Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on autossa start/stop ominaisuus: onko ollut hyötyä ja uskotteko sen että kestää vähintään 200tkm asti

Vierailija
28.07.2021 |

Olisin ostamassa käytettyä autoa. Hakusessa Kia tai esim Ford. Näissä bensapihemmissä versioissa on start&stop moottori. Ominaisuutena kiva, mutta itse mietin onko se vain kallis meno erä joka paukahtaa korjattavaksi, sillä luulis tuollaisen rasittavan moottoria?

Mun budjetin hintaluokalla saa 170tkm ajettuja tällaisia autoja mutta voiko tuollainen auto kestää 200-300tkm asti?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittaa akkua ja starttia.

Puhumattakaan öljyn kierrosta ja voitelusta. Nyky öljytkin sellaista litkua ettei kauaa viihdy paikallaan.

Vierailija
22/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin aluksi sitä, mutta hyvin on toiminut yli 100 000 km.

Sen voi myös kiertää kytkintä ja vaihdetta pläräämällä. En siis seisauta kuin punasiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina PITKÄT päälle kun näen edellä ajavan takavalot pimeänä. Opetus heille.

Mulla on takalasit tummennettu ja automaattisesti himmentyvä taustapeili :D

Vierailija
24/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi myös kiertää kytkintä ja vaihdetta pläräämällä. En siis seisauta kuin punasiin.

Mulla on automaatti, enkä ole vielä keksinyt voiko sillä kiertää sen jotenkin. Voikohan?

Vierailija
25/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina PITKÄT päälle kun näen edellä ajavan takavalot pimeänä. Opetus heille.

No, hui

Vierailija
26/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhalla autolla oli ajettu 350 000 km eikä tuo ominaisuus hajonnut. Minusta se oli ärsyttävä.

Vierailija
27/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kattelen sinä puhelinta kun ajelen enkä edes huomaa niitä sinun valojasi.

Vierailija
28/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa se start-stop LISÄÄ bensan kulutusta. Nimittäin joka käynnistys vie pienen hörpäyksen bensaa, että siine teille.

Vierailija
29/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä autolla ajettu 260tkm, hyvin kesti. Auto tosin oli Volvo.

Vierailija
30/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten laitan töötin pohjaan kunnes valot löytyy.

Vierailija
31/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ominaisuus. En käytä.

Vierailija
32/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten laitan töötin pohjaan kunnes valot löytyy.

kuuntelen selaillessani myös laadukkailla vastamelukuulokkeilla spotifyä, ei haittaa sun tööttäilyt.

Vierailija
33/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhalla autolla oli ajettu 350 000 km eikä tuo ominaisuus hajonnut. Minusta se oli ärsyttävä.

Minkä merkkinen/mallinen auto?

Vierailija
34/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittaa akkua ja starttia.

Akku ja starttimoottori on mitoitettu sen mukaan.

on tavallinen akku ja starttimoottori

Vierailija
35/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto päästi minut pyörällä suojatien yli ja kuulin kun sen moottori sammui sen muutaman sekunnin ajaksi kun siihen pysähtyi, tapahtui varmasti massiivinen rahallinen säästö.

Vierailija
36/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähentää polttoaineen kulutusta. En ole lähelläkään 200 tuhatta km, mutta jos se lakkaa toimimasta kunnolla, sen voi sitten ohittaa.

Siis kun se starttimoottori on lopussa, niin ohitat sen?

Vierailija
37/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on automaatti, enkä ole vielä keksinyt voiko sillä kiertää sen jotenkin. Voikohan?

kannattaa lukea se auton manuaali. kaikissa on se "eco off" nappi. Painapa huviksesi sitä kerran.

Vierailija
38/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa lukea se auton manuaali. kaikissa on se "eco off" nappi. Painapa huviksesi sitä kerran.

Minulla ei ole eco nappia vaan stop&start nappi. Olen kyllä sitä painanut mutta kunhan tässä huvikseni kysyin että olisiko joku muu keino. Muuten ominaisuus on ihan hyvä ja käytössä mutta stop-merkin kohdalla turhauttava.

Vierailija
39/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te pölöt jo ymmärrä että se Start-stop EI OLE suunniteltu suomen pieniinnruuhkiin!? Täällä se LISÄÄ bensan kulutusta.

Vierailija
40/43 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähentää polttoaineen kulutusta. En ole lähelläkään 200 tuhatta km, mutta jos se lakkaa toimimasta kunnolla, sen voi sitten ohittaa.

Siis kun se starttimoottori on lopussa, niin ohitat sen?

Eu:n sairaat päästötavoitteet aiheuttaa vaan turhia kustannuksin nimittäin autovalmistajat lisäävät autoihin turhia ominaisuuksia joista on oikeasti vain haittaa. Esim epätaloudelluset välitykset, pakokaasujen kierrätys, urea-aineet,

Hajoavat pikkuturbo, yms yms. Mutta kyllä kiltti lammas ostaa kun onhan se uusi auto aina parempi 😁 vaikka tosielämässä se uusi auto on kasa pskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän