Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on autossa start/stop ominaisuus: onko ollut hyötyä ja uskotteko sen että kestää vähintään 200tkm asti

Vierailija
28.07.2021 |

Olisin ostamassa käytettyä autoa. Hakusessa Kia tai esim Ford. Näissä bensapihemmissä versioissa on start&stop moottori. Ominaisuutena kiva, mutta itse mietin onko se vain kallis meno erä joka paukahtaa korjattavaksi, sillä luulis tuollaisen rasittavan moottoria?

Mun budjetin hintaluokalla saa 170tkm ajettuja tällaisia autoja mutta voiko tuollainen auto kestää 200-300tkm asti?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stop-merkin kohdalla se on turha, tai sitten en osaa ajaa oikein. Valoissa toki kätevä.

Eihän se stop merkin kohdalla sammuta autoa. Auto sammuu kun on vaihde vapaalla ja kytkin poljin ylhäällä. Tavallisesti stop merkin kohdalla pysähtyessä on vaihde päällä ja kytkin pohjassa. Silloin auto käyttäytyy ihan täsmälleen samalla tavalla start/stop ominaisuuden kanssa kuin käyttäytyisi ilmankin. Vain jos tulee pidempi pysähdys ja kuljettaja laittaa vaihteen vapaalle sammuu auton moottori. Silloin moottori ehtii käynnistyä uudelleen siinä ajassa kun painat kytkimen pohjaan ja valitsen ykkösvaihteen päälle. Toimii käytännössä ihan hyvin.

Vierailija
42/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stop-merkin kohdalla se on turha, tai sitten en osaa ajaa oikein. Valoissa toki kätevä.

Eihän se stop merkin kohdalla sammuta autoa. Auto sammuu kun on vaihde vapaalla ja kytkin poljin ylhäällä. Tavallisesti stop merkin kohdalla pysähtyessä on vaihde päällä ja kytkin pohjassa. Silloin auto käyttäytyy ihan täsmälleen samalla tavalla start/stop ominaisuuden kanssa kuin käyttäytyisi ilmankin. Vain jos tulee pidempi pysähdys ja kuljettaja laittaa vaihteen vapaalle sammuu auton moottori. Silloin moottori ehtii käynnistyä uudelleen siinä ajassa kun painat kytkimen pohjaan ja valitsen ykkösvaihteen päälle. Toimii käytännössä ihan hyvin.

Minulla on automaatti. Sammuu stop-merkin kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina valoissa kytkin pohjassa ja vaihde päällä, joten ei ole start&stop paljon häirinnyt. Auto pysyy käynnissä. Käytännössä vapaalla vaan kun odotan parkkipaikalla jotakuta ja sillon aina säikähdän kun auto käynnistyy kun tietty aika kulunut. Kun en ole edes huomannut sammumista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi