Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerä naapurini teki minusta ilmoituksen isännöitsijälle!

Vierailija
29.07.2021 |

Ja siitä syystä, että pidin kerrostaloasuntoni ulko-ovea auki yöllä, kun siellä on niin hirvittävän kuuma, eivätkä ikkunan aukipitäminen ja tuuletin auttaneet asiaa juuri ollenkaan. Hän näki aivan selvästi, että olin hereillä (luin kirjaa makuuasennossa lattialla), eli kyse ei tosiaankaan ollut mistään murtovarkaudesta.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin koko rappukäytävän oven auki ulos kun tulin yöllä kotiin. Sisäpihalle tosin

Kaltaisesi vaalit eivät ymmärrä sotkevansa koko talon ilmastoinnin, laittamalla rapun oven jatkuvaan auki oloon, ilmankos kämpissä ilma persiillään.

Vierailija
62/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin koko rappukäytävän oven auki ulos kun tulin yöllä kotiin. Sisäpihalle tosin

Kaltaisesi vaalit eivät ymmärrä sotkevansa koko talon ilmastoinnin, laittamalla rapun oven jatkuvaan auki oloon, ilmankos kämpissä ilma persiillään.

Minkä ihmeen ilmastoinnin? En ole koskaan asunut ilmastoidussa kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pistän sanomalehden postiluukkuun jotta saan vetoa

Mulla on tulitikkuaski.

mulla on vessapaperirullan kartonki

Vierailija
64/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pistän sanomalehden postiluukkuun jotta saan vetoa

Mulla on tulitikkuaski.

Mulla on sytytyspala.

Vierailija
65/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi länkyttäjät on just semmosta populaa jotka tekee valituksen jo siitä jos ne kuulevat höyhenen tippuvan lattialle naapurin kämpässä. Niiltä puuttuu oma elämä.

Tämä. Mitä vähemmän omaa elämää, sitä enemmän naapurin elämän seurantaa.

Vierailija
66/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jätkät, eiköhän lähdetä tänä iltana naisiin!

Vierailija
67/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin mummelilla taas kilahtanut nupissa.

Vierailija
68/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta se on kun flippaa.

Vierailija
69/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut niin järkyttävä poikkeushelle, että pitäisi antaa armoa. Järjestyssäännöt juu, mutta ei niitä ole keksitty näihin tappohelteisiin. Mieluumminki annatte pienten parvekkeetotmien asuntojen omistajien kuolla lämpöhalvaukseen kuin annatte hätätilanteessa laittaa läpivetoa? On epämiellyttävää puolin ja toisin mutta kestää vielä pitkään ennen kuin kaikenlaisten asuntojen kohdalta on saatu toimivat ratkaisut helteisiin. Sitä odotellessa voitaisiin joustaa

Vierailija
70/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ollut niin järkyttävä poikkeushelle, että pitäisi antaa armoa. Järjestyssäännöt juu, mutta ei niitä ole keksitty näihin tappohelteisiin. Mieluumminki annatte pienten parvekkeetotmien asuntojen omistajien kuolla lämpöhalvaukseen kuin annatte hätätilanteessa laittaa läpivetoa? On epämiellyttävää puolin ja toisin mutta kestää vielä pitkään ennen kuin kaikenlaisten asuntojen kohdalta on saatu toimivat ratkaisut helteisiin. Sitä odotellessa voitaisiin joustaa

Näinpäti näin.

Vierailija
71/81 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö huoleta että joku rappukäytävään luikahtamaan päässyt psykohiippari sitten ilmestyisi yllätysvierailulle

🧟

Vierailija
72/81 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some neighbors can be BICTHES!

Vierailija
73/81 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahtoisin Pekan vain, muusta silloin veisaisinkin viis.

Vierailija
74/81 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mihin tämä kielto rappukäytävään tuulettamisesta perustuu? Onko vain samanlainen hatusta vedetty kuin säännöt, joiden mukaan mattoja saa tuulettaa ja toimittaa lauantaina ja periaatteita keskiviikkona klo 14-15.30?

Vierailija
75/81 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain rappukäytävän ovesi auki. Jos rappukäytävässä joku asunto syttyy tuleen, niin omakin asuntosi tuhoutuu, kiitos avonaisen ikkunasi ja ovesi, koska luot rappuun täydellisen savupiipun. Eli on valtava paloturvallisuusriski.

Ruotsissa muistaakseni paloi kerrostalo ja ihmisiä kuoli tämän takia, koska olivat pitäneet rappukäytävän ovia auki.

Vierailija
76/81 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kerrostalojen väestä ei uskalla tai kehtaa pitää omaa oveansa auki. Sitten, kun ne näkevät jonkun asukkaan tekevän noin, heihin iskee jonkinasteinen kateus, sitten: "Haloo, onko isännöitsijä? Kuulepas, kun mun naapurini ..."

Vierailija
77/81 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullut tästä säännöstä, mutta ajattelin sen olevan järjenvastaista muutenkin. Eihän kerrostalo ole mikään kommuunikolhoosi, jossa asutaan iloisesti kaikki yhdessä ovet levällään. Jos itse haluan vähän läpivetoa niin avaan vain sisäoven. Ei tulisi mieleenkään avata itse ulko-ovea. Pelkästään sisemmän oven avaamisella ilmanvaihto lisääntyy ja ilma vaihtuu. Samalla avaa kaikki asunnon ovet ja ikkunat niin kyllä siinä ilma siirtyy.

Toki jos asunto on pikkuriikkinen yksiö etelään niin en tiedä auttaako kuumuuteen ollenkaan. Mutta se millaisessa kämpässä asuu on oma valinta.

Postiluukun pönkkääminen auki niin ettei se häiritse postinjakajaa tuskin häiritsee ketään. Paitsi jos asunnossa on hajuja, jotka leviävät muualle. Sellaista voi olla esim. lemmikkieläinten tai niiden tavaroiden (lintujen, hiirien ja kissojen hiekat ja purut) tai ulosteiden / pissan haju, voimakas ruoka (kaalisoppaa valkosipulilla viiden tunnin haudutuksella), alkoholin lemu tai muut laittomat päihteet, savu, tupakansavu, voimakas pesuaine tms. Hyvin likainenkin kämppä haisee, esim. putsaamattomat viemärit. Tai jos asunto on sisustettu homekämpästä tuoduilla huonekaluilla ja tekstiileillä. Kellarinhaju leviää muualle..

Vierailija
78/81 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä pelisääntöjä on noudatettava. Piste. Tiukka linja, koska muuten luikurointi vain jatkuu ties millä verukkeella.

Vierailija
79/81 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasumisen ihanuutta. Kärvistele mieluummin yli 30 asteisessa kämpässä kuin salli läpivetoa. Rivitalo on neukkukuutioon verrattuna luksusta ilman omakotitalon velvollisuuksia.

Vierailija
80/81 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käräyttelijällä polkupyörää, ap? Voisit käydä silloin tällöin tyhjentämässä siitä etu- tai takakumin.