Lestadiolainen nuori nainen vastaa kysymyksiin! :)
Olen 21- vuotias vl- nuori. Onko mielessäsi jotain kysymyksiä joita olet halunnut kysyä nuorelta vl:ltä.. Nyt saa kysyä!:)
Kommentit (327)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Oletko naimisissa? Oletko neitsyt? Montaa poikaa olet suudellut? Onko sinulla telkkari? Montako sisarusta sinulla on?
[/quote]
En ole naimisissa. Ja oon tietty neitsyt! :) kahta poikaa olen pussannut, ei sitä suuteluks voi sanoa.. :D ei ole telkkarii, asun viel kotona, mutta netistä voi tietty kattoo jos joku ohjelma kiinostaa.. :) sisaruksia löytyy 11..
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Oot jo 21, eli miksi helvetissä oot vieläkin lestadiolainen?
[/quote]
Mulla on tässä yhteisössä hyvä olla, niin miksi lähtisin?
Käytättekö omaa järkeä valinnoissanne vai tekeekö joku muu päätökset? Esim. TV vrs netti
Etkö vieläkään ymmärrä etteä koko vl-liikkeen on luonut sovinistisiat omia tarpeitaan varten?
Odotatko jo innolla, että pääset synnytyskoneeksi?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Monta sisarusta löytyy ?
Ikähaitari
[/quote]
Sisaruksia on 11 ( ja minä)iät 32, 29,25,23,21,19,17,15,13,11,10,9
Jos joku perheen jäsenistäsi olisi homo, niin hyväksyisitkö hänet vai alkaisitko syyllistämään?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:08"]
Todista että jumala on olemassa.
[/quote]
Nyt mun on pakko puuttua. Ei kenenkään tarvitse todistaa jumalan tai ihan minkä tahansa olemassaoloa, vaikka siihen uskoisikin. Kyse on nimenomaan uskosta, joka ei kenellekään ulkopuoliselle kuulu. Mielestäni asiaton kommentti.
T. ateisti
Mitä ajattelet tytöistä/naisista, jotka asuvat ja harrastavat seksiä poikaystävänsä kanssa ennen avioliittoa?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Miten selität järjellä sen, että hiuksia saa permanentata mutta kasvoja ei meikata?
Tv on paha, mutta internet hyvä?
Käyttääks vl miehet solmiota?
[/quote]
Koska Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, silloin emme tarvitse meikkiä peittämään kasvojamme, olemme hyviä sellaisena kuin synnymme.. :) meikkaaminen on ns. maallista..
Internetissä on paljon hyväksi havaittuja ja hyödyllisiä juttuja!
Käyttää, miksikäs ei?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:08"]
[/quote]
Nyt mun on pakko puuttua. Ei kenenkään tarvitse todistaa jumalan tai ihan minkä tahansa olemassaoloa, vaikka siihen uskoisikin. Kyse on nimenomaan uskosta, joka ei kenellekään ulkopuoliselle kuulu. Mielestäni asiaton kommentti.
T. ateisti
[/quote]
Niinhän se PITÄISI olla että uskonasiat olisivat henkilökohtaisia, mutta kovin usein toisten uskonnota aihuttavat kärsimystä muiden ihmisten elämään.
T. ateisti itsekin :)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Oletko juonut ikinä alkoholia tai haluaisitko?
[/quote]
Kerran olen maistanut alkoholitonta siideriä, oli pahaa.. :) en oo koskaa mitenkään halunnu juoda/ polttaa, osaan pitää hauskaa ilman alkomahoolia..(:
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:04"]Oletko ollut ulkomailla?
[/quote]
Kyllä, Espanjassa, italiassa, ranskassa ja kroatiassa!
Ihmisillä on todellakin omituisia ennakkoluuloja lestadiolaisista. Itse tunnen meikkaavia, ehkäiseviä, tanssivia yms. lestadiolaisia. En ole törmännyt yhteenkään epäsuvaitsevaiseen lestadiolaiseen, tai ainakaan kukaan ei tuo mielipiteitään julkisesti ilmi. Suvaitsevaisia tiedän paljon. Monet ovat lestadiolaisia vain tavan vuoksi, aivan kuten jotkut kuuluvat kirkkoon samasta syystä.
Tietenkään mainitsemani asiat eivät päde kaikkiin lestadiolaisiin, mutta tuttavapiirissäni on hyvin pitkälti näin miten kerroin.
(Olen muuten ex-vl, jos sillä on mitään vaikutusta mihinkään)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:04"]Miksi kutsut itseäsi vl-nuoreksi? Olet jo aikuinen, et mikään teini.
[/quote]
Iällisesti olen aika nuori, vai?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:08"]Todista että jumala on olemassa.
[/quote]
Jumala on olemassa niille jotka siihen jaksavat uskoa.. Jos ajattelee kaiken liialla järjellä, ei uskolle jää sijaa!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:03"]Miten selität järjellä sen, että hiuksia saa permanentata mutta kasvoja ei meikata?
Jos on hyvä sellaisena, miksi pernanenttu on ok?
Tv on paha, mutta internet hyvä?
Käyttääks vl miehet solmiota?
[/quote]
Koska Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, silloin emme tarvitse meikkiä peittämään kasvojamme, olemme hyviä sellaisena kuin synnymme.. :) meikkaaminen on ns. maallista..
Internetissä on paljon hyväksi havaittuja ja hyödyllisiä juttuja!
Käyttää, miksikäs ei?
[/quote]
Eikö televisiossa ole hyödyllisiä juttuja? Millä selität tv ohjelmien katsomisen netistä? Muuttuuko ohjelma jotenkin?