Mitä teillä laitetaan itsetehtyihin hampurilaisiin?
Ja haluaisin tietää ne tuotteiden merkitkin, jos on jokin vakiintunut tuote.
Kommentit (31)
Naudanjauhelihaa, pekonia,cheddaria,mauste tai suolakurkkua,valkosipulilla ja mustapippurilla tuunattua ketsuppia. sipulirenkaita,ja tulista sinappia.
Atria burgerjauheliha. Limestä puristettuun mehuun itsetehty majoneesi. Pihvitomaatti. Joku oikea cheddar eikä niitä einesviipaleita.
Muu vaihtelee.
Ostan kaupasta valmiit hampurilaissämpylät tai sitten pikahamppareihin paahtoleipää paahdettuna sämpyläksi. Väliin possun jauhelihaa paistettuja mausteisia pihvejä ja maun mukaan pekonia, kanamunaa, cheddarjuustoa ja salaattia ym. Tietysti myös jotain kastiketta voi laittaa.
Pihvi (mausteena valkosipulijauhe, pippuri ja suola), salaatti, cheddar-siivu, suolakurkku, pekoni, tomaatti. Lisäksi väliin hampparikastiketta, ketsuppia & majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi (mausteena valkosipulijauhe, pippuri ja suola), salaatti, cheddar-siivu, suolakurkku, pekoni, tomaatti. Lisäksi väliin hampparikastiketta, ketsuppia & majoneesia.
Ai niin, ja punasipuli. Leiväksi joko normi hampurilaissämpylä/briossi
Itsetehdyistä jauhoista, itsetehdyt sämpylät. Itsetehdystä jauhelihasta itsetehdyt pihvit.
Itsekasvatettua sipulia, itsekasvatettua salaattia, itsekasvatettua tomaattia.
Itse poimituista itsekasvatetuista kanojen munista itsetehtyä majoneesia.
Aatteleppa ite!
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyistä jauhoista, itsetehdyt sämpylät. Itsetehdystä jauhelihasta itsetehdyt pihvit.
Itsekasvatettua sipulia, itsekasvatettua salaattia, itsekasvatettua tomaattia.
Itse poimituista itsekasvatetuista kanojen munista itsetehtyä majoneesia.
Aatteleppa ite!
Tässä on jo yritystä!
Silliä, piimää, homejuustoa, lihaliemikuutio, rypsiöljyä ja persiljaa.
Vaikeinta se sämpylän teko, jos jollain pettämätön resepti niin vois kertoa.
Itse tehty briossi, (ei tuotenimeä)
Itse tehty jauhelihapihvi (ei tuotenimeä, naudan lihasta)
itse tehty majoneesi (ei tuotenimeä)
Sipulia
tomaattia
kananmunaa
ananasta.
salaattia
felix Maku Viipalekurkku, ilman lisättyä sokeria.
Roquefort papillon juustoa.
Pihvi naudanjauhelihasta, mausteina vain suola ja pippuri. Salaattia. Majoneesia. Cheddaria, pahoilaisen hilloa, kurkkusalaattia ja sämpylä. Jokainen laittaa omaansa lisukkeeksi yleensä mitä haluaa, nämä on minun valinnat. Vihanneksia en laita väliin kuin tuon salaatin, muut vihanneksen lautasen reunalle erikseen.
Paistopisteestä joku sämpy, harvoin pelkkää vehnää.
Valmis jauhelihapihvi tai kivikylän nyhtöpossua.
Tomaatti, salaatinlehti, jotain sulavaa juustoa mitä nyt sattuu olemaan, sipulia, itse tehthä suolakurkkua.
Heinzin valkosipulikastike tai hellmanin majoneesi tai auran kurkkumajoneesi. Jotain näistä usein löytyy kaapista.
Sämpylänpuolikkaat parilagrilliin ja pihvi pannulle. Mikro on no-no näissä jutuissa.
Tai jos puuhella on lämmin, niin käytän sen uunia.
Vierailija kirjoitti:
Paistopisteestä joku sämpy, harvoin pelkkää vehnää.
Valmis jauhelihapihvi tai kivikylän nyhtöpossua.
Tomaatti, salaatinlehti, jotain sulavaa juustoa mitä nyt sattuu olemaan, sipulia, itse tehthä suolakurkkua.
Heinzin valkosipulikastike tai hellmanin majoneesi tai auran kurkkumajoneesi. Jotain näistä usein löytyy kaapista.Sämpylänpuolikkaat parilagrilliin ja pihvi pannulle. Mikro on no-no näissä jutuissa.
Tai jos puuhella on lämmin, niin käytän sen uunia.
Siis tää on meillä arjen pikaruokaa, jos ei ehdi valmistaa kunnollista. Siksi en leivo sämpylöitä tai paista pihvejä itse.
Joskus teen reissumieheen, mutta usein ostan kaupasta hampurilaissämpylät. Pihvit paistan vähärasvaisesta naudan jauhelihasta. Joskus paistan myös pekonia. Väliin salaattia ja tomaattia, tavallista tai punasipulia, cheddarjuustoa, ketsuppia, sinappia ja majoneesia, maustekurkkua. Vaihtelen vähän täytteitä ja saatan laittaa vaikka paistettuja munia tai halloumiakin. Olen tehnyt hampurilaisia myös kanapihvillä ja pakastealtaan paneroiduilla kalaleikkeilläkin. Hampurilainen on siitä kiva ruoka, että siihen voi koota vähän mitä kaapista löytyy eikä haittaa, jos jotain ei löydykään.
Ostetaan usein Lidlin paistopisteeltä joitakin sämpylöitä, joihin hampurilaiset tehdään.
Väliin tulee itsetehdystä seitanista pihvi, tomaattia, salaattia, hillottua tai marinoitua sipulia, majoneesia ja srirachaa. Joskus grillaamme myös ananasta. Mikäli mies ei jaksa tehdä seitania ostamme Moving Mountainsin hampurilaispihvejä (pakaste) ja joskus mies sattaa ostaa itselleen lihatiskistä valmiin hampurilaispihvin naudanjauhelihasta.
Viimeksi ostin fazerin briossisämpylän ja jotain halloumia. Tein itse marinoitua punasipulia ja majoneesin, jonka maustoin mm. chilillä. Lisäksi salaattia ja tomaattia ja ketsuppia.
Kaikenlaista on tehty, mutta tällainen setti aiheutti viimeksi huokailuja:
briossisämpylät kaupasta
naudan jauhelihasta 17% tehdyt pihvit, suola ja pippuri mausteena
cheddarjuusto
pekoni
suolakurkku
chilimajoneesi
barbeque-kastike
salaatti
tomaatti
Briossisämpyt, naudan paistijauhelihaa (ei ikinä niitä burgerijauhelihaksi otsikoituja rasva-/jännepommeja), salaattia, tomaattia, ketsuppia, majoneesia, suolakurkkuja. Jotain cheddariviipaleita. Usein vielä jotain pannulla käytettyä sipulia.