Ouluun sateenkaarimessu - "Useita vuosia tätä rukoilin"
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/sateenkaarimessu-ensimmaista-kertaa-ou…
Muka semmoinen rukousvastaus.
Kommentit (33)
Täällä se kristillinen lähimmäisenrakkaus taas kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleeko Jumala rukouksia, jotka ovat vastoin Hänen pyhää Sanaansa? Sitä voi jokainen arvioida.
Niin, kyllähän se on niin, että Herra itse päättää kuuleeko vaiko ei. Sinun tai minun on siis täysin turha sanoa asiasta yhtään mitään.
Raamatussa on yksi kohta, jossa puhutaan rukousten estymisestä. Muistelen, että siellä sanottaisiin tähän tapaan, ettei miehen saisi kohdella vaimoaan huonosti/tylysti, etteivät hänen rukouksensa estyisi. Muistaako joku Sananpaikan?
Tästä tuli mieleeni, kuuleeko Jumala tosiaan kaikki rukoukset. Myös Vanhan Testamentin puolella on ainakin yksi kohta, jossa Herra sanoi uskottomalle ja niskoittelevalle Israelin kansalle, että minä en kuule teidän rukouksianne. Onneksi Jumala vielä myöhemmin armahti Israelia ja Israel tulee vielä pelastumaan.
Lestadiolaiset kiehuvat taatusti kiukkua patavanhoillisessa Oulussa... Satu Saariselle pisteet huippurohkeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleeko Jumala rukouksia, jotka ovat vastoin Hänen pyhää Sanaansa? Sitä voi jokainen arvioida.
Niin, kyllähän se on niin, että Herra itse päättää kuuleeko vaiko ei. Sinun tai minun on siis täysin turha sanoa asiasta yhtään mitään.
Raamatussa on yksi kohta, jossa puhutaan rukousten estymisestä. Muistelen, että siellä sanottaisiin tähän tapaan, ettei miehen saisi kohdella vaimoaan huonosti/tylysti, etteivät hänen rukouksensa estyisi. Muistaako joku Sananpaikan?
Tästä tuli mieleeni, kuuleeko Jumala tosiaan kaikki rukoukset. Myös Vanhan Testamentin puolella on ainakin yksi kohta, jossa Herra sanoi uskottomalle ja niskoittelevalle Israelin kansalle, että minä en kuule teidän rukouksianne. Onneksi Jumala vielä myöhemmin armahti Israelia ja Israel tulee vielä pelastumaan.
Raamatussa on useampikin kohta rukousten estymisestä ja ns kelvollisuudesta, ja nyt siis nimenomaan siellä UT puolella.
Sitä taas voi aina miettiä ja arvioida, että onko se rukous ja pyyntö Jumalan mielen mukainen, ja tähän avain on nimenomaan se Jumalan sana, Raamattu. Jos rukoilee jotain Jumalan tahdon tai sanan vastaista, niin se voi silti tapahtua. Se taas sitten on ihan eri asia, että tapahtuuko se Jumalan toimesta vai jostain aivan muusta syystä kuten esimerkiksi eksyttäjän (=Saatanan) toimesta.
Luterilaisen kirkon luopumus on yleisesti tiedossa. Samoin tiedämme kaikki, miten tämä pride -hapatus leviää Suomessa ja evlut kirkossa kulovalkean tavoin, kuin rutto, jos mädättää uskoa ja halventaa Raamattua. Olisko sellainen muka oikeasti Jumalan tahdon mukaista?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on aidosti tervetullut kirkkoon omana itsenään. Niinhän sen pitäisi aina olla!
Mutta miksi sitten pitää joillekin järjestää ihan oma messunsa? Eikö heidän kelpaakaan tulla tavallisen kansan joukossa kirkkoon?
Tämä on niin liikuttavaa. En kuulu sateenkareen ja olen ateisti, mutta on ollut järkyttävää seurata miten sateenkaaria on kohdeltu kirkon ja uskovaisten toimesta.
Sateenkaari. Jumala tuhosi koko sen aikaisen maailman koska kun Hän katseli maata, se oli täynnä väkivaltaa. Turmelus levisi maassa sillä ihmiset kuluttivat elämänsä pahuudessa. Jumala sanoi Minä kadun että loin ihmisen.
Sen aikainen maailma hukutettiin niiden pahuuden tähden. Sateenkaari on muistona ettei Jumala enää koskaan tuhoa koko maata.
Sodoma ja Gomorra, Jumala antoi sataa tulta ja tulikiveä kaupunkien päälle taivaasta, koska kaupunkien miehet yrittivät raiskata miehen. Eli olivat homoja. Saarnataanko näistä Messussa? Jos ei, minkä uskonnon messu on kyseessä?
paholainen löysi muutaman papin jonka on saanut valtaaansa totuttamaan tahtoaan. Saamattomat muut papit eivät pysty tekemään mitään turmeluksen leviämiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaari. Jumala tuhosi koko sen aikaisen maailman koska kun Hän katseli maata, se oli täynnä väkivaltaa. Turmelus levisi maassa sillä ihmiset kuluttivat elämänsä pahuudessa. Jumala sanoi Minä kadun että loin ihmisen.
Sen aikainen maailma hukutettiin niiden pahuuden tähden. Sateenkaari on muistona ettei Jumala enää koskaan tuhoa koko maata.
Sodoma ja Gomorra, Jumala antoi sataa tulta ja tulikiveä kaupunkien päälle taivaasta, koska kaupunkien miehet yrittivät raiskata miehen. Eli olivat homoja. Saarnataanko näistä Messussa? Jos ei, minkä uskonnon messu on kyseessä?
"Sateenkaari on muistona ettei Jumala enää koskaan tuhoa koko maata."
Tähän sellainen korjaus, että sateenkaari on merkkinä siitä, että Jumala ei enää koskaan tuhoa maata vedenpaisumuksella. Se oli se lupaus, ei enää vedenpaisumusta.
Hyvä, että on vielä muutamia, jotka uskaltavat puhua totuutta. Eikö meitä syytettäisi, että miksi olemme hiljaa, jos kukaan ei uskaltaisi. Tämä hetken elettävä aika on lyhyt iankaikkisuuden rinnalla, toivottavasti teemme oikeita valintoja. Kristityn tie on monesti kärsimystie. Suomessa siihen ei ole oikein totuttu, kun ei ole uskon tähden juurikaan vainoa. Mutta ei kristitty voi elää lihansa mielihalujen mukaan. Liha ja henki taistelevat aina keskenään. Henki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
paholainen löysi muutaman papin jonka on saanut valtaaansa totuttamaan tahtoaan. Saamattomat muut papit eivät pysty tekemään mitään turmeluksen leviämiselle.
Tämä kulminaatiopiste oli todennäköisesti naispappeus. Olen aiemmin ollut tasa-arvon vankkumattomana kannattajana naispappeuden tukija. Nykyisin olen muuttanut kantani täysin. Naispapit toivat tullessaan rappion, paheen, synnin ja turmeluksen. Nykyisen rappiokirkon tulee tuhoutua, se tulee tuhoutumaan ja tuho lähtee kirkon sisältä. On jo lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on aidosti tervetullut kirkkoon omana itsenään. Niinhän sen pitäisi aina olla!
Mutta miksi sitten pitää joillekin järjestää ihan oma messunsa? Eikö heidän kelpaakaan tulla tavallisen kansan joukossa kirkkoon?
Ehkä jopa ihan hygieniasyistä, ettei saasta tartu.
Kyllähän tuberkuloosia ja lepraa sairastaviakin eristetään omiin porukoihinsa.