kertokaa minulle, mitä teen!!! olen epätoivoinen
Meillä on 3-vuotias poika, joka on jättänyt kokonaan päiväunet pois. Hän ei kuitenkaan selviä vielä ilman unia, vaan on klo 12 eteenpäin täysin mahdoton iltaan saakka. Kieriskelee lattioilla ja sängyillä, pulisee älyttömiä asioita, uhmailee ja tuhmailee, ei keskity mihinkään leikkiin, menettää hermot pienimmästäkin. Tähän saakka yöunille on päästy klo 21 ja uni on tullut heti. Aamulla herää klo 7. Mutta nyt on alkanut iltaunille menokin takkuamaan. Pojalla on sata kertaa jotain asiaa, pissahätä, kakkahätä ja milloin mitäkin.
Minä en tiedä mitä teen. Otanko yhteyttä johonkin perheneuvolaan tms?
Kommentit (4)
" onko pissahätä tai jano" ja ON pissatettu ja juotu (vähän) niin sitten sänkyyn ja sieltä EI hypitä. Siis oikeasti ei päästetä pois, vaikka huutojen kanssa pidetään siellä.
Kestää vähän aikaa kunnes oppii että kun mennään nukkumaan niin silloin mennään nukkumaan.
Jos omaa pinnaa riittää ,niin voit vaikka maata vieressä. Mulla ei riittänyt siihen, mutta jotkut tekee niin.
Vanhempien rajojen puuttetta jos lapsi hyppää. Nehän kokeilee mitä kaikkea kivaa voi tehdä ja kuinka paljon vanhemmat pomppii niiden takia...
Meillä ainakin ilmapiiri muuttuu jotenkin riippuen siitä, onko kiukuttelu väsymystä vai muuta uhittelua. En osaa sanoa tarkasti miten, mutta jokin selvä ilmapiirin muutos kertoo, onko lapset ajettava nukkumaan vai pidänkö heille puhuttelun huonon käytöksen takia.
ja vien hänet sinne takaisin. Ongelmana on se, että lapsi ei nuku! Unet on saatava takaisin konstilla millä hyvänsä, koska muuten meidän päivät ovat kaaosta. Eihän lapsi voi hyvin, jos se vain makailee lattioilla.
ap
Meillä on samanlainen nelivuotias, joka jätti kaksi vuotta sitten päiväunet kokonaan.