Typerä naapurini teki minusta ilmoituksen isännöitsijälle!
Ja siitä syystä, että pidin kerrostaloasuntoni ulko-ovea auki yöllä, kun siellä on niin hirvittävän kuuma, eivätkä ikkunan aukipitäminen ja tuuletin auttaneet asiaa juuri ollenkaan. Hän näki aivan selvästi, että olin hereillä (luin kirjaa makuuasennossa lattialla), eli kyse ei tosiaankaan ollut mistään murtovarkaudesta.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin koko rappukäytävän oven auki ulos kun tulin yöllä kotiin. Sisäpihalle tosin
Kaltaisesi vaalit eivät ymmärrä sotkevansa koko talon ilmastoinnin, laittamalla rapun oven jatkuvaan auki oloon, ilmankos kämpissä ilma persiillään.
Minkä ihmeen ilmastoinnin? En ole koskaan asunut ilmastoidussa kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pistän sanomalehden postiluukkuun jotta saan vetoa
Mulla on tulitikkuaski.
mulla on vessapaperirullan kartonki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pistän sanomalehden postiluukkuun jotta saan vetoa
Mulla on tulitikkuaski.
Mulla on sytytyspala.
Vierailija kirjoitti:
Noi länkyttäjät on just semmosta populaa jotka tekee valituksen jo siitä jos ne kuulevat höyhenen tippuvan lattialle naapurin kämpässä. Niiltä puuttuu oma elämä.
Tämä. Mitä vähemmän omaa elämää, sitä enemmän naapurin elämän seurantaa.
Hei jätkät, eiköhän lähdetä tänä iltana naisiin!
Jollakin mummelilla taas kilahtanut nupissa.
Nyt on ollut niin järkyttävä poikkeushelle, että pitäisi antaa armoa. Järjestyssäännöt juu, mutta ei niitä ole keksitty näihin tappohelteisiin. Mieluumminki annatte pienten parvekkeetotmien asuntojen omistajien kuolla lämpöhalvaukseen kuin annatte hätätilanteessa laittaa läpivetoa? On epämiellyttävää puolin ja toisin mutta kestää vielä pitkään ennen kuin kaikenlaisten asuntojen kohdalta on saatu toimivat ratkaisut helteisiin. Sitä odotellessa voitaisiin joustaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ollut niin järkyttävä poikkeushelle, että pitäisi antaa armoa. Järjestyssäännöt juu, mutta ei niitä ole keksitty näihin tappohelteisiin. Mieluumminki annatte pienten parvekkeetotmien asuntojen omistajien kuolla lämpöhalvaukseen kuin annatte hätätilanteessa laittaa läpivetoa? On epämiellyttävää puolin ja toisin mutta kestää vielä pitkään ennen kuin kaikenlaisten asuntojen kohdalta on saatu toimivat ratkaisut helteisiin. Sitä odotellessa voitaisiin joustaa
Näinpäti näin.
eikö huoleta että joku rappukäytävään luikahtamaan päässyt psykohiippari sitten ilmestyisi yllätysvierailulle
🧟
Mä tahtoisin Pekan vain, muusta silloin veisaisinkin viis.
Tietääkö kukaan mihin tämä kielto rappukäytävään tuulettamisesta perustuu? Onko vain samanlainen hatusta vedetty kuin säännöt, joiden mukaan mattoja saa tuulettaa ja toimittaa lauantaina ja periaatteita keskiviikkona klo 14-15.30?
Laita vain rappukäytävän ovesi auki. Jos rappukäytävässä joku asunto syttyy tuleen, niin omakin asuntosi tuhoutuu, kiitos avonaisen ikkunasi ja ovesi, koska luot rappuun täydellisen savupiipun. Eli on valtava paloturvallisuusriski.
Ruotsissa muistaakseni paloi kerrostalo ja ihmisiä kuoli tämän takia, koska olivat pitäneet rappukäytävän ovia auki.
Osa kerrostalojen väestä ei uskalla tai kehtaa pitää omaa oveansa auki. Sitten, kun ne näkevät jonkun asukkaan tekevän noin, heihin iskee jonkinasteinen kateus, sitten: "Haloo, onko isännöitsijä? Kuulepas, kun mun naapurini ..."
En ollut kuullut tästä säännöstä, mutta ajattelin sen olevan järjenvastaista muutenkin. Eihän kerrostalo ole mikään kommuunikolhoosi, jossa asutaan iloisesti kaikki yhdessä ovet levällään. Jos itse haluan vähän läpivetoa niin avaan vain sisäoven. Ei tulisi mieleenkään avata itse ulko-ovea. Pelkästään sisemmän oven avaamisella ilmanvaihto lisääntyy ja ilma vaihtuu. Samalla avaa kaikki asunnon ovet ja ikkunat niin kyllä siinä ilma siirtyy.
Toki jos asunto on pikkuriikkinen yksiö etelään niin en tiedä auttaako kuumuuteen ollenkaan. Mutta se millaisessa kämpässä asuu on oma valinta.
Postiluukun pönkkääminen auki niin ettei se häiritse postinjakajaa tuskin häiritsee ketään. Paitsi jos asunnossa on hajuja, jotka leviävät muualle. Sellaista voi olla esim. lemmikkieläinten tai niiden tavaroiden (lintujen, hiirien ja kissojen hiekat ja purut) tai ulosteiden / pissan haju, voimakas ruoka (kaalisoppaa valkosipulilla viiden tunnin haudutuksella), alkoholin lemu tai muut laittomat päihteet, savu, tupakansavu, voimakas pesuaine tms. Hyvin likainenkin kämppä haisee, esim. putsaamattomat viemärit. Tai jos asunto on sisustettu homekämpästä tuoduilla huonekaluilla ja tekstiileillä. Kellarinhaju leviää muualle..
Yhteisiä pelisääntöjä on noudatettava. Piste. Tiukka linja, koska muuten luikurointi vain jatkuu ties millä verukkeella.
Kerrostaloasumisen ihanuutta. Kärvistele mieluummin yli 30 asteisessa kämpässä kuin salli läpivetoa. Rivitalo on neukkukuutioon verrattuna luksusta ilman omakotitalon velvollisuuksia.
Onko käräyttelijällä polkupyörää, ap? Voisit käydä silloin tällöin tyhjentämässä siitä etu- tai takakumin.
Kaltaisesi vaalit eivät ymmärrä sotkevansa koko talon ilmastoinnin, laittamalla rapun oven jatkuvaan auki oloon, ilmankos kämpissä ilma persiillään.