Menin luult. niskajumista johtuvan päänsäryn takia päivystykseen. Koronatesti ja kotiin. Tähänkö on tultu, ettei ihminen saa hoitoa?
Päätä särkee ja kipua tuntuu jonkunverran myös niskassa, joka ei käänny. Hoitaja lähetti korontestiin eikä äästänyt lääkärille ollenkaan, tikku nokkaan vaan ja kotiin.
Burana ei auta tähän mitään,harkitsen Alkoa seuraavaksi! Vedän semmoiset koomakännin että taju lähtee ja kipu sen mukana.
Kommentit (45)
Ap, soita ambulanssi. Tarvitset nyt uuden arvioinnin.
Vierailija kirjoitti:
Oksensin mutta ei helpota, kaikki näkyy kahtena ja huimaa, yavarat tippuu käsistä. enkä ole des käynyt sielä Alkossa vielä- Hirveä olo :( Ap
Kaksoiskuvat edellyttävät lääkärin tutkimusta
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00687
Aloittajan teksti on nyt kyllä niin sekavaa että ihmettelen mikä puusilmä hoitaja käskee tuossa tilassa olevan ihmisen kotiin? Luultavasti ap: puhekin jo kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niskajumituksen takia päivystykseen hakemaan nappeja.? Siinä on taas yksi turha päivystykäynti.[/quot
Oksettaa, pää ei käänny, en saa nukuttua ja Burana auttaa yhtä paljon kuin vitamiinitabletti mutta en ole tarpeeksi sairas? Monta yötä pitää valvoa että olen tarpeeksi kipeä menemäänlååkärimme?
Ap
Ainakin tyhmä kun ei osaa varata aikaa lääkärille ajoissa.
En ole ap, mutta täällä ja varmaan monessakin muussa paikassa ei aikoja anneta seuraavalle päivälle! Jos sen päivän ajat ovat menneet niin voi voi.
Pk seudulla/Helsingissä aut omaatti ilmoittaa soita 112 jos tarvetta muuten kärsi kotona, emme soita takaisin niin, että varaa siinä aikaa julkiselle. Ei ihme jos HUS päivystys on turvoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksensin mutta ei helpota, kaikki näkyy kahtena ja huimaa, yavarat tippuu käsistä. enkä ole des käynyt sielä Alkossa vielä- Hirveä olo :( Ap
Kaksoiskuvat edellyttävät lääkärin tutkimusta
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00687
Jos ap näkee niitä niin kyllä vain uudestaan päivystykseen.
Mutta jos sen sijaan aivovamman oireita netistä, niin kiireetön aika mielenterveyshoitajalle voisi olla parempi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää nyt tosiaan siltä että kaikki pistetään koronan piikkiin eikä se niin saisi mennä!
Kaikki, siis ihan kaikki!
Ei mun hiivatulehdus ainakaan mennyt koronan piikkiin.
Niskajumin kanssa mennään hierojalle, eikä päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Niskajumin kanssa mennään hierojalle, eikä päivystykseen.[/quotemä menin itseasiassa kans päivystykseen ja todettiin tensio neck, särkylääkkeitä, jumppaa ja tiikeribalsamia niin lähti jumit. Oli kyl hirvee olo silloin ja pelottava
Humalainen kirjoitustyyli on kyllä niskajumissa täysin normaalia, samoin se ettei käsissä pysy mikään ja kävellään pitkin seiniä. Ap, mene peilin eteen ja irvistä. Kokeile myös laittaa poninhäntä tai koskettaa muuten päälakeasi. Jos kasvolihakset toimii ja kädet tottelee ei ole akuuttia hätää. Sama testi tehdään myös päivystyksessä.
Kyllä itse ainakin sain hoitoa niskakipuun, eikä mihinkään nenänkaiveluun joutunut. Tosin kävin työterveydessä ja oireena oli myös yläselkäkipu, käden puutuminen ja kaksoiskuvat. Mulla on jännitysniska ja migreeni, mutta kyllähän aloittajan pitää uudelleen ottaa yhteys lääkäriin ja vaatia tutkumuksia noilla oireilla. Jos ei oteta vastaan, silloin otettava yhteyttä jonnekin ylempään tahoon. Koronan epäily ei saa estää muuta hoitoa!
Mun jo aikuinen lapsi yritti päästä lääkäriin alaselkäkipujen ja kuumeen takia, mutta pääsi vain koronatestiin jonka vastaus kesti ja kesti. Crp: tä ei suostuttu ottamaan, vaikka testiaikaa varatessa se luvattiin ottaa. Kuume vaan nousi ja vastaan ei otettu siitä huolimatta ennen kun soitin sairaalaan. Ja sieltä sanottiin, että hoitoon pitää ottaa vaikka epäillään koronaakin, aika annettiin heti. Vaivana olikin luultavasti myyräkuume ja isot virtsakivet, tulehdusarvotkin jo yli 200. Valitettavasti hoitoa ei aina saa, jos ei itse ponnekkaasti vaadi.
Ja jos aloittajalla on niskajumista johtuvaa vaivaa, suosittelen naprapaattia hierojan sijaan. Mulla vuosia jatkuneet niskaperäiset kivut saatiin pois parilla käynnillä, hierojalla käynti vain pahensi niitä.
Niskan ei kuulu olla missään vaiheessa täysin rentona sillä sen tehtävä on kannatella päätä mikä painaa n. 5 kg. Jos niska on selkeästi ylijännittynyt niin se kertoo siitä että lihastasapaino ei ole kohdillaan. Kannattaa siinä vaiheessa treenata kokonaisvaltaisesti. Tietty niskajumi voi olla oire vaikka mistä (aivokasvaimesta, ms-tautiin) mutta yleensä se on lihasperäisistä syistä johtuvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niskajumituksen takia päivystykseen hakemaan nappeja.? Siinä on taas yksi turha päivystykäynti.[/quot
Oksettaa, pää ei käänny, en saa nukuttua ja Burana auttaa yhtä paljon kuin vitamiinitabletti mutta en ole tarpeeksi sairas? Monta yötä pitää valvoa että olen tarpeeksi kipeä menemäänlååkärimme?
Ap
Ainakin tyhmä kun ei osaa varata aikaa lääkärille ajoissa.
Harva on niin viisas, että osaa varata ajan, kun ensi viikon tiistaina särkee päätä.🤣
T.hoitsu
Tähän. Itselläni ei ole tällä hetkellä mitään tuloja ja varasin juuri yksityiseltä labralta yli satasen verikokeet, koska aikoja ei saa kiireettömään hoitoon eikä puhelimella läpi. Jotenkin sellainen olo , että ei edes kehtaa yrittää jos pää ei ole kainalossa. Mutta miten ne joilla ei ole sitä ylimääräistä satasta jemmassa?
Vierailija kirjoitti:
Niskan ei kuulu olla missään vaiheessa täysin rentona sillä sen tehtävä on kannatella päätä mikä painaa n. 5 kg. Jos niska on selkeästi ylijännittynyt niin se kertoo siitä että lihastasapaino ei ole kohdillaan. Kannattaa siinä vaiheessa treenata kokonaisvaltaisesti. Tietty niskajumi voi olla oire vaikka mistä (aivokasvaimesta, ms-tautiin) mutta yleensä se on lihasperäisistä syistä johtuvaa
Siellä voi olla myös välilevynpullistuma.
Jännityspäänsärky sulla on. Samat oireet ollu itsellä kohta jo viikon.
En lähde nyt tuohon apn päänsärkyyn kommentoimaan, mutta onhan tämä nyt mennyt naurettavaksi että ihan sama mikä oire niin ei muuta kuin koronatestiin. Esim minulla oli vasta aivan selvä angiina, pilkkuja täynnä koko nielu. No halusin käydä lääkärillä että saan antibiootit, no eihän se niin mene vaan koronatestiin.
Varasin ajan yksityiselle joka kirjoitti penisilliinikuurin ja angiina alkoi hellittää alle 2 päivässä kuurin aloittamisesta.
Noilla oireilla itselläni oli aivoverenvuoto. Kaksi kertaa käännytettiin päivystyksestä. Kaksi kertaa kävi ambulanssi, toisella kertaa ottivat kyytiin ja sairaalasta helikopterilla yo-sairaalaan.
Kun kerran suunnittelet Alkoon menoa ja olet päässyt päivystykseen ja takaisin, luulen että hoitaja on tehnyt oikean ratkaisun. Et kai luule että niskajumin takia sinulle tehdään päivystysleikkaus? Ota Buranaa ja Panadolia.
Siis jos niska on jumissa, silloinhan mennään hierojalle! Eri juttu sitten, jos on niin jumissa ettei pysty töihin ja työnantaja vaatii lääkärintodistusta. Silloin pitää mennä myös lääkärille. Mutta ei se lääkärikään sitä niskaa saa kuntoon, korkeintaan kirjoittaa sen saikun ja reseptin joillekin lihasrelaksanteille. Ei se niska niillä lääkkeillä kuntoon tule, hierojaa siinä vaaditaan.