Mitä kipuun jos tulehduskipulääke ei sovi ja parasetamolista ei apua?
Onko täällä muita, jotka eivät voi syödä tulehduskipulääkkeitä? Minulla vatsa ei kestä niitä, yksittäisiäkään. Olen ollut onnekas, ja ei ole ollut tarvetta särkylääkkeelle kuin harvoin ja parasetamoli on toiminut. Nyt kuitenkin on pari kertaa kesällä ollut kova päänsärky, johon parasetamoli ei ole auttanut. Särky on saattanut sitten kestää kolmekin päivää. Onko jotain muuta, joka voisi auttaa?
Kommentit (26)
Minulle lääkäri pahoitteli asiaa, että parasetamolia vaan. Nykyään pelottaa jo valmiiksi, että koska tulee kova hedari. Hirveä kärsiä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määrää sinulle sopivan lääkityksen, mammapalstalla ei ole reseptinkirjoitusoikeutta.
En oo ap, mutta onko jotain muuta? Käsittääkseni muut ovat vahvempia ja niitä lääkärit eivät uskalla kirjoittaa.
Migreenilääkitys? mistä kaikista tulehduskipulääkkeistä saat vatsaoireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määrää sinulle sopivan lääkityksen, mammapalstalla ei ole reseptinkirjoitusoikeutta.
En oo ap, mutta onko jotain muuta? Käsittääkseni muut ovat vahvempia ja niitä lääkärit eivät uskalla kirjoittaa.
Höpö höpö. Totta kai uskaltaa. Onhan migreenikin ihan yleinen vaiva, eikä sitä kyllä ibuprofeenilla tai parasetamolilla lääkitä!
Vierailija kirjoitti:
asetyylisalisyylihappo?
tämä, yhdessä metoklopramidin (reseptilääke) kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Migreenilääkitys? mistä kaikista tulehduskipulääkkeistä saat vatsaoireita?
Ibuprofeiini ei ainakaan sovi. Sitä pystyin ennen käyttämään 800 Mg (tarve n. 6 krt/v), mutta nyt sitten se ei käy.
Asperiinia peliin. Jos ei auta, mene lääkäriin ja pyydä migreenilääkkeet.
Ibuprofeenia on myös suppoina, tosin aika mietoja sellaisia, koska suunnattu lapsille ensisijaisesti. Mutta 125g Burana suppoa voi panna pari, ei haittaa vatsaa, koska ei sinne mene lainkaan...
Mulle ei sovi ibuprofeeni, mutta naprokseeni (esim. Pronaxen) vatsansuojalääkkeen kanssa kyllä. Mulla on resepti Vimovoon, jossa yhdistettynä vatsasuojalääke ja naprokseeni. Arcoxia on myös vatsaystävällisempi vaihtoehto. Mene lääkärille pyytämään resepti tai kokeile tuota Pronaxenia, sitä saa pyytämällä apteekista - on kyllä pirun kallista.
Vierailija kirjoitti:
asetyylisalisyylihappo?
Jos vatsa ärtyy ibuprofeenista, niin asetyylisalisyylihaposta se vasta ärtyykin.
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeenia on myös suppoina, tosin aika mietoja sellaisia, koska suunnattu lapsille ensisijaisesti. Mutta 125g Burana suppoa voi panna pari, ei haittaa vatsaa, koska ei sinne mene lainkaan...
Aspiriini on tulehduskipulääke.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei sovi ibuprofeeni, mutta naprokseeni (esim. Pronaxen) vatsansuojalääkkeen kanssa kyllä. Mulla on resepti Vimovoon, jossa yhdistettynä vatsasuojalääke ja naprokseeni. Arcoxia on myös vatsaystävällisempi vaihtoehto. Mene lääkärille pyytämään resepti tai kokeile tuota Pronaxenia, sitä saa pyytämällä apteekista - on kyllä pirun kallista.
On se kalliimpaa kuin joku ibuxin, mutta maksaa 10 kpl 10 euroa, ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Arcoxia
On tulehduskipulääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asetyylisalisyylihappo?
Jos vatsa ärtyy ibuprofeenista, niin asetyylisalisyylihaposta se vasta ärtyykin.
Kyllä, tuohan on Disperin.
Olethan ap kokeillut naprokseenia - sitä saa myös reseptittä pienen pakkauksen tuotemerkillä Pronaxen. Itselläni vatsa ei kestä ibu- tai ketoprofeenia mutta naprokseenin kyllä. Bonuksena se on paljon tehokkaampaakin kuin nuo muut + 10 h vaikutusaika yhdellä tabletilla, kun jollain buranalla se onn 4-6 tuntia. Jos ko. lääke sopii vatsallesi ja tarvit säännöllisesti kipulääkkeitä, kannattaa pyytää resepti siihen koska maksaa aika paljon käsikauppalääkkeenä. Itse käytän kuukautiskipuihin - vähentää myös vuotoa noin 20% tutkimusten mukaan.
Ilmeisesti tulehduskipulääkettä on käytetty jo jonkun aikaa, kun todettu ettei vatsa kestä.
Olisiko aika selvittää, mistä päänsärky johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspiriini on tulehduskipulääke.
On se, mutta erilainen kuin ibuprofeeni, josta ap kertoo saavansa oireita. Kandee kokeilla silti, jos ei ole kokeillut. Sitten on valmisteita, kuten Treo, joka on asetyylisalisyylihappoa sisältävä poretabletti (sisältää myös kofeiinia) ja siksi esimerkiksi minusta vatsaystävällisempää kuin tavallinen asperiini.