Kuinka kauan kerrostaloasunnon remontti voi kestää?
Naapuri on hinkannut kämppäänsä toukokuun alusta eikä vieläkään ole valmista. Aamuisin saan herätä naputteluun heti kahdeksan jälkeen ja puoleen päivään mennessä hiljenee. Onko mitään sääntöä että kauanko rempat saa taloyhtiössä kestää?
Kommentit (13)
No jos sitä remppaa tekee vaan neljä tuntia päivässä niin kestäähän se. Asuntoaan saa remontoida vaikka ikuisesti.
Ei ole mitään sääntöä. Ihminen saa remontoida, nikkaroida tai soittaa saksofonia kodissaan niin monta vuotta kuin haluaa. Esteenä on vain taloyhtiön järjestyssäännöt, tavallisesti melun aiheuttamista pitää välttää 22.00-07.00 välisenä aikana.
Tää kerrostaloasuminen saa mun pään hajoamaan, mutta vielä pitää kestää muutama vuosi. En ole yhteisöasumiskelpoinen, tiedän sen.
-ap
Ei ole sääntöä ja jos kaiken tekee yksin, sekä remontoi koko kämpän, voi se kestään pitkäänkin. Meillä meni täyteen remonttiin asunnon oston yhteydessä työn ohella kuukausi, ammattilaiset hoitivat kylppärin ja keittiön, muut osat itse. Tässä kuitenkin jotain infoa yleisellä tasolla:
Riippuu remontin laajuudesta ja tuntimäärästä yms. yms. Miksi heräät kahdeksan jälkeen? Oletko joku lapseton ja työssäkäymätön hampuusi? Kukaan äiti ei rötkötä sängyssä enää kahdeksan jälkeen vaan on ollut ainakin tunti sitten jo laittamassa aamupalaa ja huolehtimassa, että lapset menevät kouluun ja ihan vaikka heinäkuussa. Päivärytmistä on pidettävä kiinni. Aivan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu remontin laajuudesta ja tuntimäärästä yms. yms. Miksi heräät kahdeksan jälkeen? Oletko joku lapseton ja työssäkäymätön hampuusi? Kukaan äiti ei rötkötä sängyssä enää kahdeksan jälkeen vaan on ollut ainakin tunti sitten jo laittamassa aamupalaa ja huolehtimassa, että lapset menevät kouluun ja ihan vaikka heinäkuussa. Päivärytmistä on pidettävä kiinni. Aivan järkyttävää.
Herääminen 8:30 tai 9:00 on aivan yhtä hyvä päivärytmi kuin aamuyöstä kuudelta. Jos työpäivä on esim 10-18 niin ei ole mitään järkeä herätä kuudelta, sen sijaan nukkumaan 24-01 ja herätys kasin jälkeen. Tietysti vaatii sen, että ei ole sen ikäisiä lapsia, joita pitää hoitaa aamuyöstä kouluun.
Lapseni on menestyksekkäästi jo kasvatettu aikuiseksi, olisi perkele nyt mun vuoroni NUKKUA JA VALVOA just niin kuin haluan, mutta ei... ei kerrostalossa.
-ap
Me ostettiin vanhasta talosta asunto, ja sen remppa kesti 7 kuukauttaa. Ei itse asuttu tietenkään siellä vielä silloin ja remppamiehet teki hommia klo 8-16 välisenä aikana. Varmaan meteliäkin rempasta aiheutui, mutta kukaan ei tullut valittamaan. Alaovelle laitettiin toki lappu, missä ilmoitettiin rempsta ja pahoiteltiin mahdollisia häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin vanhasta talosta asunto, ja sen remppa kesti 7 kuukauttaa. Ei itse asuttu tietenkään siellä vielä silloin ja remppamiehet teki hommia klo 8-16 välisenä aikana. Varmaan meteliäkin rempasta aiheutui, mutta kukaan ei tullut valittamaan. Alaovelle laitettiin toki lappu, missä ilmoitettiin rempsta ja pahoiteltiin mahdollisia häiriöitä.
Siis oikeesti, 7 kuukaudessa rakentaa jo talonkin ihan tontin ostosta alkaen! (kokemusta on)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, 7 kuukaudessa rakentaa jo talonkin ihan tontin ostosta alkaen! (kokemusta on)
Meidän rivitalokaksion remppa kesti 8 kk kun laiskaa ja muutenkin kamalaa remppamiestä ei vaan saanut työn pariin.
Ohis,
jos asuntoa rempataan viikkoja/kuukausia, niin harvoin koko 8h/kaikkina päivinä on jotain meluisaa (piikkausta/porausta tmv.) esim. maalaus/tapetointi jne. ei ole äänekästä.
On mahdollista että naapuri on joku ongelmainen joka nikkaroi jotain tajallaan aamuisin. Täällä missä asun on rivitalo (jossa ihan tavallinen "rivaripiha") ja ko. pihassa on 8/10 kerrasta kun lenkkeilen (vuorotöitä teen, eri päivinä/aikoina käyn) papparainen "puuhailemassa" jotain meluisaa. Hyvin usein pilkkoo puita jollain äänekkäällä sahalla, tai sitten ajaa nurmikkoa/leikkaa pensasta tmv. jollain meluisalla laitteella, varmasti tosi "kivaa" naapureilla...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sääntöä. Ihminen saa remontoida, nikkaroida tai soittaa saksofonia kodissaan niin monta vuotta kuin haluaa. Esteenä on vain taloyhtiön järjestyssäännöt, tavallisesti melun aiheuttamista pitää välttää 22.00-07.00 välisenä aikana.
Et vois olla enempi väärässä.
Käy kysyyn,tai ilmota isännöitsijälle.
Rempasta pitäs ilmottaa..