Jos ei olis nettiä tai telkkaria, mitä tekisitte niihin kuluvan ajan sijaan?
Aloin miettiä, miten älyttömän paljon aikaa mulla menee telkkaria ja netflixiä ja viaplaytä katsellessa ja netissä olemiseen.
Mitä tehtiin ennen vanhaan? Kyläiltiin paljon useammin. (nyt ei voi koronan takia) Vietettiin ilta lautapelejä ja korttia pelaten. Siis aikuiset keskenään. Oli myös seurapelejä.
Toki arjen askareisiin kului ennen enemmän aikaa.
Itse varmaan lukisin kirjoja. Nyt en saa aikaiseksi. Tai sitten kutoisin vaikka sukkia tms.
Kommentit (28)
Iltaisin lukisin. Telkkaria tai mitään suoratoistojuttuja en katso, somet ja iltalehdet ja vastaavat vie ajan. Mutta se täyttyisi ihan vaan kotihommilla, joita täällä maalla riittää kesät talvet sisällä ja ulkona.
En katso tv:tä juuri lainkaan, nettiä käytän jonkin verran. Aika menee ison talon, ison tontin ja kohtuullisrn kokoisen maapaikan askareissa oikein hyvin, kun käy kokopäivätyössä. Lisäksi teen käsitöitä, kuten kudon mattoja,sitten käyn salilla, uimassa, luen mielelläni.
Oi, olisi ihanaa jos vaikka vuodeksi tää älyp@ska laitettaisiin kiinni!! Ehtisin tehdä vaikka mitä, siivota Joka päivä, lukea kirjaa, olla lasten kanssa enemmän ym. Nyt kaikki ylimääräinen aika mikä ei mene pakollisten asioiden hoitamiseen menee puhelinta selatessa. Vähintään vartin välein istahdan tekemään sillä ”jotain”, koska en vaan pysty olemaan ilman.
Ainoa mihin tämä on kätevä on tiedon haku, mutta kaiken typerän sosiaalisen median saisi poistaa kokonaan, tai pistää maksulliseksi. Tasan en käyttäisi jos Instagram maksaisi vaikka saman verran kuussa kun netflix.
Silloin kun olin nuori kotonani ei vielä ollut nettiä. Vapaa-aikanani luin todella paljon. Telkkaria tuli katsottua viikonloppuaamuisin ja koulun jälkeen Marienhof, illalla ehkä joku sarja. Nyt netissä ollaan koko vapaa-aika ja parhaimmillaan samaan aikaan toisella laitteella Netflix.