Ensimmäistä kertaa Thaimaahan, mitä tulee ottaa huomioon?
Ollaan suunniteltu tyttöystävän kanssa matkaa 2vkoks thaimaahan. Ensimmäistä kertaa menossa euroopan ulkopuolelle. Rokotukset on kunnossa. Missä päin olette itse olleet thaimaassa? Voisitko vähän kuvailla eri alueita sielä päin? Haluttais johonkin alueelle jossa saa olla elämää (ei siis mikään pienenpieni saari) mutta ei myöskään mikään basaarirysä? Yöelämää saa olla. Kertokaa itse plussia ja miinuksia eri paikoista :) ja kannattaako ottaa pakettimatka vai lennot ja hotellit erikseen?
Kommentit (29)
21:. Katsos, oletko koskaan kuullut sanasta nimeltä kulttuuri? Jos noinkin pieni asia kuin tinkiminen ärsyttää, ehkä on parempi jäädä sinne Keravalle ja ostaa ruuat kiinteään hintaan Siwasta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:41"]Se on Thaimaaseen eikä Thaimaahan. Vähän niin kuin Saimaa - Saimaaseen.
[/quote]
PilkuN iski taas
[/quote]. Entäs Ahvenanmaa? Ahvenanmaahan? Ahvenanmaaseen? Ahvenanmaalle!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:41"]Se on Thaimaaseen eikä Thaimaahan. Vähän niin kuin Saimaa - Saimaaseen.
[/quote]
PilkuN iski taas
[/quote]. Entäs Ahvenanmaa? Ahvenanmaahan? Ahvenanmaaseen? Ahvenanmaalle!
[/quote]
Swazimaaseen, Keski-Maaseen.
Ei Thaimaassa ole samanlaista tinkimiskulttuuria kuin esim. Turkissa. Kaupoissa hinnat ovat kiinteitä. Markkinoilla saa/joutuu tinkimään. Mutta sen huomaat kyllä heti, kun hinta tuntuu kovalta.
Olen ollut useamman kertaa perheen kanssa Thaimaassa. Hua Hinin lähettyvillä, Khao Lakissa, Phuketissa ja Bangkokissa.
Missään ei ole tarvinnut tuijotella ladyboyta eikä ilotyttöjä. Eli nuo vastaavat, jotka keskittyvät niihin juttuihin ovat todella marginaalinen vähemmistö. Jostain syystä tykkäävät länkyttää täällä, eli kyseessä on vain muutama ihminen.
Useimmat matkaajista ovat ihan perheitä tai nuoria pareja kuten te. Menkää ihmeessä katsomaan sinne. Seuraavan matkan teettekin sitten omin päin ja käytte reppureissailemassa ihanilla saarilla.
Koh Lanta minuakin kiinnostaisi seuraavaksi todella paljon. Omatoimisesti Se on aikamoisen mutkan takana, mutta matkalla voisi pysähdellä sinne tänne.
Hua Hin on muuten Bangkokista inhimillisen matkan päässä vielä ihan taksilla. Eli otatte esim. Finnairin reittilennon Bangkokiin, sieltä hotellin kuljetus hakemaan teidät. Hotelli jostain rannalta. Thaimaassa jo kolmen tähden hotelli on tosi hyvä, ihan eri tasoa kuin esim. Espanjassa.
Hua Hin on siitä kiva että siellä on myös paikallisasutusta.
Phuketista en pitänyt. Mutta te olette nuoripari ja ehkä tykkäätte siitä hulinasta enemmän kuin minä. Phuketista pääsee tosi kivoille saariretkille.
Kiitos asiallisista vastauksista !:) lisää saa ja pitää laittaan :)
Ruoka on hyvää ja halpaa, mutta muista kunnon matkavakuutus. Suurin osa saa jonkun asteisen vatsataudin
Mä lähden ainakin viikonloppuna Pohjanmaaseen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:41"]Se on Thaimaaseen eikä Thaimaahan. Vähän niin kuin Saimaa - Saimaaseen.
[/quote]
PilkuN iski taas