Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pahin "onnettomuus", mikä teillä on vauvan kanssa käynyt?

Vierailija
09.08.2014 |

Mulla se oli kun vauva oli viikon vanha ja oltiin lähdössä vaunuilemaan ulos.

Yritin pitää toisella kädellä kerrostalon ulko-ovea auki ja toisella kädellä työntää vaunuja ovesta ulos.

En muistanut, että siinä oli rappu. Vaunut keikahti nurinniskoin ja vauva myös. ;-/ Itkuhan siinä pieneltä pääsi. Rauhoittui onneksi kun otin syliin.

Myöhemmin opin, että ovesta kannattaa aina mennä peruuttamalla ulos vaunujen kanssa. ;-)

Sitten muutaman kerran kävi niin, että olin laittanut vauvan turvakaukalossa tuolille. Siinä vauva oli sitten kurotellut jotain ja taas mennyt nurinniskoin lattialle kaukaloineen päivineen. ;-/

Onneksi vauva vaan säikähti, eikä käynyt pahemmin.

Vieläkin ahdistaa noiden tapausten miettiminen, vaikka lapsi on jo täysin terve tuleva eskarilainen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:47"]Siis tekikö ap nuo jutut tahallaan vai miksi onnettomuus "hipsukoissa".

Sairas ämmä.

[/quote]

Itse olet sairas.

Vierailija
2/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tipahtanut parisängyltä lattialle. Muistan sen säikähdyksen aina. Onneksi selvittiin säikähdyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:47"]Siis tekikö ap nuo jutut tahallaan vai miksi onnettomuus "hipsukoissa".

Sairas ämmä.

[/quote]

Tarkoittaa kai vahinkoa?

[/quote]

Vahingossa sattui molemmat. Olin silloin aika epävarma muutenkin lastenhoidon suhteen, kun kyseessä oli eka lapsi.

Ap

Vierailija
4/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 3,tunnin välein vaippaa, vaikka se oli kuiva. Mutta kun oli neuvottu vaihtaa 3h välein...

Vierailija
5/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kaatui 10kk iässä rattaista naamalleen ja sai vekin huuleensa... Parilla tikillä selvittiin.

Vierailija
6/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen tipahti sängystä selälleen ja ei heti itkemään alkanut niin vein päivystykseen, mutta ei mitään hätää selvittiin säikähdyksellä. Lapsi on myös kerran tullut sellaisen kierre liusun alas pää kohisten ja ikkunan siinä tuli meinasi tulla itsellenikin kun pelästyin olin just tulossa hakemaan lasta portaiden yläpuolelta, mutta en ehtinyt kun lapsi jo kirmas lukuun ja alas kolinalla mutta ei käynyt pahemmin soitin päivystykseen ja pyysivät tarkkailla lasta et ei ala oksentaa tai ole muutoin omituinen. Huhu toisen lapsen kohdalla ei ole vielä tapahtunut muuta kuin kerran oli kiivennyt tuolille seisomaan ja sain just kiinni ennekuin ois voinut kaatua,lapset ovat iältään 3v ja 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tippui n. 5-kuisena parisängystämme lattialle ja kuopuksen pää kolahti noin 7-kuisena ovenkarmiin kun nostin häntä leikitellen kohti kattoa ja kävelin samalla eteenpäin :/ Onneksi molemmissa selvittiin säikähdyksellä, eikä vakavampaa tullut. Pelästyin kyllä varsinkin kun ovenkarmi kolahti. 100 vuotta vanha (meille uusi) hirsitalo mataline ovineen yllätti.

Vierailija
8/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:58"]Mulla esikoinen tipahti sängystä selälleen ja ei heti itkemään alkanut niin vein päivystykseen, mutta ei mitään hätää selvittiin säikähdyksellä. Lapsi on myös kerran tullut sellaisen kierre liusun alas pää kohisten ja ikkunan siinä tuli meinasi tulla itsellenikin kun pelästyin olin just tulossa hakemaan lasta portaiden yläpuolelta, mutta en ehtinyt kun lapsi jo kirmas lukuun ja alas kolinalla mutta ei käynyt pahemmin soitin päivystykseen ja pyysivät tarkkailla lasta et ei ala oksentaa tai ole muutoin omituinen. Huhu toisen lapsen kohdalla ei ole vielä tapahtunut muuta kuin kerran oli kiivennyt tuolille seisomaan ja sain just kiinni ennekuin ois voinut kaatua,lapset ovat iältään 3v ja 1v

[/quote]

Aika selkeetä tekstiä, mitä vittua? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätkähti puolivuotiaana sängystä lattialle, onneksi oli paksu matto ja jotain vaatteita juuri siinä kohdassa mihin putosi. Ei käynyt mitään, mutta muistan varmaan ikuisesti sen näyn kun lapsi makasi selällään lattialla järkyttyneen näköisenä.

Vierailija
10/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli meidän kuudes lapsi kantoliinassa ja kompastuin pulkan naruun.. Onneks selvisin säikähdyksellä.

Sama tyttö oppi kiipeämään ja kiipes ruokapöydälle, menin ottamaan pois, ni lähti karkuun ja istui ohi pöydän reunasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona oli satanut alijäähtynyttä vettä hetki sitten, enkä ollut huomannut sitä. Portaiden edessä oleva kivetys oli aivan jäässä, vaikka vielä tunti sitten se oli ollut täysin kuiva. Astuin siihen vauva sylissä ja  kaaduin kaarella ja löin kyynärpään betoniportaisiin. Otin siis kyynärpäällä vastaan ettei vauvan pää olisi kolahtanut betoniin, silti se kopsahti, onneksi tosi vähän. Sitten itkettiin vauvan kanssa pitkään ja hartaasti, kävi niin hemmetin kipeää, onneksi enemmän äidille.

Vierailija
12/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk poika kaatoi syöttötuolin keitttiön lattialle, istui itse kyydissä.

Säikähdyksellä selvittiin, mu4ta olisi voinut käydä vaikka kuinka pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekikö ap nuo jutut tahallaan vai miksi onnettomuus "hipsukoissa".

Sairas ämmä.

Vierailija
14/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:47"]Siis tekikö ap nuo jutut tahallaan vai miksi onnettomuus "hipsukoissa".

Sairas ämmä.

[/quote]

Tarkoittaa kai vahinkoa?