Olen lihonnut. Vihaan itseäni.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Älä enään vihannoi itesesäsi. Ota rennokkaasti.
Se kirjoitetaan vihanoi.
Joka itseään vihaa, sen ei syömänkään pidä sanoo Allah.
Itsensä vihaaminen on viisauden alku.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli läskinä.
Aiheuttaako se myös sanojen lihomista?
Vihaamalla liikakilot ei lähde. Itse silittelen vatsaani, lähtekää pois, sulakaa. Ole lempeä.
Älkää jaksako takertua aina tähän samaan. Kielitoimiston sanakirjan mukaan sekä lihoa (lihon, lihonut) että lihota (lihoan, lihonnut) ovat kelvollisia sanoja.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli läskinä.
Ja samalla hyväksyä kaikki ylipainoon liittyvät terveysongelmat...
Huomasin myös että olen lihonut, mutta ilman suurempaa draamaa latasin kalorinlaskusovelluksen jotta voin selvittää mitä teen väärin, ja sitten kun se hahmottui, laitoin asetukset niin että sovellus auttaa laskemaan kalorit laihdutusmielessä. Sit vaan toimintaa jos harmittaa, osaat kyllä jos vain haluat!
Miksi olet lihonut? Kuinka paljon ja missä ajassa? Mieti mitkä seikat ovat muuttuneet elämässäsi jonka seurausta lihominen voisi olla? Kun olet selvittänyt sen pidä ruokapäiväkirjaa rehellisesti vaikka viikon verran ja ala karsimaan huonoja valintoja ja keksimään tilalle joku terveellisempi vaihtoehto. Tai lataa joku kalorilaskuohjelma (esim.yazio) ja laita sinne ylös tavoitteet ja sen mukaan lähdet koostaa terveellisempää ruokavaliota. Kaikkea saa ja voi syödä kohtuudella mutta muutoksia on vaikea tehdä jos et ensin mieti mitkä asiat on niitä jotka vaikuttaa lihomiseen. Älä hätäile tai ala millekkään kitu/muotidietille.
Ja ikäkin alkaa vasta kolmosella :(
Tämä tarkoittaa erittäin tukevaa tulevaisuutta jo 40+ iässä!
Ei sen takia kannata vihata itseään. Jos on ilkeä muille ihmisille, tekee väkivaltaa tjsp, tulisi vihata itseään.
Itsensä lihavaksi päästäminen on niin pientä kaikessa mikä on väärin maailmassa, että siitä pitäisi lähinnä vain oppia, miksi niin kävi. Mitä voin tehdä, että tilanne ei enää olisi niin... jne.
Älä enään vihannoi itesesäsi. Ota rennokkaasti.