Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko oikeasti kaikki kova-arvoisia rahanahneita oikeistolaisia?

Vierailija
10.08.2014 |

Yksikään av-mamma ei tunnu olevan esim. humanisti tai vain toisen asteen tutkinnon suorittanut duunari (tai jos on, niin ei todellakaan siis mikään köyhä sellainen, vaan aivan perkeleesti maistereita paremmin tienaava), vaan kaikkien lapsetkin opiskelevat vähintään kauppiksessa, oikiksessa tai lääkiksessä. Sijoitusasunto on kaikilla eikä kukaan voisi kuvitellakaan asuvansa lähiössä. Humanistia käytetään haukkumasanana.

Onko paikalla oikeasti yhtäkään muunlaista ihmistä? Eikö teille oikeasti elämässä mikään muu merkkaa kuin talouskasvu ja rikkauksilla ja statuksilla rehentely?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjät tynnyrit vaan pitävät eniten ääntä.

Itse koen itseni humanistiksi ja lueskelen joskus näitä juttuja päätä puistellen, mutta en viitsi alkaa vääntämään näitten kanssa sen enempää.

Saan vain vahvistusta siihen mitä olen ajatellut jo pidemmän aikaa ihmisistä.

Vierailija
2/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuuuuuuuuuseriiiiiit :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen humanisti, kotiäiti. Tosin mies ihan oikeasti tienaa paljon, sen takia pystyn olla vielä kotona vaikka tuet loppuneet aikaa sitten. Mutta emme ole oikeistolaisia ja kova-arvoisia, vaan ennemmin vihervasureita jos noista pitää valita :) Kotisiivooja käy mutta ei meillä muuten raha näy päälle päin, vanha talo, vanha auto. Eikäpä sitä rahaa nyt hirveesti jää yli kun mies ikäänkuin tienaa kahden edestä, ei ole sijoitusasuntoja yms kun kuitenkin palkkatulolla porskutetaan.

Vierailija
4/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhdellä Suomen suosituimmista avoimista yleiskeskustelupalstoista. Arveletko tosissaan, että täällä kävisi vain yhdenlaisia ihmisiä? Ihan tosissaan? 

Vierailija
5/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpäjät? Palstahan on täynnä punavihreätä humanistijengiä. Itse olen oikeistolainen, mutta en tunnustaudu ahneeksi. Puhe oikeistolaisten arvojen kovuudesta taas on mielestäni vasemmistolaista "hapatusta";) Mutta älä sure, täällä kyllä riittää sulle hengenheimolaisia vaikka kuinka paljon!

Vierailija
6/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle. Otanta on näin ollen suuri ja tulos puhuu puolestaan, kuten huomataan jo aloitusteksteistä.

Vierailija
7/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:13"]

Mitä höpäjät? Palstahan on täynnä punavihreätä humanistijengiä. Itse olen oikeistolainen, mutta en tunnustaudu ahneeksi. Puhe oikeistolaisten arvojen kovuudesta taas on mielestäni vasemmistolaista "hapatusta";) Mutta älä sure, täällä kyllä riittää sulle hengenheimolaisia vaikka kuinka paljon!

[/quote]

Valaisepa sitten, että mikä oikeistolaisuudessa on pehmeää? Rikkaiden  keskinäinen päähänsilittely ehkä? AP

Vierailija
8/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:12"]

Olet yhdellä Suomen suosituimmista avoimista yleiskeskustelupalstoista. Arveletko tosissaan, että täällä kävisi vain yhdenlaisia ihmisiä? Ihan tosissaan? 

[/quote]

Monissa ketjuissa ne ensin ns. kovia arvoja vastustavat tulevat sitten kuitenkin puolustelemaan itseään sillä, että "en muuten ole kuitenkaan mikään höpöhöpötutkinnon suorittanut luuseri, vaan ihan kunnon velattomassa omistusasunnossa asuva kunnon kansalainen, jonka esikoistytärkin juuri pääsi kauppatieteitä opiskelemaan". Että kovasti tuntuvat sitten ne pehmeiden arvojen kannattajat kuitenkin häpielevän, kun kuitenkin tarvitsee yrittää uskotella kuuluvansa ns. parempaan väkeen. AP

Vierailija
9/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina, myös köyhänä opiskelijana.

Mitään ei saa halaamalla maailmaa, hankkimalla hukkasivistystä jolle ei ole mitään tilausta tuottavilla työmarkkinoilla eikä kadehtimalla "noilla on, mulla ei, joten noilta pois". Itsekin olen ollut kateellinen, mutta paremminkin "jos noilla, niin miten (=duunilla)itsellekin"-tyyliin.

Omat vanhempani ovat nykyään juoppoluusereita, mutta onneksi lapsuudessa äiti ehti opettamaan työnteon ja ahkeruuden merkityksen, faija taas sen että keskitytään olennaiseen. Valitettavasti edellinen lama vei firman jonka jälkeen alkoholisoituivat.

Vierailija
10/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihreitä ja olen vain lukion käynyt duunari.

Vierailija
11/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:20"]

Mitään ei saa halaamalla maailmaa, hankkimalla hukkasivistystä jolle ei ole mitään tilausta tuottavilla työmarkkinoilla eikä kadehtimalla "noilla on, mulla ei, joten noilta pois". Itsekin olen ollut kateellinen, mutta paremminkin "jos noilla, niin miten (=duunilla)itsellekin"-tyyliin.

[/quote]

Kyllä saa. Mutta tietenkään kovien arvojen kannattajat eivät ymmärrä mitään muuta kuin taloudellisen hyödyn. Mikään ei merkitse mitään jos ei siitä saa rahaa ja loputonta hyvinvointia. AP

Vierailija
12/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisethan ne kaikkein rahanahneimpia ovat. Aina toisten lompakolla eivätkä viitsi tehdä mitään ansaitakseen itse varallisuutta.

Vierailija
13/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan rahanahne...tai en koe että rahaa hallitsevat minua..vaikka ei meillä oo rahaa, käyn työssä kyllä sitten kun on työ :).

Noo länsimaat valitsevat oma tiensa ja se on tämän hetken realitetti.

Itse olen NL sta ja pidän sen kehityssuunta oikeana kun kaikki ei voivat olla rikkaita koska joku on taas valtavan köyhää, niin pää parempi kun kaikilla on jotain KUN 5% omistaa kaikki ja loput vajoaa vaan syvemmälle..Ehkä kohta Suomessa aletaan ymmärtämään että täällä kylmällä vyöhykkellä kaikilla pitää olla asunto ja ruoka...kun eihan täällä puistossa voi nukkua eikä ympärivuoden saa napattuna banaania tai kookoksia palmusta...niinpä niin..

Vierailija
14/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihreitä, olen yhteiskuntatieteiden maisteri, rakastan rahaa mutta en ole vähimmässäkään määrin materialisti.

Vierailija
15/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:25"]

Ei ole ainakaan rahanahne...tai en koe että rahaa hallitsevat minua..vaikka ei meillä oo rahaa, käyn työssä kyllä sitten kun on työ :).

Noo länsimaat valitsevat oma tiensa ja se on tämän hetken realitetti.

Itse olen NL sta ja pidän sen kehityssuunta oikeana kun kaikki ei voivat olla rikkaita koska joku on taas valtavan köyhää, niin pää parempi kun kaikilla on jotain KUN 5% omistaa kaikki ja loput vajoaa vaan syvemmälle..Ehkä kohta Suomessa aletaan ymmärtämään että täällä kylmällä vyöhykkellä kaikilla pitää olla asunto ja ruoka...kun eihan täällä puistossa voi nukkua eikä ympärivuoden saa napattuna banaania tai kookoksia palmusta...niinpä niin..

[/quote]

Mitä ihmettä. Se NL:n "oikea" kehityssuunta päättyi jo reilut parikymmentä vuotta sitten. 

Vierailija
16/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:20"]

[/quote]

Kyllä saa. Mutta tietenkään kovien arvojen kannattajat eivät ymmärrä mitään muuta kuin taloudellisen hyödyn. Mikään ei merkitse mitään jos ei siitä saa rahaa ja loputonta hyvinvointia. AP

[/quote]

Kun sähkölaitos lähettää sähkölaskun, ne haluaa selvää rahaa eikä yleissivistystä. Yleissivistystä vain harvat pystyvät muuttamaan sillä tavalla tuottavaksi että voivat maksaa sillä esim juuri tuon sähkölaskun tai kämpän lainanlyhennykset.

Usein naureskelenkin, että tienaan sen verran hyvin/on hyvät hommat joiden varassa pääsen paikan päälle katsomaan niitä asioita joista yleissivistyneet lukevat kirjoista ja haaveilevat pääsevänsä...

Vierailija
17/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:26"]

Äänestän vihreitä, olen yhteiskuntatieteiden maisteri, rakastan rahaa mutta en ole vähimmässäkään määrin materialisti.

[/quote]

Kokemuksiako sitten hankit? Kuluvatko rahasi siis hedonismiin? AP

Vierailija
18/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

Kun sähkölaitos lähettää sähkölaskun, ne haluaa selvää rahaa eikä yleissivistystä. Yleissivistystä vain harvat pystyvät muuttamaan sillä tavalla tuottavaksi että voivat maksaa sillä esim juuri tuon sähkölaskun tai kämpän lainanlyhennykset.

Usein naureskelenkin, että tienaan sen verran hyvin/on hyvät hommat joiden varassa pääsen paikan päälle katsomaan niitä asioita joista yleissivistyneet lukevat kirjoista ja haaveilevat pääsevänsä...

[/quote]

Eli olet kaiken lisäksi vielä vahingonilosta nauttiva ilkeä ihminen? No, sellainen kuva minulla rahanahneista onkin. AP

Vierailija
19/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa AP! Oikeistolaisuus ei ole yhtä kuin varakkuutta. Itse asiassa meitä ei-varakkaita oikeistolaisia taitaa olla paljon runsaslukuisemmin kuin niita varakkaita, jotka ilmeisesti ovat mielestäsi pahiksia "rahanahneita".

Vierailija
20/63 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata oikeistopilitiikkaa. Olen korkeasti koulutettu ja keskimääräistä varakkaampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän