Onko sellainen pieni käsivarret ja hartiat peittävä "villatakki" kuinka out juhlapukeutumisessa?
Peittää siis puolet käsivarsista ja selän kun on hihaton puku.
Kommentit (23)
Mitä väliä sillä on, mikä on nyt in? Eikö pääasia ole, että pukeutuminen on tilanteeseen sopivaa, tuntuu itsestä hyvältä ja vielä näyttääkin hyvältä.
Sitä kutsutaan boleroksi.
Minun silmään bolero näyttää täti-ihmisen vaatekappaleelta. Täti-ihminen käyttää boleroa juhlissa hihattoman mekon kanssa.
Bolero voi olla tyylikäskin, kuten tämä
https://www.klingel.fi/naistenhaku/wp-content/uploads/sites/8/2017/03/j…
Tosin hyvin harva ylipainoinen matami näyttää tuolta kuin kuvan nainen, vaikka asu olisi sama.
Riippuuihan neuleesta ja muusta asusta. Näin tietämättä on mahdoton kommentoida.
Neule taipuu moneen, ja on ajaton ja klassinen, jopa juhlapukeutumisessa. Mitä vaan neuletta ei kuitenkaan kannata laittaa juhliin. Osa sopii paremmin metsään tai kotoiluun.
Olen täti-ihminen, joten oikeaa kohderyhmää ilmeisesti. Mutta onko se noloa jos täti-ihminen sellaista boleroa pitää? Minun bolero on vieläpä tosi pieni malliltaan eli vähän kansasta. Lähes vain ne hihat. Zalandossa näyttäisi olevan muutama bolero vielä myynnissä joten eivät ole täysin kartalta pudonneet. Tosin ei niin kippanaa boleroa kuin minulla.
Minusta bolerot näyttää ihan kivoilta!
Ja alle tulee siis kuviollinen Prisma-tason juhlamekko jostain trikoosta. En ole juhlien emäntä enkä muutenkaan pääosassa. Ap
Minkä tahansa neuleen pukeminen juhlatilaisuuteen on riskibisnes ja vaatii tosi paljon silmää. Bolero vaatekappaleena on melko out. Mutta jos olet taitava pukeutuja ja osaat yhdistellä kaikkea tyylillä ja nokkelasti, niin mikä ettei.
No en halua näytellä allejani, sellaiset mulla on normaalipainoisenakin, käsivarsiin vaan kertyy läskejä. Käytän pitkähihaisia ja hyvin istuvia mustia boleroja välillä.
On varmaan out. Ettin itse pari kuukautta kirpparilta mustaa boleroa enkä löytänyt ainuttakaan. On siis ollut out jo pitemmän aikaa :)
"Juhlamekko trikoosta" on oxymoron.
Mä käytän boleroita, mun mielestä ne on kivoja. T. 30v
Bolero on mahtava vaate. Sillä saa hihattoman vaatteen sopivammaksi esim. kirkkoon, ja allit piiloon, jos nyt hyviä alleja haluaa peitellä.
Jos tulee jossakin välissä kuuma tai muuten vapaamielinen olo, bolero mahtuu käsilaukkuun.
Klassikkovaate jokaiselle naiselle.
Itselläni on useita boleroita, mm. luonnonvalkoista pitsiä ja useampi musta, sekä joustavaa trikoota että paksumpaa neuletta.
Ainakaan semmoinen musta, keinokuituinen, muotonsa menettänyt neuleenpalanen hartioilla ei kaunista ketään eikä ole juhlava. Mieluummin joku kaunis ohut shaali.
Olkapäät paljastavan juhlapuvun kanssa käytetään neuletta tai huivia ruokaillessa.
Kumman laittaisitte kun olet rivivieras:
1. Huomattavasti juhlavampi mekko jossa olet esiintynyt pari vuotta sitten kun viimeksi olet tavannut kyseiset sukulaiset. Osa näki sinä kesänä mekon parikin kertaa ja, olit toisena kerroista itse juhlien emäntä.
2. Tämä boleroviritelmä.
Ap
Ykkösvaihtoehto on parempi, jos ei ole jotkut rennot juhlat kyseessä.
No ihan ok se on ja ainakin parempi esim kirkkohäissä kuin paljas yläkroppa. Se vaan ei saa olla sellainen ihonmyötäinen/tiukka (sopi bilepukeutumiseen joskus vuosituhannen vaihteessa) vaan löysempi ja laadukkaampaa matskua kuin jotain polyesteri-akryylipskaa.
Ai bolero? Tosi out.