taas on? lyökää lyötyä :´(

kyllä, itkin vessassa ettei lasten tartte nähdä äitiä siinä kunnossa. Ja onko teidän elämä niin ruusuista ettette voi uskoa että jollain on paha olla ? uskomatonta, kiitos tästä..olin sitten ansainnut jonkun mielestä, ehkä se joku on samaa sakkia kuin mieheni.

ap

Vierailija
26/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:44"]Vedä takaisin ja heitä sitten pihalle. meillä ei ainakaan mies hypi mun nenille,jos edes yrittäs niin sais kyllä takaisin ja huolella.

[/quote]Mervi Tapola ?

Vierailija
27/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin uskomattoman helppoa sanoa, että kerää tavaras ja lapses ja lähde.

Kysyn vaan että minne?? Jos on ilta, niin lasten kanssa autoon nukkumaan? Vai takapihalle??

Mun mies mursi mun ranteeni kun oltiin saaressa. Kärvistelin käden kanssa kaksi yötä ennenkuin mies lähti kuskaa lääkärille. Siinä vaiheessa oltiin jo "sovittu" ja valehtelin lääkärille että olin vain kaatunut.

Nyt taidan kyllä tajuta miks mies niin innokkaasti tunki mukaan kun kävin näyttämässä kättä.

Se tiesi etten sen kuullen ois kehannu kertoa totuutta..

Mutta on niin vitun helppoa sanoa että lähde ja ota lapses. Jos ei ole mitään paikkaa minne mennä..

Vierailija
28/80 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:12"]Äijä ulos ja heti! Kellään ei ole oikeutta lyödä muita, eikä varsinkaan omaa vaimoa.

[/quote]

Ei varsinkaan vaimoa? Miestä saa siis lyödä hieman enemmän?

[/quote]

Ja heti pitää olla tahalteen ymmärtämässä väärin. Tarkoitin, että oma vaimo/mies (elämänkumppani siis) on ihan maailman viimeinen henkilö, jota lyödä.

[/quote]

Että lapsia saa vedellä ympäri korvia ennemmin kuin puolisoa? Onneksi en ole lapsesi.

[/quote]

Missäs kohtaa mä niin sanoin?

Vierailija
29/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...mies läimäisi yhden kerran kymmenen vuoden suhteen aikana ja on heti vaimonhakkaaja ja erota täytyisi. Tyyliin yönselkään lähdettävä. Nyt aikalisä! Tuo ei tietenkään ole ok, mutta mieheskin on vaan ihminen ja ihmiset on erehtyväisiä. Tuo kielii nyt minun mielestäni ensinnäkin miehen turhsutumisesta nalkutukseen ja siitä että hankkikaa ihmeessä keskusteluapua suhteeseenne. Vain sinä tiedät tilanteenne ja luulen että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Nyt ensinnäkin ryhdistäydyt, lopetat sen parkumisen ja soitat huomenna esim. perheneuvolaan. Virheitä sattuu ja asiat on hyvin usein korjattavissa. Tsemppiä ja rauhallista yötä.

Vierailija
30/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:01"]Hmm...mies läimäisi yhden kerran kymmenen vuoden suhteen aikana ja on heti vaimonhakkaaja ja erota täytyisi. Tyyliin yönselkään lähdettävä. Nyt aikalisä! Tuo ei tietenkään ole ok, mutta mieheskin on vaan ihminen ja ihmiset on erehtyväisiä. Tuo kielii nyt minun mielestäni ensinnäkin miehen turhsutumisesta nalkutukseen ja siitä että hankkikaa ihmeessä keskusteluapua suhteeseenne. Vain sinä tiedät tilanteenne ja luulen että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Nyt ensinnäkin ryhdistäydyt, lopetat sen parkumisen ja soitat huomenna esim. perheneuvolaan. Virheitä sattuu ja asiat on hyvin usein korjattavissa. Tsemppiä ja rauhallista yötä.

[/quote]Olet kusipää !

Ap

Vierailija
31/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:11"]

Oli kuulemma minun vika kun en poistunut ja antanut hänen rauhoittua. En poistunut koska koen hänen vaan yrittävän kontrolloida liikaa kaikessa. En minäkään käske hänen poistua tai ala raivoo takaisin( saati sitten väkivaltaiseksi) jos hän tulee jotain valittamaan. En vaan pysty lopettaa tätä itkua,silmät vaan tulvii kyyneleitä enkä meinaa ees tätä tekstiä nähdä. Oon ihan rikki.

Ap

[/quote]

Onpa ikävä juttu. Ristiriitainen ja hajottava.

Kyllä se on niin, että sen joka lyödä meinaa, on poistettava. Pitää osata lähteä jäähylle ajoissa ennen kuin lyö ketään. Se ei ole koskaan sen vika, jota lyödään. Ei se ole lastenkaan vika, jos aikuiset lyö lapsia. Kyllä hermostujan on tehtävä muu ratkaisu kuin lyöminen. Litsari on lyömistä ja varsinkin, jos vielä toista syyttää siitä, että itse löi tai lätsäisi. Se kuulostaa pelottavalta. Se muiden syyttely.

Niin se oli meillä kotonakin aina sen vika, jota lyötiin. Se oli kauheaa kuunneltavaa. Tosi rikkovaa ja paljon se aiheutti pelkoja ja traumoja. Pelko. 

Jokainen tekee oman ratkaisunsa. Yksi lähtee toinen jää. Joku menee ees taas. Mutta jokatapauksessa. Lyöjä lyö. Se ei ole uhrin vika koskaan. Sitä on ihan turha selitellä muiden piikkiin, mitä itse tekee.

Jos ei ymmärrä edes anteeksi pyytää, niin tulee olemaan rankempia jatkossa. Ja joku pyytää anteeksi ja jatkaa silti. Pitäis käsitellä kunnolla, että pääsette eteenpäin. Maton alle lakaisu siirtää ja veikkaan,että uusii saman jutun. Toivon, että ei.

Vierailija
32/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:01"]Hmm...mies läimäisi yhden kerran kymmenen vuoden suhteen aikana ja on heti vaimonhakkaaja ja erota täytyisi. Tyyliin yönselkään lähdettävä. Nyt aikalisä! Tuo ei tietenkään ole ok, mutta mieheskin on vaan ihminen ja ihmiset on erehtyväisiä. Tuo kielii nyt minun mielestäni ensinnäkin miehen turhsutumisesta nalkutukseen ja siitä että hankkikaa ihmeessä keskusteluapua suhteeseenne. Vain sinä tiedät tilanteenne ja luulen että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Nyt ensinnäkin ryhdistäydyt, lopetat sen parkumisen ja soitat huomenna esim. perheneuvolaan. Virheitä sattuu ja asiat on hyvin usein korjattavissa. Tsemppiä ja rauhallista yötä.

[/quote]Olet kusipää !

Ap

[/quote]

En kyllä yhtään nyt ihmettele miksi löi. Olisiko peiliin katsomisen paikka. Et sinäkään saa käyttäytyä miten sattuu.

Vierailija
33/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöminen ei ole koskaa  hyväksyttävää, oli se se sitten "kevyt" avokämmen tai nyrkillä huitaisu. Kuiten aiemmin mainittu, niin kertoo miehesi henkisestä tasosta paljon, kun ei enää osaa vastata muuten kuin lyömällä.

Älä välitä nuista lyttääjistä ja provoilijoista, joilla ei ole elämää vauva-palsta  ulkopuolella ja huomiota on saatava.

Kannattaa kysyä joltakin ystävältäsi, voisitko mahdollisesti tulla sinne lastesi kanssa muutamamaksi päiväksi  ja/tai soittaa vaikka turvataloon, että pääset sinne pois miehesi luota. Kuten edellä mainittu, niin sinuna alkaisin nyt etsimään omaa asuntoa, ellet ole valmis jäämään miehesi luokse (tai vaihtoehtoisesti saa häntä muuttamaan pois).

Avioeron laittaisin vireille ja mitä luultavimmi tuon asumisen  suhteen olet hyvin selvillä, jos omistatte asuntonne yhdessä, koska jos otat okeiudessa esille sen, että miehesi on lyönyt sinua, niin on hän mitä luultavimmin ainakin korvausvelvollinen sinulle.

Tsemppiä

-psy-

Vierailija
34/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:41"]

Mulla vaimo lyö mua joskus litsareilla jos en tottele hänen määräyksiään.

En ole koskaan lyönyt takaisin.

[/quote]

Toivon, ettet lyökään  takaisin. Olisi Aika vaimosi kasvaa. Ei toista voi lyödä tai litsailla. Olisi ehkä hyvä kyllä keskustella ja käydä läpi. En usko, että vaimosi voi hyvin noista litsareistaan. Ei voi lyöjäkään hyvin, jos ei lyönnin kohdekaan.

Vierailija
35/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:12"]Äijä ulos ja heti! Kellään ei ole oikeutta lyödä muita, eikä varsinkaan omaa vaimoa.

[/quote]

Ei varsinkaan vaimoa? Miestä saa siis lyödä hieman enemmän?

[/quote]

Ja heti pitää olla tahalteen ymmärtämässä väärin. Tarkoitin, että oma vaimo/mies (elämänkumppani siis) on ihan maailman viimeinen henkilö, jota lyödä.

[/quote]

Että lapsia saa vedellä ympäri korvia ennemmin kuin puolisoa? Onneksi en ole lapsesi.

[/quote]

Missäs kohtaa mä niin sanoin?

[/quote]

Sanoit sen siinä kohtaa, jossa sanoit, että puoliso on ihan viimeinen henkilö, jota saa lyödä. Jos puoliso on viimeinen, sitä ennen tulevat lapset.

Vierailija
36/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:11"]

Oli kuulemma minun vika kun en poistunut ja antanut hänen rauhoittua. En poistunut koska koen hänen vaan yrittävän kontrolloida liikaa kaikessa. En minäkään käske hänen poistua tai ala raivoo takaisin( saati sitten väkivaltaiseksi) jos hän tulee jotain valittamaan. En vaan pysty lopettaa tätä itkua,silmät vaan tulvii kyyneleitä enkä meinaa ees tätä tekstiä nähdä. Oon ihan rikki.

Ap

[/quote]

Onpa ikävä juttu. Ristiriitainen ja hajottava.

Kyllä se on niin, että sen joka lyödä meinaa, on poistettava. Pitää osata lähteä jäähylle ajoissa ennen kuin lyö ketään. Se ei ole koskaan sen vika, jota lyödään. Ei se ole lastenkaan vika, jos aikuiset lyö lapsia. Kyllä hermostujan on tehtävä muu ratkaisu kuin lyöminen. Litsari on lyömistä ja varsinkin, jos vielä toista syyttää siitä, että itse löi tai lätsäisi. Se kuulostaa pelottavalta. Se muiden syyttely.

Niin se oli meillä kotonakin aina sen vika, jota lyötiin. Se oli kauheaa kuunneltavaa. Tosi rikkovaa ja paljon se aiheutti pelkoja ja traumoja. Pelko. 

Jokainen tekee oman ratkaisunsa. Yksi lähtee toinen jää. Joku menee ees taas. Mutta jokatapauksessa. Lyöjä lyö. Se ei ole uhrin vika koskaan. Sitä on ihan turha selitellä muiden piikkiin, mitä itse tekee.

Jos ei ymmärrä edes anteeksi pyytää, niin tulee olemaan rankempia jatkossa. Ja joku pyytää anteeksi ja jatkaa silti. Pitäis käsitellä kunnolla, että pääsette eteenpäin. Maton alle lakaisu siirtää ja veikkaan,että uusii saman jutun. Toivon, että ei.

[/quote]

Ikävää että sinä olet joutunut kokemaan kotonasi perheväkivaltaa - ap:n tilanteessa ei vaan nyt ole kyse siitä. Yksi litsari ei tee kenestäkään vielä pahaa ja väkivaltaista ihmistä.

Tämän vuoksi sinun ei kannata hakea neuvoja täältä, koska ihmiset perustavat vastauksensa usein omiin kokemuksiinsa. Ja ne voi olla täysin erit kuin teidän tilanteessa.

Jos mies ei ole aikaisemmin ollut väkivaltainen ja on halukas lähtemään hakemaan apua, niin hyvä juttu. Mikäli ei myönnä virheitään, kadu ja lähde kanssasi terapiaan, niin sitten suosittelen että jatkatte eri teitä.

Toivottavasti saatte asiat vielä järjestykseen. Pitkissä suhteissa voi tulla joskus jyrkkiäkin mäkiä.

Vierailija
37/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:01"]Hmm...mies läimäisi yhden kerran kymmenen vuoden suhteen aikana ja on heti vaimonhakkaaja ja erota täytyisi. Tyyliin yönselkään lähdettävä. Nyt aikalisä! Tuo ei tietenkään ole ok, mutta mieheskin on vaan ihminen ja ihmiset on erehtyväisiä. Tuo kielii nyt minun mielestäni ensinnäkin miehen turhsutumisesta nalkutukseen ja siitä että hankkikaa ihmeessä keskusteluapua suhteeseenne. Vain sinä tiedät tilanteenne ja luulen että asia ei ole ihan näin mustavalkoinen. Nyt ensinnäkin ryhdistäydyt, lopetat sen parkumisen ja soitat huomenna esim. perheneuvolaan. Virheitä sattuu ja asiat on hyvin usein korjattavissa. Tsemppiä ja rauhallista yötä.

[/quote]Olet kusipää !

Ap

[/quote]

En kyllä yhtään nyt ihmettele miksi löi. Olisiko peiliin katsomisen paikka. Et sinäkään saa käyttäytyä miten sattuu.

[/quote   komppaan! lyöminen oli ehdottomasti väärin. mutta riitaan tarvitaan aina kaksi. jos ap pystyy täällä tuntematonta, joka hänestä sanoi väärin nimittelemään kusipääksi, mitäköhän mies saa kuulla jollei juuri sillähetkellä mene pyykille kun ap käskee.

Vierailija
38/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.e-julkaisu.fi/esite/vakivaltatyo/

Jätä se. Heti. Ota heti yhteyttä paikkakuntasi ensi- ja turvakotiin, googlaa yhteystiedot. Heillä on myös avopalveluja jos voit olla lasten kanssa jonkun sukulaisen luona, ja heiltä saat tukea ja neuvoja jatkoon. Älä vaaranna omaa ja lastesi henkeä ja terveyttä jäämällä. Miehesi ei edes kadu, vaan jatkaa heti perään henkisellä väkivallalla! Seuraava kerta voi olla myös muuta kuin "vain" litsari. Se voi olla nyrkki, veitsi tai luoti.

SE EI OLLUT SINUN VIKASI!

t. N35, jonka täti vietti loppuelämänsä pyörätuolissa lähisuhdeväkivallan seurauksena

Vierailija
39/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Täällä lietsotaan ja heitetään oikeen vettä myllyyn. En kyllä nyt ihan ekana olis laittamassa lusikoita jakoon. Suhteessanne on nyt muutakin vialla ja tuo litsari nyt taitaa olla jäävuoren huippu. Iso peukku avun hakemiseen.

Vierailija
40/80 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, en myöskään ymmärrä tota kun palstalla ollaan aina ensimmäisenä huutamassa,' jätä se, lähde nyt heti' miettimättä tai kuulematta yhtään taustoja tai ylipäätään mitään. kysymys kuitenkin hyvin suuresta asiasta ja neuvoja annetaan tuntemattomalle ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi