v*ttu tätä mökkeilyä
Jep jep, ollaan miehen ja lasten kanssa mökillä, oltu jo kolme päivää. Miehen veli myös mukana, ja pari miehen kaveria jotka asuu ~100km säteellä on käynyt kylässä (ryyppäämässä) illalla...
No, mulle tämä ei todellakaan ole mitään lomaa. Tyttö, 7kk ja poika 2v, minähän ne hoidan melkein kokonaan yksin kun mies on veljensä kans saunomassa, kalastamassa, ajelemassa mönkijöillä tms..... Argh!!!! Teen ruuat, siivoan, hoidan lapset, syöttämiset ja lähes kaiken. Sitten istun yksin kun lapset nukkuu ja miehet on taas jossain.
ja se nukkuminen... Meillä nukutaan muutenkin huonosti, niin nyt oudossa paikassa vielä huonommin. Tänäänkin herätty jo kuudelta plus että yöllä piti nousta monta kertaa. Miehet nousi siinä kympin paikkeilla. Ja kyllä, oon sanonut asiasta ja että odotan oikeen että pääsen kotiin 'lomaileen' !! Se varmaan tuntuukin lomalta tän jälkeen. Siis se koti. Tuo taliaivo ei vaan tunnu tajuavan. Se luulee vissiin että kaikilla on kivaa kun hällä on kivaa, olut tölkki kädessä koko ajan.
Onko muilla ikinä tällaista?
Huh, kylläpä helpotti ku sai purkaa tätä vitutusta!!!
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:56"]
Ai, sun tekikin mieli vaan lonkeroa. Kyllähän se voi itkettää.
[/quote]
Minä olen oikeasti pahoillani, että sinulla ei ole hyvää miestä eikä edes mökkiä missä käydä. Luultavasti nytkin istut keskellä siivotonta kerrostalokolmiota jossain kaupungin vuokratalossa ja kuvittelet että vittuiĺemalla muille ylennät itseäsi. Ei se niin mene. Sinä olet läski, sun miehes on juoppo ja mikään ei muutu sen paremmaksi.
Ja turha yrittää, en puhu itsestäni. Ketuttaa sun kaltaiset pikku mammat joilla ei ole muuta tekemistä kuin saastuttaa nettiä.
Miksi ne lapset pitää herättää mökillä? pissalle ehkä ja sit takas sänkyyn, muuten en ymmärrä tuota herättämistä.
Ukolle sanot että sun vuoro hoitaa ruuat yms SINÄ otat nyt sidukan tms. Ja jos ukko ei hoida niin toteat että taidat lähteä kotiin LOMAILEMAAN yksin. Ukko jääköön mökille lasten kera.....
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:20"]
Miksi annat asian mennä noin? Pistä muksut isän sylkkyyn ja aukase tölkki!
[/quote]
Ei se ihan niin helppoa ole? Entäs kun pitää lähteä kiireesti ensiapuun? Kukas sitten ajaa? En ole ap, mutta saman kokenut. Me vaan reissattiin loman viettoon mökille toiselta puolelta maapalloa. Mies viettää rattoisaa mökkielämää veljensä (eronnut) kanssa ja hoidan siinä omien pienten lasten lisäksi pari muutakin isien kanssa lomaansa viettävää tenavaa. Ja alkeelliset olosuhteet: ei juoksevaa vettä, suihkua tms.
Seuraavana kesänä tehtiin kalenteri, että sama ei toistuisi. Kalenteri piti puoli päivää jaa sitten sama meininki. Kun vetosin ssopimukseen ukko totesi, että ooksä niin tyhmä että tollasiin edes uskot...
Veikkaan että ap:n miehen lupaus pätee noin tunnin verran. Ihminen ei vaan muutu noin vaan
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:23"]Kirjoitat ihan kuin mun elämästä! Siis miten vitun tyhmiä noi miehet voi olla! Kuvitellaan, että ruoka tulee pöytään jostakin pitopalvelusta ja itse vaan heitetään läppää laiturilla kaljatölkit napsahdellen. Elettäkään ei laiteta siihen suuntaan, että vois vaikka tiskata. Ei. Naurun remakkaa kuuluu ja lähdetään vähän kalaan pöristelemään. Sitten paljuillaan ja juodaan munkin viimeiset saunasiiderit. En keksi mitään riittävän halveeraavaa termistöä, jolla voisin noista miehistä puhua.
Kuule ap, meidän pitäis varmaan perustaa joku vertaistukiryhmä :D
[/quote]
Perustetaan vaan :D -ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:41"]Miksi ne lapset pitää herättää mökillä? pissalle ehkä ja sit takas sänkyyn, muuten en ymmärrä tuota herättämistä.
Ukolle sanot että sun vuoro hoitaa ruuat yms SINÄ otat nyt sidukan tms. Ja jos ukko ei hoida niin toteat että taidat lähteä kotiin LOMAILEMAAN yksin. Ukko jääköön mökille lasten kera.....
[/quote]
Öö? Meillä vauva herää yöllä syömään ja esikoinen alkaa vieraassa paikassa joskus yöllä itkemään.. -Ap
Hyvä ap!:) Hienoa, että otit asian kunnolla esille ja mies ymmärsin, ettei susta tuntunut kivalta, eikä toiminta ollut reilua! NAUTI <3
Just oli iltiksessä juttu, että joku kesällä naimisiin mennyt vaimo oli tappanut ukkonsa riidan jälkeen mökillä.
Miksi et lähtisi vain pois sieltä.
Meidän mökillä ei ole käynyt vierailijoita ainakaan vuosikymmeneen, ja alkoholia juodaan vain pari olutta saunan päälle makkaran kera. Ovat olleet oikein mukavia mökkireissuja.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:14"]Miksi et lähtisi vain pois sieltä.
[/quote]
Melkein vois, vaan sitten pitäis huomenna hakea mies ja sen veli. Olemme yhdellä autolla täällä, matkaa kotiin kolme tuntia -.- mieluummin mökötän täällä ja huomenna kotiin ja saa mies jäädä lapsien kans kun lähen itse keksimään kivaa tekemistä koko päiväksi ensviikolla.
Miksi annat asian mennä noin? Pistä muksut isän sylkkyyn ja aukase tölkki!
Ompas kurjaa! :/ Itse en edes suostuisi, että miehen jotain kavereita tulisi meidän kanssa mökkeileen. Ei ei ei! Muutenkin tykkään, että asiat tehdään yhdessä ja esim. kalastaan voi lähteä koko perheen kanssa :)
Tsemppiä! :(
Kysyppä mieheltäs, että käykö, että ens kerralla meette perheen kanssa + sun sisko (jos sellasta on) ja pari kaveria tulee kans. Sit pidätte tyttöjen kaa kivaa ja mie hoitaa yksin lapsia. Suostuiskohan? ;)
Miksi edes lähdit mukaan kun miehillä selkeesti näyttää olevan pelkkä poikien reissu.... menkööt seuraavaksi keskenään tai sanot että te lähdette seuraavaksi mökille vain perheen kesken.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:21"]Ompas kurjaa! :/ Itse en edes suostuisi, että miehen jotain kavereita tulisi meidän kanssa mökkeileen. Ei ei ei! Muutenkin tykkään, että asiat tehdään yhdessä ja esim. kalastaan voi lähteä koko perheen kanssa :)
Tsemppiä! :(
Kysyppä mieheltäs, että käykö, että ens kerralla meette perheen kanssa + sun sisko (jos sellasta on) ja pari kaveria tulee kans. Sit pidätte tyttöjen kaa kivaa ja mie hoitaa yksin lapsia. Suostuiskohan? ;)
[/quote]
Ei tietenkään suostuisi mutta ap suostuu.
Jotenkin läpinäkyvää että eniten häiritsee se että et ole huomion keskipisteenä. Antaisit miehen rentoutua lomallaan ilman että heittäydyt kärttyiseksi marttyyriksi, ei muutama päivä ole liikaa vaadittu.
Negatiivisyydessä vellomisen sijaan nyt olisi hyvä tilaisuus tehdä sulle puuhailla jotain hauskaa lasten kanssa.
Mä en suostuisi tuollaiseen. Tai no, tykkään siitä, että mieskin vaihtaa välillä vapaalle ja tekee kaikkea kivaa, mutta en sitä jatkuvasti katselisi. Sanoisin miehelle, että voi vaikka laittaa lapset ensin nukkumaan, sitten kalaan.
Olihan se esikoista kovasti ottamassa mukaan veneileen vaan hups kun ei ollutkaa pelastusliivejä niin eihä sitä voinu. Eilen illalla avasin tölkin kun lapset alkoi nukkumaan mutta yhteen jäi, koska jonku on pakko nousta kun lapset herättää ja se joku olen minä, mies kun ei herää vaikka pommi räjähtäis.
Itsellä samanikäiset pienet lapset, ja voin kertoo että en tod olisi lähtenyt näitten kanssa minnekkään mökille. Rankkaa on jo muutenkin, joten paljon helpompaa olla vain kotona missä hommat hoituu rutiinilla ja tehä pienempiä reissuja silloin tällöin jos niitä kaipaa. Ei meilläkään kunnolla nukuta ees kotona, saatika vieraassa paikassa. Joten tulevaisuudessa mökkireissut vasta sitten kun ei ole lapset enää sylivauvoja ja hyssyteltäviä ja viihytettäviä yms.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:14"]
Meidän mökillä ei ole käynyt vierailijoita ainakaan vuosikymmeneen, ja alkoholia juodaan vain pari olutta saunan päälle makkaran kera. Ovat olleet oikein mukavia mökkireissuja.
[/quote]
Kivat sulle. Ja vaikutatkin tosi empatiakykyiseltä (buahh)...