Miten voi harjoitella leuanvetoja
jos ei saa sitä yhtäkään?? Kertokaa, viisaat! Haluaisin hirveästi oppia vetämään leukoja.
Kommentit (29)
^Hei kiitos :)
Ihanaa, kun nykyään on niin erilaisia keinoja tehdä asioita.
Mun tämmöinen lihasharjoittelu on aina vähän jäänyt siihen, kun se on ollut niin ikävää. Tykkään kaikesta vauhdikkaasta enemmän. Mutta jos saa edes osan siitä ikävyydestä pois, niin ehkä sitten jaksaisin :) Olen nyt vähän kotini vanki, niin pakko kehittää jotain.
Ap
Negatiiviset leuat eli se roikkuminen. Teet vaikka x10 on yllättävän raskasta. Vahvistaa lukuisia lihaksia mm. selkää, vatsoja ja käsilihaksia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:45"]
Jospa ensin käsipainoilla voimaa käsivarsiin, sitten vasta leuanvetoja.
Omasta kokemuksesta: käsipainotreeni ei auta leuanvetoihin. Ei niillä pysty treenaamaan leuanvedossa tarvittavia lihaksia, vaikka kuinka heterona nostaa.
Oma kokemukseni on täysin vastakkainen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:46"]
Negatiiviset leuat eli se roikkuminen. Teet vaikka x10 on yllättävän raskasta. Vahvistaa lukuisia lihaksia mm. selkää, vatsoja ja käsilihaksia.
[/quote]
Eli siis niin että tulee hitaasti ylhäältä alas?
Leuanveto taitaa olla monipuolinen liike yläkropalle.
Netissä on paljon hyviä vinkkejä leuanvetoon. Googleta. Ahkerasta harjoittelusta leuanveto alkoi sujua itselläni vasta kun lisäsin ruokaan runsaasti proteiinia.
Innostava ketju, taidan alkaa taas vedellä leukoja!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:16"]
Niin ja ajattelin, että jos ostan hyppynarun ja kahvakuulan, niin eikös niillä jo saa aika hyvän kotitreenin tehtyä? Tuon tangon lisäksi mulla on tasapainolauta. Semmoista rullajuttua mietin, millä kai vatsalihaksia tehdään, onko siinä mitään järkeä? Vatsalihasliikkeet perinteiseen tapaan on aina tuntuneet selälle niin ikäviltä, että ne jää sen vuoksi usein tekemättä...
[/quote]
Punnerruksen lähtöasennosta tehtävä lankku on tehokas, muista pitää lavat leveällä ja keskivartalo hyvässä asennossa ja kauttaaltaan tiukkana. Lankussa voi myös tehdo vuorikiipeilijää vetämällä vuorotellen polvia kropan sivulle kohti kainaloa. Tässä voi olla myös kyynärpäät ja käsi siitä ranteeseenpäin maassa. Tehoaa niin syviin tukilihaksiin kuin vinoihin vatsoihin.