v*ttu tätä mökkeilyä
Jep jep, ollaan miehen ja lasten kanssa mökillä, oltu jo kolme päivää. Miehen veli myös mukana, ja pari miehen kaveria jotka asuu ~100km säteellä on käynyt kylässä (ryyppäämässä) illalla...
No, mulle tämä ei todellakaan ole mitään lomaa. Tyttö, 7kk ja poika 2v, minähän ne hoidan melkein kokonaan yksin kun mies on veljensä kans saunomassa, kalastamassa, ajelemassa mönkijöillä tms..... Argh!!!! Teen ruuat, siivoan, hoidan lapset, syöttämiset ja lähes kaiken. Sitten istun yksin kun lapset nukkuu ja miehet on taas jossain.
ja se nukkuminen... Meillä nukutaan muutenkin huonosti, niin nyt oudossa paikassa vielä huonommin. Tänäänkin herätty jo kuudelta plus että yöllä piti nousta monta kertaa. Miehet nousi siinä kympin paikkeilla. Ja kyllä, oon sanonut asiasta ja että odotan oikeen että pääsen kotiin 'lomaileen' !! Se varmaan tuntuukin lomalta tän jälkeen. Siis se koti. Tuo taliaivo ei vaan tunnu tajuavan. Se luulee vissiin että kaikilla on kivaa kun hällä on kivaa, olut tölkki kädessä koko ajan.
Onko muilla ikinä tällaista?
Huh, kylläpä helpotti ku sai purkaa tätä vitutusta!!!
Kommentit (50)
Ikävä tilanne. Harmi, että miehesi on alkoholisti. Toivottavasti lapsenne eivät peri piirrettä - tai vittu-sanan hokemista.
Sulla on lapset rankassa ikävaiheessa molemmat. Säästä voimiasi ja lähde kotiin. Tuossa vaiheessa menkin yritettiin mökkeillä ja lomailla ja se oli yhtä helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:30"]Itsellä samanikäiset pienet lapset, ja voin kertoo että en tod olisi lähtenyt näitten kanssa minnekkään mökille. Rankkaa on jo muutenkin, joten paljon helpompaa olla vain kotona missä hommat hoituu rutiinilla ja tehä pienempiä reissuja silloin tällöin jos niitä kaipaa. Ei meilläkään kunnolla nukuta ees kotona, saatika vieraassa paikassa. Joten tulevaisuudessa mökkireissut vasta sitten kun ei ole lapset enää sylivauvoja ja hyssyteltäviä ja viihytettäviä yms.
[/quote]
Samaa sanoin miehelle että helpompaa olla kotona noiden kans, sieläki tarpeeksi hommaa. Mutta sai puhuttua ympäri että lähdetään... Olis vissiin kärsinyt liiaksi huonoa omaatuntoa jos olis vaan poikien kans lähteny, ja sillä halus mut mukaan etten joudu jäämään yksin kotia kun tietää että mulla on siellä rankkaa.. Vittu ku oli ajattelevainen, se nyt sattuu vaan olemaan rankempaa täällä kuin kotona :D
No mutta onpahan tämäki koettu ja mökille en enää lasten kanssa lähde ennen ku osaavat kaikki puhua ja syödä ja nukkua ja käydä pöntöllä. Piti vaan saada purkaa tätä ärsytystä. Nyt joutuu taas aloittamaan härdellin, alkaa lapset heräillä unilta ja äijää ei paljoo näy eikä kuulu. Mä koitan jaksaa vielä yhden yön ja huomenna starttaan kotiin aamupalan jälkeen, ne jotka jää kyydistä, tulkoon vaikka bussilla. Kai täältä kerran viikossa kulkee joku bussi :D
Minkä ikäisiä olette? Mies kuulostaa kyllä aika oman hyvinvoinnin tuijottajalta! Ja eikö miehesikin haluaisi mielummin olla koko perheen kanssa, eikä kavereidensa? Me tykätään olla perheen kanssa ja tehdä kaikkea kivaa perheenä.. ja lapsen mentyä nukkumaan, jotain vielä kivempaa ;) Ei siinä mtn kavereita kyllä kaipaa :o
Et tee sinäkään yhtään mitään noitten miesten eteen. Ruuat tietysti vaan sulle ja lapsille. Mitään muuta et siivoa kun just välttämättömimmän. Huomenna laitat nuo miehet siivoamaan, luulis että sen verran kehtaavat. Käskytät tekemään sitä ja tätä kun olette lähtöä tekemässä. Napakasti kun sanoo; Kalle kerää ja vie roskat, Pekka tiskaa jne. Niin harva ilkeää kieltäytyä. Itse hoidat vaan ne lapset ja niiden jutut.
Ei ne tajua pyytämättä. Just ja just ehkä tajuavat kun pyydetään.
Ap, vilkaise peiliin.
En katselisi tuollaista pätkääkään!!
Tai, jos se on OK niin vaihtakaa miehen kanssa osia. Olisi varmaan eri ääni kellossa!
Jos sinussa ei ole senvertaa luonnetta, että pakkaisit tenavat autoon ja sanoisit tälle miehen kuvatukselle, että hoitelee itsensä miten mielii kotiinsa ja that's it.
Turha ruikuttaa, jos kumppani on tuolla tasolla, ettei ymmärrä yksinkertaisintakaan ajatusta toisen huomioonottamisesta.
Valinta on sinun, minä en katsoisi päivääkään tuollaista idioottia kavereineen.
Sinua kohdellaan juuri niin kuin itse annat.
Olet joku kehäkolmosen ulkopuolella asuva, perinteiseen kaavaa alistunut kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto kynnysmatto
kynnysmatto on käyttöesine, johon kuuluu pyyhkiä jalat ja kulkea sen yli matkalla jääkaapissa odottavan oluen kimppuun. Kynnysmaton yli voi kutsua myös kaverit ja sukulaismiehet pyyhkimään jalat ja ottamaan olutta.
Kuka haluaa olla kynnymatto nykyään? No, luontainen kynnysmatto tietenkin. Sääliksi käy, mutta oma valinta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:21"]Ompas kurjaa! :/ Itse en edes suostuisi, että miehen jotain kavereita tulisi meidän kanssa mökkeileen. Ei ei ei! Muutenkin tykkään, että asiat tehdään yhdessä ja esim. kalastaan voi lähteä koko perheen kanssa :)
Tsemppiä! :(
Kysyppä mieheltäs, että käykö, että ens kerralla meette perheen kanssa + sun sisko (jos sellasta on) ja pari kaveria tulee kans. Sit pidätte tyttöjen kaa kivaa ja mie hoitaa yksin lapsia. Suostuiskohan? ;)
[/quote]
Mä en muutenkaan ole oikein mökki ihmisiä mutta kun mies vakuutteli että kyllä tulee ihan mukava reissu niin suostuin lähtemään. Enpä tosiaan arvannut että äijä vaan oli tulossa ryyppäämään ja rentoutumaan ja jättää mulle kaikki työt. Mutta voisin kyllä toisiaan vaikka siskon tai jonkun kaverin kans lähteä vaikka johonkin joku viikonloppu. Ainut ongelma vaan tosiaan siinä että mies ei herää lasten itkuun vaikka nukkuisivat vieressä, joten vielä en ole uskaltanut yöksi näitä keskenään jättää.