Voinko majoittaa uuden vieraan viimeöisen vieraan lakanoille?
Kommentit (34)
Itse en suostuisi nukkumaan edes äitini (puhumattakaan että siskoni) nukkumissa lakanoissa; samat hiet yms. heiltäkin erittyvät. YÖKS!
Ja avoukkoni tyynyliinakin HAISEE sen verran kaamealle (ukko pesee hiuksensa kerran viikossa eli liian harvoin..), että en taatusti suostuisi hänenkään lakanoillaan nukkumaan senkään vertaa. Itsestään selvää pitäisi olla, että jokainen nukkuu omissa/puhtaissa lakanoissa.
Minä ainakin ajattelen vähäsen talonväkeä ja otan aina omat petivaatteet mukaani. Sitten ei ainakaan tarvitse miettiä joudunkohan nukkumaan jonkun jo käyttämillä petivaatteilla ja helpottaahan se talonväkeäkin kun ei tarvitse pestä niitä ;)
Sitä varten on palvelija. Ja sairaanhoitajana on sukulainen.
Minä en todellakaan vaihda lakanoita (ja pussilakanoita ja tyynyliinoja) joka ikiselle vieraalle erikseen. Kyllä saa kelvata seuraavillekin vieraille. Kuinka paljon oikeasti likaantuvat, kun meillä vieraat pitävät yöllä jotain vaatetusta päällä. Sitä paitsi ei huomaa, mitä ette tiedä, sitä ette voi kauhistella. Meillä käy 4-5- henkisiä perheitä yökylässä yhden yön, niin laskekaapa huviksenne montako koneellista pyykkiä heidän jäljiltään pitäisi pestä.. Joskus, jos nukkuvat meidän sängyssä, jätän heidän lakanansa meidän sänkyyn. Yhden yön nukutut lakanat.
Myönnän kyllä että itseäni ajatus lakanoista joissa joku muu on nukkunut ällöttäisi, mutta myönnän myös että sellainen ällötys on turhaa, koska ei yhden yön jälkeen lakanat ole likaisia.
Ja jos joku kyläpaikassa on niin tollo, että nukuttaa meitä sellaisissa, menemme varmasti nukkumaan, mutta toista kertaa emme tule. Ja kyllä sellainen ihminen saa tollon maineen.
Me kyllä otamme aina omat lakanat mukaan, niin tietää missä nukkuu.
Ikinäenkä koskaan menisi nukkumaan esim. meidän sänkyyn jonkun toisen pariskunnan lakanoihin, jos ovat nukkuneet jostain syystä meidän sängyssä. Toisaalta, meidän sänky on meidän sänky ja vieraat nukkuu jossain muualla.
No sä taidatkin olla aika suomalainen...
Pari vuotta elämästäni nukuin lattialla, ihan vain maton päällä. Aivan samantekevää, onko lakanoissa joku nukkunut edellisenä yönä vai ei. En ole vaativa ihminen mitä tulee materiaan. Pystyn nukkumaan melkein missä vaan ja milloin vain. Esim. kesämökeillä ei välttämättä niin helposti pestäkään suuria lakanoita, eipä tunnu missään nukkua jo käytetyissä.
Itse kyllä nukkuisin, turhaa pyykkiä ja pesuaineiden käyttöä.
Eri asia sitten jos edellinen nukkuja olisi ollut tosia likainen tai olisi hirveä hellekausi ja lakanat oikesti likaiset ja hikiset.
Ei voi jos on mälli lentänyt lakanoille.
Ihan sama asia olisi jos antaisit jollekin vaatteita kaipaavalle jokun vieraan ihmisen päivän päällään pitämät vaatteet. Kuinka kivalta se tuntuisi? Jonkun hikiset alusvaatteet?
Joku on pyörinyt ja hikoillut yön niihin lakanoihin, kuolaa on voinut valua suupielestä, hilsettä, visvaa, pyykäissyt nenästä valuvan tipan, piereskellyt niihin. Oli miten oli, et voi laittaa ketään nukkumaan nuhjuisiin lakanoihin!
Jos itse nukkuu samassa pedissä, ei tarvitse vaihtaa. Ei ole hyvää tapaa selittää Petelle, että vaihdan nämä melkein puhtaat lakanat, koska viime yönä niillä nukkui Pate.
Esim. Viimeksi vierashuoneessa nukkui miespuolinen ystävä ja nyt toinen miespuolinen ystävä (on myös ystävä tämän ensimmäisen kanssa) en vaihtanut lakanaa. Ovat muutenkin sotkuista sakkia niin tuskin laittavat pahaksi :D poikamiehiä kun ovat..
... tosin olen huomannut, että Saksassa on usein tapana pitää vierashuoneen sängyssä lakanoita, joita perättäiset vieraat saavat käyttää. Mutta minä en kyllä ikinä tarjoaisi vieraalle käytettyjä lakanoita, enkä pidä ajatuksesta, että joutuisin sellaisissa nukkumaan. Sen sijaan petaan kyllä mieluusti oman sänkyni, eikä lakanoiden tarvitse olla mankeloidut/silitetyt.