G: ostatteko lapselle joka vuosi uuden repun?
Kun olen usein kuullut ihmisten puhuvan repunostosta, siis liki joka vuosi. Lapselleni on toinen reppu menossa, ja on menossa kasille. Reput on maksaneet 50-60 e.
Kommentit (25)
Meidän ekaluokkalaisen eskarireppu oli niin siisti ja kaikin puolin ehjä, etten edes harkinnut uuta reppua. Ei siis tarvinnut edes pestä. Ihan parinkympin markettireppu oli. Hankitaan tilanteen mukaan, en halua opettaa siihen, että ostetaan ostamisen ilosta. Eskarilaiselle käytiin ostamassa sit uusi reppu, saa nähdä, miten prisman lego-reppu kestää.. 25€ maksoi..
Tarpeen mukaan ainoastaan. Olen ostanut yleensä alesta laatureppuja, sen jälkeen kun markettien "kivat" kuvareput kesti hädin tuskin yhtä lukuvuotta. Kalliimpi tulee lopulta halvemmaksi, ja on parempi selälle.
En osta. Jos hajoaa niin sitten hankitaan uusi.
Meidän perheessä ostetaan joka vuosi lapsille uudet koulureput vaikka edelliset olisivatkin ehjiä. Vanhin tytär käyttää käsilaukkua ammattikoulussa, yläasteella käytti sitten milloin mitäkin laukkua edellisiltä vuosilta mielen mukaan. Olen itse huomannut Dakinen reput kestäviksi. Tyttärelle ostettiin Dakinen ruskea perusmallinen reppu kun oli 8v, käyttää sitä vieläkin ollessaan 17v. Toki riippuu käyttäjästä ja kohtelusta kuinka kauan reppu kestää.
Meillä oltiin lapsena aika säästäväisiä, vaikka rahaa olikin ja saatiin joka vuosi uudet koulureput. Omilleni teen samaa, vaikka ovatkin vielä päiväkodissa. Vuoden käytetty reppu on jo nyt huonossa kunnossa. TOsin voisihan sen pesukoneeseen heittää, mutta ei se silti ihan uudelta näytä. Mukavempi mennä kouluunkin, kun on uusi reppu.