Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan mieheni hammaslääkäriin

Vierailija
08.08.2014 |

Mieheni ei juurikaan ole hoitanut hampaitaan, vasta yhteen muutettuamme minun patistamanani pesee hampaat päivittäin. Tästä, tupakoinnista ym. johtuen yksi hänen hampaistaan on mustunut. Olen vuosien saatossa sanonut hänelle useamman kerran aiheesta, ensin kautta rantain ja kerran ihan suoraan, mutta ei vaan mene. Rakastan miestäni kovasti mutta en tästä syystä halua suudella häntä kuin huulet yhdessä.

Itselläni on kova lääkäripelko joten ymmärrän jos hänellä on hammaslääkäripelko, mutta miten saisin hänet tajuamaan että jos hän menee hoitoon nyt hän pääsee paljon helpommalla kuin muutaman vuoden kuluttua, jolloin varmaan joutuu ottamaan hammasimplantin tai johonkin hirveään juurihoitoon.

En oikeasti ymmärrä, jos minulle sanottaisiin tuollaista niin hoitaisin hampaani kuntoon naama punaisena vähin äänin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:17"]

No et välttämättä mitenkään. Itse olen nainen, ja minulla on ihan periaatepäätös, etten aio koskaan käydä hammasläääkärissä. 19 vuoteen en ole käynyt, enkä käy. Jos hampaita menee rikki, ne saavat sitten luonnostaan tippua pois kun tippuvat. Vielä ei ole sitä kyllä käynyt, ja ainakin päällepäin hampaat näyttävät ihan ok:lta. Miehelläni ei ole taatusti aavistustakaan siitä etten käy hammaslääkärissä koskaan. 

[/quote]

Pesetkö hampaasi säännöllisesti? Miksi vihaat itseäsi ja terveyttäsi noin paljon? Miksi otat hampaat itsestäänselvyytenä? Miksi ylpeilet noin kuvottavalla asialla?

[/quote]

Joo pesen aamuin illoin. Ajattelen terveydestäni, niin hampaiden kuin muun osalta, että annan asioiden mennä niin kuin ne luonnostaan menevät. Hampaat kestää sen kun kestää, sitten irtoaa. Jos tulee vakava sairaus, en ota hoitoa vaan kuolen siihen. Elän luonnollisesti ilman lääketieteellistä apua, enkä missää nimessä halua pidentää elämääni sen luonnollisesta kestosta. Hampaat taas - miksi niistä niin kauheasti välittäisin, ulkonäkö ei ole minulle tärkeää ja ilman hampaitakin pärjää nykymaailmassa.

[/quote]

Onnea sulle vaan elämään sitten, saattaa tulla toinen ääni kelloon kun se sairaus oikeasti iskee.

Vierailija
22/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Mieheni käy hammaslääkärillä vasta kun hammas mätänee ja pitää repiä irti. Viime kerralla revittiin kolme hammasta kerralla. Mies tupakoi ja  juo colajuomia hyvin paljon. Häneltä myös putosi etuhammas pois. Nyt jäljellä on muutama ruskea hampaantumppi, sekä kompostinhajuinen suu. Sanomattakin on selvää, etten pusuttele hänen kanssaan enää. En koe haluttavaksi miestä, joka mätänee pystyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:49"]

Täällä kohtalotoveri. Mieheni käy hammaslääkärillä vasta kun hammas mätänee ja pitää repiä irti. Viime kerralla revittiin kolme hammasta kerralla. Mies tupakoi ja  juo colajuomia hyvin paljon. Häneltä myös putosi etuhammas pois. Nyt jäljellä on muutama ruskea hampaantumppi, sekä kompostinhajuinen suu. Sanomattakin on selvää, etten pusuttele hänen kanssaan enää. En koe haluttavaksi miestä, joka mätänee pystyyn.

[/quote]

Meilläkin nuo colajuomat kovassa käytössä. Ei juo vettä ollenkaan vaan pelkkää limsaa. Siihen päälle röökiä ja sitten lisää colaa. Aikuinen mies kyseessä. En itsekään ole mikään terveysintoilija, mutta ihmettelen miten tuollaiset perusasiat eivät ole hallussa. 

Meillä ei pienenä valvottu hampaiden harjaamista ollenkaan, en joskus pessyt hampaitani vuoteen eikä ketään kiinnostanut. Teini-ikäisenä tajusin miltä tuollaisen ihmisen suu haisee vaikkei itse sitä haistaisikaan ja opettelin pesemään hampaat päivittäin. Ei ollut kovin vaikeaa. Mieheni taas pesi lapsena hampaansa joka päivä mutta kotoa muutettuaan ilmeisesti lopetti. Alussa kehtasi jopa nurista kun pyysin että tulisi pesemään kanssani hampaat. Huh huh.

Vierailija
24/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikki on näköjään niin suhteellista. Nykyään monet on kauheita perfektionisteja omien hampaidensa ulkonäön suhteen, stressavat jos ei hampaat ole ihan hohtavanvalkoiset tai täydellisen suorassa, ja samaan aikaan on ihmisiä joilla on edessäkin mätäneviä hampaantumppeja eikä heitä kiusaa pätkääkään asia... 

Vierailija
25/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:56"]

[/quote]

Kaikki on näköjään niin suhteellista. Nykyään monet on kauheita perfektionisteja omien hampaidensa ulkonäön suhteen, stressavat jos ei hampaat ole ihan hohtavanvalkoiset tai täydellisen suorassa, ja samaan aikaan on ihmisiä joilla on edessäkin mätäneviä hampaantumppeja eikä heitä kiusaa pätkääkään asia... 

[/quote]

Niinpä! Siskoni mies ei kehdannut hymyillä tai nauraa hampaat esillä ennen kuin kävi hampaidenvalkaisussa, koska hänellä oli tupakoinnin vuoksi kellertävät hampaat. Oma mieheni taas nauraa ja jopa syö suu auki eikä häpeile yhtään. Olen tyytyväinen ettei mieheni ole pinnallinen, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
26/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohtori.fi/?page=7874754&id=2255099

itse en asiaa kaunistelisi, kysyinsin onko sitten mukavampi kun saat mätien hampaiden takia aivohalvauksen?

Vierailija
27/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kyllä tämän ketjun myötä oikeasti ärsyttää tuo miehen toiminta. Ensi kerralla kun saan hiivatulehduksen, en hoida sitä ennen kuin mies menee hammaslääkäriin. Ja suutun ja loukkaannun jos ei nuole ja pusuttele haisevaa pimpsaani.

Vierailija
28/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vanhuksena, kun suussa ei ole hampaita, puhe puuroutuu, ja siitä ei saa selvää, ja menettää mahdollisuuden kommunikoida muiden kanssa, niin saattaa katumus iskeä, mutta liian myöhään....