Voiko Ruotsissa maksaa yhdistelmäkortilla, ettei tarvitse valuuttaa vaihtaa? Apua kiitos :)
Kiire on! Ei jouda googlaamaankaan kun niin hidas internet.
Eli voiko yhdistelmäkortilla (credit/debit) maksaa ruotsin puolella? Entä lapsi omalla visa electronillaan? Olemme lomailemassa Ruotsin rajalla, ja ajateltiin samalka pyörähtää Ruotsin puolella matkamuistomyymälöissä jne, mutta ei kehtaa sen takia kruunuihin vaihtaa
Kommentit (8)
Kyllä voi, ainakin minulla toimii sirukortin Debit suurimmissa kaupoissa, kuten lähes kaikkialla Euroopassa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:50"]Kokeile jossakin kaupassa! Eihän tuo iso homma ole. Luulisin Haaparannassa toimivan Suomen kortit normaalisti.
[/quote]
No pitää kysäistä :) Käydään kyllä Haaparannassa joku muu päivä, mutta myöskin muualla pohjoisemmassa pienissä kaupungeissa rajan lähettyvillä
Ihan turha vaihtaa. Kävin juuri Ruotsissa ja Norjassa, enkä vaihtanut/nostanut kruunuja kummassakaan maassa.
Kyllä voi. Ruotsi on SEPA-aluetta siinä kuin Suomikin. Ja vielä EU:n ulkopuolelta myös Norja ja Sveitsi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:51"]Kyllä voi, ainakin minulla toimii sirukortin Debit suurimmissa kaupoissa, kuten lähes kaikkialla Euroopassa.
[/quote]
Kiitos paljon! Käsittääkseni luotolla ainakin voi lähes kaikkialla?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:51"]Kyllä voi, ainakin minulla toimii sirukortin Debit suurimmissa kaupoissa, kuten lähes kaikkialla Euroopassa.
[/quote]
Kiitos paljon! Käsittääkseni luotolla ainakin voi lähes kaikkialla?
NO todellakin luotolla voi, mutta myös pankkikortilla jos siinä on siru ja kaupassa käy maksuvälineenä kortti :)
Kokeile jossakin kaupassa! Eihän tuo iso homma ole. Luulisin Haaparannassa toimivan Suomen kortit normaalisti.