Miksi muka pitäisi kertoa kumppanille olevansa biseksuaali?
Eihän se vaikuta mitenkään siihen nykyiseen suhteeseen. Tietysti tulee aika äkkiä esille vaikka existä puhuttaessa, jos on sattunut olemaan molemman sukupuolen edustajia kumppanina aiemmin. Mutta jos ei ole ollut, niin sitten ei sitäkään kautta tule esiin.
Niin miksi ihmeessä tuollaisesta pitäisi heti olla sitten toitottamassa? Kerrotteko itse heti vaikka ekatreffeillä että "minäpä muuten olen sitten hetero"?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:20"]Kyllä mä haluaisin tietää, jos mun poikaystävän kyrpä olisi ollut toisen miehen perseessä. Niin se vaan menee.
[/quote]
Ei biseksuaalisuus tarkoita että olisi harrastanut seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa. Kaikki eivät ole huoria. Vaikka itse olisit.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:20"]
Kyllä mä haluaisin tietää, jos mun poikaystävän kyrpä olisi ollut toisen miehen perseessä. Niin se vaan menee.
[/quote]
No miksi haluaisit tietää? Ja entäpäs jos olisikin ollut vaan toisen miehen suussa taikka kädessä? Siis oletteko te "tunnustamista" vaativat aina jotain tirkistelijöitä vai? Mitä väliä jos miehes on aiemmin ollut jonkun toisen miehen kanssa, jos nyt ja tulevaisuudessa on rakastunut sinuun? -ap
Siksi, että parisuhteelle tekee hyvää, jos tuntee toisen kunnolla, myös seksuaalisesti. Seksuaali-identiteetti on iso osa ihmistä, enkä ymmärrä, miksi sitä pitäisi peitelläkään. Oma naiseni kertoi minulle heti alussa olevansa bi, kuten minäkin kerroin hänelle olevani myös bi. Se lähensi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:20"]Kyllä mä haluaisin tietää, jos mun poikaystävän kyrpä olisi ollut toisen miehen perseessä. Niin se vaan menee.
[/quote]
Eivät kaikki biseksuaalit miehet harrasta anaaliyhdyntää, kuten eivät kaikki homotkaan. Ja vaikka harrastaisi, saattaa olla vain vastaanottava osapuoli.
Moni bi on saman sukupuolen kanssa täysin erilaisessa roolissa kuin vastakkaisen kanssa.
En kertoisi. Ei usein seuraa mitään hyvää kertomisesta, turhia epäilyjä, että biseksuaalit jotenkin taritsevat epätoivoisesti molempia suhteita tmv. Eikä se tietenkään pidä paikkaansa. Ei se että voi tykätä kummista tahansa tarkoita, että olisi vaikeuksia pidätellä haluja tms. Mutta yllättävän harvat uskovat tätä. Itse en kertoisi. En petä kumppaniani oli hän sitten nainen tai mies.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:26"]
Siksi, että parisuhteelle tekee hyvää, jos tuntee toisen kunnolla, myös seksuaalisesti. Seksuaali-identiteetti on iso osa ihmistä, enkä ymmärrä, miksi sitä pitäisi peitelläkään. Oma naiseni kertoi minulle heti alussa olevansa bi, kuten minäkin kerroin hänelle olevani myös bi. Se lähensi.
[/quote]
Kaikille se seksuaali-identiteetti ei kuitenkaan ole niin iso juttu. En tarkoitakaan että pitäisi varsinaisesti peitellä, mutta en tajua sitä, että pitäisi heti olla toitottamassa jotain seksuaalisuudestaan kun eivät heterotkaan heti mainosta että tykkäävät vain siitä vastakkaisesta sukupuolesta. Eikö parisuhteessa oleellisinta ole kuitenkin se, että tykkää siitä parisuhteen toisesta osapuolesta? - ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:28"]En kertoisi. Ei usein seuraa mitään hyvää kertomisesta, turhia epäilyjä, että biseksuaalit jotenkin taritsevat epätoivoisesti molempia suhteita tmv. Eikä se tietenkään pidä paikkaansa. Ei se että voi tykätä kummista tahansa tarkoita, että olisi vaikeuksia pidätellä haluja tms. Mutta yllättävän harvat uskovat tätä. Itse en kertoisi. En petä kumppaniani oli hän sitten nainen tai mies.
[/quote]
Jos et voi tätä, aika isoa puolta itsestäsi kertoa kumppanille, miksi olet hänen kanssaan? Miksi valitset kumppanin, johon et voi luottaa riittävästi kertoaksesi?
Minä en koskaan dumppaisi ihmistä siksi, että hän kertoisi olevansa bi. Sen sijaan jos hän vuosien kuluttua paljastaisi kätkeneensä tämän puolen itsestään minulta koko ajan, saattaisin jättää hänet valehtelun vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:28"]
[/quote]
Eivät kaikki biseksuaalit miehet harrasta anaaliyhdyntää, kuten eivät kaikki homotkaan. Ja vaikka harrastaisi, saattaa olla vain vastaanottava osapuoli.
Moni bi on saman sukupuolen kanssa täysin erilaisessa roolissa kuin vastakkaisen kanssa.
[/quote]
En väittänytkään, että harrastaisi. Mutta sanoin, että jos olisi harrastanut niin haluaisin tietää. Miksi? En tiedä. Haluaisin vain.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:28"]En kertoisi. Ei usein seuraa mitään hyvää kertomisesta, turhia epäilyjä, että biseksuaalit jotenkin taritsevat epätoivoisesti molempia suhteita tmv. Eikä se tietenkään pidä paikkaansa. Ei se että voi tykätä kummista tahansa tarkoita, että olisi vaikeuksia pidätellä haluja tms. Mutta yllättävän harvat uskovat tätä. Itse en kertoisi. En petä kumppaniani oli hän sitten nainen tai mies.
[/quote]
Jos et voi tätä, aika isoa puolta itsestäsi kertoa kumppanille, miksi olet hänen kanssaan? Miksi valitset kumppanin, johon et voi luottaa riittävästi kertoaksesi?
Minä en koskaan dumppaisi ihmistä siksi, että hän kertoisi olevansa bi. Sen sijaan jos hän vuosien kuluttua paljastaisi kätkeneensä tämän puolen itsestään minulta koko ajan, saattaisin jättää hänet valehtelun vuoksi.
[/quote]
Mitäs valehtelua se on? Entä jos ei ikinä ole toteuttanut biseksuaalisuuttaan - on sattunutkin aina löytymään kumppaniksi vain se vastakkaisen sukupuolen edustaja, vaikka periaatteessa kumppaniksi kelpaisi yhtä hyvin samankin sukupuolen edustaja? - ap
Kyllä mä haluaisin tietää, jos mun poikaystävän kyrpä olisi ollut toisen miehen perseessä. Niin se vaan menee.
[/quote]
Haluaisitko myös tietää sen jos poikaystäväsi perseessä on ollut kyrpä ?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:26"]
[/quote]
Kaikille se seksuaali-identiteetti ei kuitenkaan ole niin iso juttu. En tarkoitakaan että pitäisi varsinaisesti peitellä, mutta en tajua sitä, että pitäisi heti olla toitottamassa jotain seksuaalisuudestaan kun eivät heterotkaan heti mainosta että tykkäävät vain siitä vastakkaisesta sukupuolesta. Eikö parisuhteessa oleellisinta ole kuitenkin se, että tykkää siitä parisuhteen toisesta osapuolesta? - ap
[/quote]
No, heterolla se seksuaali-identiteetti lienee melko selvä juttu jo siksi, että he ylipäätään hakeutuvat parisuhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei siinä kummoista salapoliisia tarvita suuntautumisen päättelyyn.
Kuulostaa siltä, että sinulla on vakavia ongelmia oman biseksuaalisuutesi hyväksymisessä. Elätkö kaapissa? Jos olisit täysin sinut sen kanssa, et näkisi mitään syytä peitelläkään sitä vaan pystyisit puhumaan siitä ihan yhtä luontevasti kuin muistakin oninaisuuksistasi ja piirteistäsi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
En väittänytkään, että harrastaisi. Mutta sanoin, että jos olisi harrastanut niin haluaisin tietää. Miksi? En tiedä. Haluaisin vain.
[/quote]
Eli jos mies olisi vain ottanut suihin, sitä ei tarvitsisi kertoa, mutta jostain syystä tiettyyn ruumiinaukkoon työntyminen pitäisi raportoida. Todella outo ajatusmaailma sinulla.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:33"]
[/quote]
Haluaisitko myös tietää sen jos poikaystäväsi perseessä on ollut kyrpä ?
[/quote]
Kyllä. Koska silloin mies todennäköisesti nauttisi sormesta perseessä ja voisin tyydyttää hänet paremmin.
Meidän kummankaan seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta väliseemme suhteeseen yhtään mitenkään. Kyllä mies mun eksistä tietää, niin naispuolisista kuin miespuolisestakin, mutta miten niiden pitäis vaikuttaa tähän hetkeen?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
No, heterolla se seksuaali-identiteetti lienee melko selvä juttu jo siksi, että he ylipäätään hakeutuvat parisuhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei siinä kummoista salapoliisia tarvita suuntautumisen päättelyyn.
Kuulostaa siltä, että sinulla on vakavia ongelmia oman biseksuaalisuutesi hyväksymisessä. Elätkö kaapissa? Jos olisit täysin sinut sen kanssa, et näkisi mitään syytä peitelläkään sitä vaan pystyisit puhumaan siitä ihan yhtä luontevasti kuin muistakin oninaisuuksistasi ja piirteistäsi.
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Kyllähän biseksuaalikin voi päätyä ja monesti päätyykin vastakkaisen sukupuolen seuraan. Saattaa olla vaikka niin että enemmän miellyttääkin se vastakkainen, ja sitten jonkin verran se samakin, eli mahdollista olisi sekin mutta todennäköisempää ensimmäinen vaihtoehto. Ei ole mikään heteroiden yksinoikeus etsiä kumppania pääsääntöisesti vastakkaisesta sukupuolesta.
En elä kaapissa, mutta valitettavasti suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa nyt ei ihan joka kahvipöydässä kannata ruveta seksuaalisuudesta jauhamaan. No, minun exäni ovat sekä miehiä että naisia, että omalla kohdallani tulee aika pian selväksi että olen bi. Ei minulla kuitenkaan ole mitään tarvetta sitä heti mainostaa, aika luontevasti tulee ilmi just kun tulee exät puheeks. Mutta et sinä voi tietää henkilöstä hänen seksuaali-identiteettiään vain sillä perusteella, että seurustelee vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. - ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
[/quote]
Mitäs valehtelua se on? Entä jos ei ikinä ole toteuttanut biseksuaalisuuttaan - on sattunutkin aina löytymään kumppaniksi vain se vastakkaisen sukupuolen edustaja, vaikka periaatteessa kumppaniksi kelpaisi yhtä hyvin samankin sukupuolen edustaja? - ap
[/quote]
Kyllä minä koen sen valehteluna, jos vuosia kätkee minulta tietyn puolensa. Tai itse en ainakaan halua sellaista suhdetta, jossa piilotellaan joitain osia kumppanilta. Eri asia on, jos herää biseksuaalisuuteensa myöhemmin elämässä, se on ihan ok. Mutta jos tietää olevansa jotain, eikä kerro sitä vuosiin, on se osoitus siitä, että parisuhde on heikoissa kantimissa.
Ajattele vaikkapa, että puoliso paljastaisi 10 vuoden jälkeen olleensa huippuluistelija, narkomaani tai muukalaislegioonalainen. Olisi se minusta aika vaikea tilanne tajuta, ettei kumppani ole luottanut minuun koko aikana sen vertaa, että olisi halunnut jakaa asian kanssani.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No olen mäkin biseksuaalina hakeutunut vastakkaisen sukupuolen kanssa suhteeseen :D kuten myös saman. Pitkään kyllä luulin olevani lesbo.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:37"]Meidän kummankaan seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta väliseemme suhteeseen yhtään mitenkään. Kyllä mies mun eksistä tietää, niin naispuolisista kuin miespuolisestakin, mutta miten niiden pitäis vaikuttaa tähän hetkeen?
[/quote]
Sama meillä. Tiedän naiseni tyttöystävistä ja hän minun miespuolisista panokavereistani, mutta elämme nykyhetkessä, olemme sitoutuneet toisiimme ja toteutamme biseksuaalisuuttamme vain siten, että voimme molemmat esimerkiksi katsella naisia ja miehiä kaupungilla tai myöntää, kun pidämme jotain samaa sukupuolta olevaa julkkista seksikkäänä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Kyllähän biseksuaalikin voi päätyä ja monesti päätyykin vastakkaisen sukupuolen seuraan. Saattaa olla vaikka niin että enemmän miellyttääkin se vastakkainen, ja sitten jonkin verran se samakin, eli mahdollista olisi sekin mutta todennäköisempää ensimmäinen vaihtoehto. Ei ole mikään heteroiden yksinoikeus etsiä kumppania pääsääntöisesti vastakkaisesta sukupuolesta.
En elä kaapissa, mutta valitettavasti suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa nyt ei ihan joka kahvipöydässä kannata ruveta seksuaalisuudesta jauhamaan. No, minun exäni ovat sekä miehiä että naisia, että omalla kohdallani tulee aika pian selväksi että olen bi. Ei minulla kuitenkaan ole mitään tarvetta sitä heti mainostaa, aika luontevasti tulee ilmi just kun tulee exät puheeks. Mutta et sinä voi tietää henkilöstä hänen seksuaali-identiteettiään vain sillä perusteella, että seurustelee vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. - ap
[/quote]
Huoh, pointti humahti näköjään ohi oikein huolella. Väännänpä rautalangasta: heterot eivät tapaa tuoda suuntautumistaan ilmi siksi, että heteronormatiivisessa kulttuurissa he olettavat, ettei sitä tarvitse erikseen sanoa. Koska biseksuaali kuuluu seksuaalivähemmistöön, hän on poikkeus normista ja siksi asian esiintuominen voi olla hänelle olennaisempaa kuin heterolle.