Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOM! Bakteereja kauppojen liuku hihnojen kapuloissa - älä käytä!

Vierailija
08.08.2014 |

Nyt on tutkimus paljastanut, että ruoka kauppojen kassojen kapulat taitavat olla bakteeri pesiä!

Olen aina miettinyt että miten niihin voi koskea kun kaikki aina niitä sorkkivat mutta nyt on yliopistossa noita tutkuttu ja niissä on paljon bakteereita. Minä en ainakaan enää käytä niitä, vaikka useimmat eivät tätä uskoisikaan.

S-ryhmän asiakas kohtaamis tiimi tutkii jo kuulemma asiaa ja niiden kieltämistä.

"Itä Suomen yliopistossa tutkitun mukaan kesällä levinneiden vatsatautien syynä eivät ole uimarannat. Syypää on todennäköisemmin kaupan liuku hihnalla käytetyävä kapula.

Kapulaan koskee päivittäin suuremmissa marketeissa yli 618 eri asiakasta. Lämmin kesä sää ja lomalaisten ja turistien huono hygienia on luonut oivallisen kasvualustan bakteereille!

-ÄLÄ KÄYTÄ kapulaa – ilman sitä on selvitty hyvin jo vuosikymmeniä

-ÄLÄ ANNA edellisen tai seuraavan asiakkaan käyttää kapulaa – selitä syy ystävällisesti mutta jämäkästi ja pyydä tätä siirtämään kapula pois liukuhihnaa saastuttamasta

-JOS kapulaa on jossakin tilanteissa PAKKO käyttää koske sitä kyynärpäällä taisuojatulla kädellä ja pistä se vähintään 35 cm päähän ostoksistasi"

http://s2.postimg.org/nqrb3owqx/kapula.jpg

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:43"]

Ja jos viittaa tutkimukseen, olisi hyvä esittää se, mistä tutkimuksesta on kyse.

[/quote]

Tuollahan se tuli linkitettynä. Se on kapula.jpg.

Vierailija
42/66 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aikanaan rahoja pidetty pahimpina bakteeripesinä? Ei kannata maksaa käteiselläkään, vaan hakea elintarvikkeet samalla tavalla kuin juoksukaljat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:27"]

Eikös aikanaan rahoja pidetty pahimpina bakteeripesinä? Ei kannata maksaa käteiselläkään, vaan hakea elintarvikkeet samalla tavalla kuin juoksukaljat.

[/quote]

Ne juoksukaljat kuitenkin kannattaa jättää väliin. Olutpullon kruunukorkki on yksi elintarvikkeiden suurimpia bakteeripesiä, se on kerännyt prosessissa erinomaista kasvualustaa. Tölkitkään eivät ole aivan puhtaimpia.

Vierailija
44/66 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pissin aina kolikoille ja pieren seteleille kotona. sitten maksan niillä kaupassa.

Vierailija
45/66 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:04"]

mä pissin aina kolikoille ja pieren seteleille kotona. sitten maksan niillä kaupassa.

[/quote]

Sä et halua tietää edes, mitä niille teen ennen sinun sormiasi..

Vierailija
46/66 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:43"]

Ja jos viittaa tutkimukseen, olisi hyvä esittää se, mistä tutkimuksesta on kyse.

[/quote]

Tuollahan se tuli linkitettynä. Se on kapula.jpg.

[/quote]

Ahaa. Itä-Suomen yliopistossa on tehty tutkimus nimeltä kapula.jpg. Kuulostaa luotettavalta.

Vierailija
47/66 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä tosiaan kaikkia muitakaan paikkoja ikinä pestä. Kuten hissin nappuloita tms. Mutta mitäs jos itse huolehtisi itsestään ja pesisi kädet kotiin tullessa ja ennen syömistä.

Vierailija
48/66 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillakäsine kannattaa molemmin päin suojaukseen, helteellä ei ole mukavaa esim. kätellä kun kädet ovat hikiset.

Moni ihmetellyt, käytän silti.

Vierailija
49/66 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:33"]Kannattaa mennä himaan, tukkia kaikki raot ja välit ja syödä vain keitettyä vettä.

[/quote]

Mutta jos taloa tehdessä putkimies on koskenut tänään.

Vierailija
50/66 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää ihmiset HUUMORIA XD Tässäkin on joku yhdys sanoja osaamaton vähän heittänyt läpppäää mutta kauhean moni ottaa tosissaan XD

Vierailija
51/66 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/66 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapuloitten takiako kassoilla on ne käsineet?

Vierailija
53/66 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se hihna? Se vasta bakteeripesä onkin. Ja viimeisen bakteeripläjäyksen se saa sitten niistä kapuloista, niin kuin ei olisi jo itselläänkin tarpeeksi.

Vierailija
54/66 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 06:30"]kapuloitten takiako kassoilla on ne käsineet?
[/quote] varmaan rahojen, ne vasta ovatkin kiertäneet kädestä toiseen..

Vierailija
55/66 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:31"]

Älä avaa kylmäkaapia, kahvassa bakteereja. Ostoskorin aisa, täynnä bakteereja. Kaupan oven kahva, täynnä bakteereja. Hissin napit, yök. Kaupan vaa'an napit, hyi. Liikennevalon painike, ei pestä ikinä. Bussin stop-nappi, ei siivota ei. Hanskat kädessä liikun ja desinfiointia harrastan. 

[/quote]

On sulla työmaa! Hattua nostan, kiitän ja kumarran! Että jaksat kaikkia noita käydä desinfioimassa!!! Teetkö pitkää päivää? Kuka maksaa palkan, vai ihanko auttamishalusta toimit?

Vierailija
56/66 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:26"]

Voi nyt se sitten selvisi miksi olin sairaana koko vuoden kun työskentelin kassalla!!! Eiku hetkinen..... En tainnut olla sairaana kertaakaan koko vuoden aikana. Aika jännä eiks? XD

[/quote]sama huomio, kun olin jossain vaiheessa kassatyössä, niin en ollut ikinä sairas.

Vierailija
57/66 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rohkea ja käytän! Joka kerta!

Vierailija
58/66 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä kapuloita puhdistella päivän mittaan.

Vierailija
59/66 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina oma kapula mukana. Pyyhin sen kaupassa desinfiointipyyhkeella ennen ja jalkeen kayton. Kotiin tultuani laitan sen kiehuvaan veteen vahaksi aikaa ja sitten viela mikroon pariksi minuutiksi. Kaupassa ostoskarryjen kahvan ymparille foliota ja kateen kumihanskat. Suosittelen kaikille. Ai niin, melkein unohtui. Hengityssuojain kaupassakaynnin ajaksi tietysti.

Vierailija
60/66 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt, kuinka harvoin ostoskorejakin pestään. Niissä on pohjalla usein vielä jotain mömmöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän