Mieheltä suomalaiselle naiselle!
Moi naiset.
Halusin vain tulla tämän päivän keskustelunaiheen myötä tulla sanomaan mielipiteeni suomalaisista naisista. Suomalaisia naisia sanotaan rumiksi, tyhmiksi, suomalaisia miehiä vihaavaksi jne.
Olen asunut koti-Suomen lisäksi Venäjällä, Saksassa, Portugalissa ja Kanadassa työni takia.
Suomalainen nainen. Minun mielestäni olette yleisesti ottaen kauniita sekä sisäisesti että ulkoisesti. Suomalainen nainen osaa piristää minun päivääni silloin kun on paha mieli, osaa olla jämäkkä yhteistyökumppani niin parisuhteissa kuin työelämässäkin.
Teistä puuttu venäläisten naisten turhamaisuus, kanadalaisten naiivius, portugalilainen misantropia ja saksalainen...noh, saksalaisuus. Myös lukusia muita kansalaisuuksia edustavia naisia olen tavannut ja ollut lähemminkin tekemisissä.
Suomalainen nainen on minun mielestäni paras näistä kaikista. Tietenkään ihmisiä ei voi kategorisoida kansalaisuuksien mukaan ja huonompia esimerkkejä löytyy kaikkien mahdollisten viiteryhmien edustajista.
Kiitos, suomalaiset naiset, kun olette elämässäni mukana. <3
Suomalainen mies
Espoo
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:25"]
Mitä on saksalaisten naisten "saksalaisuus"?
[/quote]
ANGELA. awww... tai sitten ei
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:57"]
Moi naiset.
Halusin vain tulla tämän päivän keskustelunaiheen myötä tulla sanomaan mielipiteeni suomalaisista naisista. Suomalaisia naisia sanotaan rumiksi, tyhmiksi, suomalaisia miehiä vihaavaksi jne.
Olen asunut koti-Suomen lisäksi Venäjällä, Saksassa, Portugalissa ja Kanadassa työni takia.
Suomalainen nainen. Minun mielestäni olette yleisesti ottaen kauniita sekä sisäisesti että ulkoisesti. Suomalainen nainen osaa piristää minun päivääni silloin kun on paha mieli, osaa olla jämäkkä yhteistyökumppani niin parisuhteissa kuin työelämässäkin.
Teistä puuttu venäläisten naisten turhamaisuus, kanadalaisten naiivius, portugalilainen misantropia ja saksalainen...noh, saksalaisuus. Myös lukusia muita kansalaisuuksia edustavia naisia olen tavannut ja ollut lähemminkin tekemisissä.
Suomalainen nainen on minun mielestäni paras näistä kaikista. Tietenkään ihmisiä ei voi kategorisoida kansalaisuuksien mukaan ja huonompia esimerkkejä löytyy kaikkien mahdollisten viiteryhmien edustajista.
Kiitos, suomalaiset naiset, kun olette elämässäni mukana. <3
Suomalainen mies
Espoo
[/quote]
Ihana sinä! <3
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:21"]
En mä vaan suomalaiselle miehelle ole kelvannut. Vaikka olen hyväkroppainen ym. Miksei kukaan ole ajatellut sitä, että ehkä niin moni nainen ei lähtisi ulkomaalaisen mukaan, jos suomalaisia kiinnostaisi? On aivan sama, vaikka minä jakaisin itseäni kaikille, kun ei minusta vaimoa haluta.
[/quote]
Älä masennu. Löytyy varmasti vielä sinullekin. :) Suomalainen mies on kyllä melko hillitty ja ujo moneen muuhun kulttuuriin verrattuna ja jos ei ole, niin on joko kännissä tai sitten seuraa tuntuu riittävän.
Itse paranin ujoudesta vasta about 25-vuotiaana. Oman pään sisältä ne rajoitteet useimmiten löytyy.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"]
Ei tasan varmaan ole miehen kirjoittama aloitus=)
Näitä naisten kirjoitelmia, joissa naista kehutaan ja ylistetään , näkee usein av-paska-palstalla.
Allekirjoituksena mies jtn, mutta jo kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajan naiseksi.
[/quote]
I don't know what to tell ya... :D
Voin kertoa, että hymyilen täällä tälle kommentille kahta leveämmin. Noh, minkäs teet anonyymillä foorumilla. Jos haluat olla tekstini kanssa eri mieltä, sinulla on siihen toki oikeus. Onnea vaan elämääsi. Millainen on muuten naisellinen kirjoitustyyli?
olisko ollu uskottavampi näin kirjotettuna? haluutko että muokkaan????
[/quote]
juu juu. olet ihan varmaan suomalainen "mies".
en väittele kanssasi enempää, koska kirjoitustyylisi paljastaa sinut naiseksi.
olen ennenkin käräyttänyt ketjuja joissa nainen esiintyy miehenä.
harmittaako?
[/quote]
joo iha sikana.
vittu ku meni pilale.
ap
PS. jos ei ollut muuta, niin jatkatko matkaa seuraavaan ketjuun käräyttelemään?
voi gauhee. suomimies kehuu, niin sitten 99 % vastauksista hätääntyneiden naisten paniikkireaktioita, kun eivät ole ikinä saaneet kehuja eivätkä näin muodoin osaa ottaa niitä vastaan. Joukossa myös muutama vihainen mies, kun joku menee mielistelemään vihollista.
n. 3 % vilpittömiä kiitoksia ja vastakehuja.
ei juma :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:25"]
Mitä on saksalaisten naisten "saksalaisuus"? Kiinnostaa. Tai kanadalaisten naiivius, portugalilaisten misantropia?
[/quote]
Tietysti vain minun kokemaani:
Saksalaisessa naisessa, kuin miehessäkin, on sellainen jännä yhdistelmä lähihistorian traumaa, entistä herrakansaa ja sitä kuuluisaa insinööriyttä (stereotypiat syntyy aina jostain...). Jos suomalaista naista on (suomalaisten) miesten mielestä vaikea lähestyä niin väitän että keskimääräistä saksatarta on vaikeampi. En tiedä johtuiko sitten ulkomaalaisuudestani.
Portugeesit ovat fatalisteja, jotka tuntuvat alkuun tosi tylyiltä. Kun tutustut, ovat tosi vieraanvaraisia ja saat heistä elinikäisiä ystäviä, mutta alussa tuntuvat tosi töykeiltä. Esim jos yrität ulkomaalaisena lausua jotain fraaseja portugalin kielellä, jossa muistaakseni 7 eri s-äännettä, he saattavat ruveta teatraalisesti pyörittelemään silmiä, korjailemaan jne. En tiedä loppujen lopuksi, olisiko oikeampi termi kulttuurixenofobia kuin suoranainen ihmisviha...
Kanukeilla on jenkkien ulkokultainen kohteliaisuus fraaseineen, "how are you doing, please, sir, mam" yhdistettynä siihen, että he elävät ihmeellisessä maailmankuplassa siellä ylhäällä, kaikelta suojassa.
Ihan mukavia ihmisiä löytyy toki näistä kaikista kulttuureista, myös venäläisistä, mutta kirjoituksen tarkoitus oli röyhkeästi vetää omien kokemusten perusteella vähän mutkia suoriksi - siksi, että suomalaiset naiset ovat näistä kaikista minusta parasta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:21"]
En mä vaan suomalaiselle miehelle ole kelvannut. Vaikka olen hyväkroppainen ym. Miksei kukaan ole ajatellut sitä, että ehkä niin moni nainen ei lähtisi ulkomaalaisen mukaan, jos suomalaisia kiinnostaisi? On aivan sama, vaikka minä jakaisin itseäni kaikille, kun ei minusta vaimoa haluta.
[/quote]Jos kerrot ensimmäisenä ja ainoana asiana itsestäsi sen, että olet hyväkroppainen, niin taidanpa tietää syyn miksi et kelpaa miehille.
[/quote]
Mainitsin sen siksi, että ensimmäinen kommentti vastaavanlaiseen viestiin on aina "laihduta, niin voisitkin kelvata".
[/quote]Eli kirjoitat valmis vastaus mielessä.. Paljon mielenkiintoisempaa olisi ollut lukea sinusta mitä tahansa muuta kuin hyväkroppaisuus. Helsingissä, jossa asun, kun on niin paljon hyväkroppaisia, ettei se ole mikään poikkeus vaan enemmänkin sääntö.
Tiedän kyllä, että ulkomailta, varsinkin köyhemmista maista olisi todella helppo löytää kiinnostuneita naisia, koska olen korkeakoulutettu länsimaisellakin mittapuulla, hyvässä fyysisessä kunnossa ja monien maiden mittapuulla rikaskin (täällä keskipalkkainen). Monessa maailman kolkassa erottuu jo sillä positiivisesti, että on valkoinen, koska siellä vaaleus yhdistetään ylempään statukseen.
En ole kuitenkaan kiinnostunut ratsastamaan hyvinvointivaltion tarjoamalla koulutuksella, palkkatasolla tai ihonvärilläni naisten suosioon, se tuntuisi väärältä. Kyllä täältä täytyy parisuhde löytyä ja on aina löytynytkin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:30"]
voi gauhee. suomimies kehuu, niin sitten 99 % vastauksista hätääntyneiden naisten paniikkireaktioita, kun eivät ole ikinä saaneet kehuja eivätkä näin muodoin osaa ottaa niitä vastaan. Joukossa myös muutama vihainen mies, kun joku menee mielistelemään vihollista.
n. 3 % vilpittömiä kiitoksia ja vastakehuja.
ei juma :D
[/quote]Hän aloitti kuitenkin tyhmällä yleistyksellä ja haukkumiseella, etkö huomannut? Teki sillä itsestään "paremman" kun ensin haukkui muut miehet.
Kiitos kehuista mies. :)
Yritän ainakin itse olla juuri tuollainen nainen jota voikin kehua. Siitä huolimatta en ole omahyväinen tai turhan nipottaja. Osaan ottaa myös kehut vastaan mutta en ylpisty siitä sillä pyrin kohtelemaan muita kuten toivon minua kohdeltavan, eli hyvin. Oma mieheni tosin sattuu olemaan tyypillinen suomalainen jörrikkä joka ei paljon puhele ja kehut jäävät saamatta. Tulkitsen kuitenkin valituksen puutteen tavallaan kiitokseksi. Ja kyllä hän osaa osoittaa kiitollisuuden vaikka sanallisesti hiljainen onkin.
Kyllä me suomalaiset naiset ja miehet osataan oikeesti olla ihania :)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:08"]
Kiitos kehuista mies. :)
Yritän ainakin itse olla juuri tuollainen nainen jota voikin kehua. Siitä huolimatta en ole omahyväinen tai turhan nipottaja. Osaan ottaa myös kehut vastaan mutta en ylpisty siitä sillä pyrin kohtelemaan muita kuten toivon minua kohdeltavan, eli hyvin. Oma mieheni tosin sattuu olemaan tyypillinen suomalainen jörrikkä joka ei paljon puhele ja kehut jäävät saamatta. Tulkitsen kuitenkin valituksen puutteen tavallaan kiitokseksi. Ja kyllä hän osaa osoittaa kiitollisuuden vaikka sanallisesti hiljainen onkin.
Kyllä me suomalaiset naiset ja miehet osataan oikeesti olla ihania :)
[/quote]
Ole hyvä. :)
ap
av-mamma kehuu av-mammoja =) huono provo. toki hienoa jos
av-kanttura saa nostetta tästä egolleen, mikäs siinä.
itsepetos on pahin petos
Hei, kiitos tästä! Olin jo ihan varma, että tämä on sitä samaa paskaa ja aikeissa tulla tänne kirjoittamaan kuinka meitä on täällä niin paljon erilaisia. Toivoisin, että suomalaiset miehet eivät haukkuisi suomalaisia naisia. Toivon myös, että suomalaiset naisetkaan eivät haukkuisi suomalaisia miehiä. Ja vaikka olisikin niin, että joku löytää elämänsä rakkauden toisesta maasta, siinäpähän löytää ja rakkaus on hieno asia. Ei sen ole pakko tehdä suomalaisista yhtään huonompia.
Onpa mukava lukea kerrankin muuta kuin siiderivalaaksi tai kananpersetukaksi haukkumista. Kiitos!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:21"]
[/quote]Jos kerrot ensimmäisenä ja ainoana asiana itsestäsi sen, että olet hyväkroppainen, niin taidanpa tietää syyn miksi et kelpaa miehille.
[/quote]
Mainitsin sen siksi, että ensimmäinen kommentti vastaavanlaiseen viestiin on aina "laihduta, niin voisitkin kelvata".