Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni nainen ei halua poistua kotoaan ilman meikkiä?

Vierailija
28.07.2021 |

Meikittömänähän naiset näyttää siltä, miltä oikeasti näyttävät. Pitääkö omaa luonnollista pärstävärkkiä hävetä vai mikä siinä on? Eihän miehetkään meikkaa ja yritä sitä kautta huijata todellisen ulkonäkönsä suhteen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän meikkiä siksi koska on todella masentavaa kun ihmiset tuijottaa ja lapset saattaa kommentoida ääneen mun huonoa ihoa.

Friikimpää se meikkikerros on. Tulee mieleen sirkuksen klovni. Irvokkaan näköistä, mutta tätähän ei kosmetiikkateollisuuden aivopesemät naiset usko.

Sanoinko että käytän paljon meikkiä?

Vierailija
22/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma totuus paljastuu

Joka edes yhden kerran näkee meikittä, tietää totuuden. Se ei ollutkaan niin nätti. Se on se pelko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on helppo harhautua kuvittelemaan, että naisen kuuluu näyttää meikatulta, koska mainokset ja media on täynnä ylimeikattuja ja muokattuja naisia. Sitten huonompi-itsetuntoinen nainen ajattelee, että sen näköinen kuuluisi olla ja ilman meikkiä näyttää muka kauhealle. Ja jos tottuu siihen paksuun pakkeliin niin alkaa pitää sitä meikattua ulkonäköä enemmän "omanaan" kuin meikkaamatonta. Tälläkin palstalla säännöllisesti haukutaan meikkaamattomat naiset homssuisen näköiseksi.

Vierailija
24/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan ruumiilta ilman meikkiä. Naama on kuin pakanamaan kartta. Hyvähän se on hyväihoisten sanoa, ettei tartte meikkiä ulos mennessä.

Vierailija
25/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on helppo harhautua kuvittelemaan, että naisen kuuluu näyttää meikatulta, koska mainokset ja media on täynnä ylimeikattuja ja muokattuja naisia. Sitten huonompi-itsetuntoinen nainen ajattelee, että sen näköinen kuuluisi olla ja ilman meikkiä näyttää muka kauhealle. Ja jos tottuu siihen paksuun pakkeliin niin alkaa pitää sitä meikattua ulkonäköä enemmän "omanaan" kuin meikkaamatonta. Tälläkin palstalla säännöllisesti haukutaan meikkaamattomat naiset homssuisen näköiseksi.

Ja siis nykyään itse kyllä menen vaikka minne ilman meikkiä ja vähän homssuisenakin, mutta ymmärrän hyvin niitä jotka tykkää laittautua. Itsekin tykkäsin ja tykkään joskus edelleenkin, nykyään vaan ei ole samalla lailla aikaa siihen kuin ennen. Mutta jos ei voi oikeasti lähteä mihinkään, edes roskia viemään tai lähikauppaan ilman meikkiä, kertoo se mielestäni jo huonosta itsetunnosta. Eikä siinäkään sinänsä mitään pahaa ole, jos meikki tekee olon paremmaksi niin antaa mennä vaan

Vierailija
26/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten muut naiset pelästyy jos ei ole sotamaalausta päällä. Nainen meikkaa näyttääkseen paremmalta kuin toinen nainen. Sodan käyntiä ja kilpailua meikeillä.

Vierailija
27/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on masentavaa, kun naama on täynnä tuhansittain laajentuneita ihohuokosia. Häpeän niitä. Tekevät ihosta epätasaisen neulatyynyn.

Vierailija
28/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno yleistys hermanni. Kaikki tuntemani naiset liikkuvat enemmän tai vähemmän meikittä kodin ulkopuolella.

Vierailija
29/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri toiveeni on, että uskaltaisin mennä ulos ilman meikkiä.

Kärsin vakavasta dysmorfisesta ruumiinkuvan häiriöstä sekä ihosairaudesta ja näytän hirviöltä. Onneksi meikin avulla voin, ainakin joskus, käydä edes kaupassa.

Luulen, että kärsin tilanteesta itse enemmän, kun ap.n kaltainen, joka pitää minua huijarina. Sama, mitä muut ajattelevat, jos jo oman heijastuksen näkeminen näyteikkunasta aiheuttaa minulle suunnatonta ahdistusta paniikkia.

Hali täältä <3

Vierailija
30/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nää käyttääkö meikkiä vai ei ja miksi - keskustelut on vähän jopa turhia. Siis tottakai saa keskustella, mutta se, että ihmetellään että miksi sitä ja tätä ja tuota niin se on erikoista. Joku meikkaa, joku laittaa hiukset, joku pukeutuu hyvin, joku lakkaa kynnet ja kuka tekee mitäkin. Kaikki yhtä ok.

Ihmisillä on hyvin erilaiset lähtökohdat ja mielipiteet/toivomukset ja tottumukset ulkonäön suhteen. Toisen hiukset näyttävät aina hyvältä tekemättä mitään, kun taas toisen täytyy ylläpitää mallia ja väriä kuukausittain kampaajalla, käyttää ehkä pidennyksiä/tuuhennoksia ja laittaa hiuksia ajan kanssa päivittäin, jotta näyttää hyvältä. Ja jotain toista ei kiinnosta ollenkaan. Sama juttu meikkien kanssa. Tai vaatteiden tai minkä tahansa ulkoisen asian.

Mun mielestä me kaikki saadaan haluta näyttää hyvältä ja tuntea hyvää fiilistä omasta ulkoisesta olemuksesta. Se vain on niin, että joku näyttää missä tahansa vaatteessa upealta, toinen joutuu miettimään tarkasti vaatteiden malleja ja värejä, omaa ruumiinrakennettaan. Joku on tosi nätti ilman meikkiä ja joku taas tarvitsee meikkiä tunteakseen itsensä hyvännäköiseksi. Toisella on luonnostaan upeat paksut hiukset ja toisella todella ohut tukka, jota haluaa laittaa paljon. Jollain on upeat vahvat kynnet, toinen taas pitää laitetuista tekokynsistä kun omat ovat huonokuntoiset. Ja niin edelleen. Me ollaan kaikki erilaisia.

Vierailija
31/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kauniimmalta meikattuna. Kauneus on ihanaa. Uskallan olla kaunis, vaikka se vaatii meikkiä. Muut saa ajatella mitä lystäävät.

Vierailija
32/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri toiveeni on, että uskaltaisin mennä ulos ilman meikkiä.

Kärsin vakavasta dysmorfisesta ruumiinkuvan häiriöstä sekä ihosairaudesta ja näytän hirviöltä. Onneksi meikin avulla voin, ainakin joskus, käydä edes kaupassa.

Luulen, että kärsin tilanteesta itse enemmän, kun ap.n kaltainen, joka pitää minua huijarina. Sama, mitä muut ajattelevat, jos jo oman heijastuksen näkeminen näyteikkunasta aiheuttaa minulle suunnatonta ahdistusta paniikkia.

Hali täältä <3

Kiitos!

Vierailija
33/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan, koska näytän omasta mielestäni kivemmalta meikattuna. Ei siihen muuta syytä tarvitse keksiä.

Samoin. Meikkaan yleensä vaikka olisin yksin kotona, koska silloin on kivampi katsoa peiliin. Enkä ole todellakaan ruma tai kärsi huonosta itsetunnosta, meikkaaminen nyt vain on helppo keino saada hyvää mieltä päivään.

Vierailija
34/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan jos menen johonkin missä kohtaan muita ihmisiä. Jos menen ilman meikkiä, näytän väsyneeltä ja sairaalta. Olen 49 v ja viime vuodet olen sairastellut, ja se näkyy ulkonäössäni. Runsas laihtuminenkin näkyy naamassa.

En halua mitään supinaa siitä, miten sairaalloiselta näytän. Muutoin en pahemmin välitä. Kulmat kyllä kestovärjään.

Vierailija
35/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä meikkiä yhtään. Miehet silti katselevat ja hymyilevät usein.

Nykyään naiset rumentavat itseään liialla meikin käytöllä.

N.39

Eihän miehet tuohon liity?

Käsittääkseni naiset meikkaavat itselleen kauniimman olon/paremman itsetunnon, ei miesten huomion vuoksi?

Minäkin olen useimmiten ilman meikkiä, ja miehet tosiaan lähestyy paljon.

Rannalla varsinkin tulee usein ihan komeita, oman ikäisiä miehiä tekemään tuttavuutta, ja siellähän olen tietysti luomuna bikineissä.

Joskus kyllä meikkaan; esim. tänään laitoin aamulla ripsiväriä koska tuntui siltä, että tarvitsen pientä kaunistusta.

Olen syönyt viimeaikoina liikaa ja liikkunut vähän, niin varmaan jotain plösähtäneen olotilan kompensoimista.

Vierailija
36/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren naisen tehtävä on näyttää hyvältä. Siksi.

Vanhemman naisen puolestaan ei pidä näyttää ylimeikatulta.

Miten näillä helteillä on saanut edes meikit naamalla kestämään. Eiks ne valu hien mukana pois tai sula kuumuudessa poskille valumaan.

Vierailija
37/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on post-inflammatory hyperpigmentation, eli iholle on jäänyt jälkiä aiemmista finneistä. Ei siis arpia, vaan pigmentaatiota, sellaisia pieniä "pilkkuja".

Laitan niihin peiteväriä kun menen ulos ihmisten ilmoille, muuten tulee inhottava olo kun tuntuu että muut kiinnittävät huomiota ihoni virheisiin.

On paljon kivempi tuntea itsensä normaaliksi ja että iho näyttää samalta kuin muillakin.

Vierailija
38/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin miehenä turnoff se, että ei uskalleta tulla esim uimahallitreffeille sen takia että joutuisi luopumaan meikkikerroksestaan..

Vierailija
39/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoren naisen tehtävä on näyttää hyvältä. Siksi.

Vanhemman naisen puolestaan ei pidä näyttää ylimeikatulta.

Miten näillä helteillä on saanut edes meikit naamalla kestämään. Eiks ne valu hien mukana pois tai sula kuumuudessa poskille valumaan.

Kesäisin moni jättää meikkipohjan (eli meikkivoiteen yms. iholle levitettävän meikin) pois ja käyttää vain peiteväriä niihin kohtiin jotka haluaa peittää.

Kulmat eivät mene helteellä miksikään, samoin irto/magneettiripset pysyvät hyvin. Moni laittaa kesäksi irtoripset niin säästää ripsivärin laittamiseen menevän ajan.

Vierailija
40/42 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ainakin miehenä turnoff se, että ei uskalleta tulla esim uimahallitreffeille sen takia että joutuisi luopumaan meikkikerroksestaan..

Meikkejä saa myös water-proof ominaisuudella.