Miksi moni nainen ei halua poistua kotoaan ilman meikkiä?
Meikittömänähän naiset näyttää siltä, miltä oikeasti näyttävät. Pitääkö omaa luonnollista pärstävärkkiä hävetä vai mikä siinä on? Eihän miehetkään meikkaa ja yritä sitä kautta huijata todellisen ulkonäkönsä suhteen.
Kommentit (42)
Koska he meikkaavat vain itseään varten, sen takia moni nainen onkin tuolla kaduilla puhelin selfieasennossa ja jokaista ikkunaarutua kyylätään ohikulkiessa katselleen omaa heijastustaan.
Häpesin joskus ulkonäköäni enkä kehdannut mennä edes lähikauppaan ilman meikkiä. Nykyään käytän meikkiä ehkä pari kertaa vuodessa, on kyllä vapauttavaa kun ei tarvitse aina laittaa sitä meikkiä. Mutta en kyllä näe mitään pahaa päivittäisessäkään meikkaamisessa.
Miksi laitat sen kivan paidan, että nörttimäistä rähjää? Vastaus on sama.
Minulle meikki, kampaus ja pukeutuminen on arjen taidetta, josta nautin paljon. En häpeä luonnollista ulkonäköäni, olen siihen varsin tyytyväinen. Mutta tykkään joskus näyttää dramaattiselta, joskus synkältä, joskus värikkäältä - ilmaista itseäni erilaisilla tyyleillä.
Ja sen "huijaamisen" ei pitäisi ketään kaivella koska olen aseksuaali, eli en etsi kenenkään seuraa ei-luonnollisella ulkonäölläni.
Vierailija kirjoitti:
Koska he meikkaavat vain itseään varten, sen takia moni nainen onkin tuolla kaduilla puhelin selfieasennossa ja jokaista ikkunaarutua kyylätään ohikulkiessa katselleen omaa heijastustaan.
Valitettavasti tämä on totta.
Outo sakkia nämä nykyajan naiset, säälittävää jopa katsella heidän touhuja.
Miehet on nykyään myös sanoissa puuhissa… selfies jne.
Itse en näe mitään seksikästä monissa nykyajan miehissä, ei paljon mitään aitoa. Lihakset salissa kasvatettu, eikä esim ankarassa työssä (mikä on aika seksikäs juttu), istuvat somessa juoruamassa ja omia teko kuvia jakamassa, kamalaa.
N.39
Vielä 30-vuotiaana kiinnosti toisten mielipiteet minun ulkonäöstäni. Nyt ei niinkään. Erikseen on mukava laittautua sitten, jos lähtee johonkin "liikenteeseen". En mitenkään jaksaisi pestä jotain ripsaria ja kajaalia pois silmistä joka ilta. Tai korjailla meikkiä koko ajan. Arkisin laitan kevyttä meikkivoidetta ja huulipunaa. Talvella joskus myös aurinkopuuteria poskiin.
Käytän meikkiä siksi koska on todella masentavaa kun ihmiset tuijottaa ja lapset saattaa kommentoida ääneen mun huonoa ihoa.
Suuri toiveeni on, että uskaltaisin mennä ulos ilman meikkiä.
Kärsin vakavasta dysmorfisesta ruumiinkuvan häiriöstä sekä ihosairaudesta ja näytän hirviöltä. Onneksi meikin avulla voin, ainakin joskus, käydä edes kaupassa.
Luulen, että kärsin tilanteesta itse enemmän, kun ap.n kaltainen, joka pitää minua huijarina. Sama, mitä muut ajattelevat, jos jo oman heijastuksen näkeminen näyteikkunasta aiheuttaa minulle suunnatonta ahdistusta paniikkia.
Mulla on silmälasit. Ne vaikuttaa paljon enemmän ulkonäkööni kuin ripsiväri. Pitäisikö jättää ne pois kun en näytä aidolta itseltäni?
Meikkaan, koska näytän omasta mielestäni kivemmalta meikattuna. Ei siihen muuta syytä tarvitse keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat sen kivan paidan, että nörttimäistä rähjää? Vastaus on sama.
Vaate ei ole vastaava asia kuin meikki. Naisen meikkiä vastaisi se, että mies liimaisi itselleen tekoviikset/-parran/-kulmakarvat.
Vierailija kirjoitti:
Käytän meikkiä siksi koska on todella masentavaa kun ihmiset tuijottaa ja lapset saattaa kommentoida ääneen mun huonoa ihoa.
Friikimpää se meikkikerros on. Tulee mieleen sirkuksen klovni. Irvokkaan näköistä, mutta tätähän ei kosmetiikkateollisuuden aivopesemät naiset usko.
En ole asiaa miettinyt koska ilman meikkiä kotoa poistuminen ei ole koskaan ollut mulle mikään ongelma.
Meikkaan harvoin, ihan inspiraation mukaan. Tykkään väreistä pukeutumisessa, värien käyttö vaatteissa ja asusteissa on minulle tapa osoittaa persoonallisuuttani ja tietynlaista taidetta. En tiedä, ymmärrättekö :) Käytän asusteita ja koruja ja rakastan kirkkaita värejä mustalla pohjalla.
Meikkaaminen ei ole minun juttuni varsinaisesti , sillä olen allerginen suurimmalle osalle kosmetiikasta. En hirveästi meikillä kaunistu , johtuu siitä etten ole jaksanut opetella oikeita meikkaustekniikoita. Kevyen meikin pitää valmistua alta kolmen minuutin ja yleensä en jaksa sitäkään
Huolella tehty meikki on muilla naisilla ihan kivannäköistä
Koska näytän paljon paremmalta, terveemmältä ja energisemmältä meikin kanssa eli mulla on parempi fiilis. Ja riittää ihan nopea kevyt 10-15 min meikki - samalla on mukava miettiä omia ajatuksia tai kuunnella vaikka uutisia.
Etenkin omassa kotikaupungissa on kiva kulkea kaupungilla meikattuna koska en pidä yhtään siitä tunteesta että joku vaikka työkaveri tulee jossain kaupassa vastaan ja siinä kohtaa väkisinkin mietin että hän varmasti ihmettelee miten väsyneeltä näytän tai miten tummat silmänaluset minulla on tai ovatpa kulmakarvani näkymättömät tai ihoni laikukas. Voi olla että toinen ei miettisi mitään, mutta se oma fiilis on jotenkin todella epämukava, joten nopealla meikillä saan helposti niin paljon paremman fiiliksen!
En käytä meikkiä yhtään. Miehet silti katselevat ja hymyilevät usein.
Nykyään naiset rumentavat itseään liialla meikin käytöllä.
N.39