Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston tentti max pistemäärä 40

Vierailija
16.09.2014 |

Puolella pääsee läpi. Millaisilla pisteillä saa 2-5?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on mitään yhtä standardia, minkä voisi tähän laittaa, se on aina vähän opettajakohtaistakin ne lopulliset rajat. Sekin voi vaikuttaa, kuinka vaikea tentti on ollut, jos se on yleisesti ollut vaikea/helppo, rajat saattavat hieman elää.

Vierailija
2/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Kuitenkin jos minä pitäisin tuollaisen tentin, ja 20 olisi siis ykkösen raja, pitäisin muiden arvosanojen rajat tasasuuruisina portaina (eli 4 pistettä/arvosana, vitosen saa siis 36-40 pisteellä) Ei siis mitään gaussin käyrää tms. vaan tasaiset rajat, jotka vastaa oppismissisältöjä, eikä kurssin yleistä tasoa.

Mutta tiedän myös niitä, joilla olisi käyössä 5pistettä/arvosana, ja viitonen vaatisi siis täydet pisteet. Ja kellokäyrien käyttäjiäkin löytyy vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Läpi tai ei, se ratkasee.

Vierailija
4/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain joskus olen nähnyt jotain prosenttitaulukoita, oisko kellään?

Vierailija
5/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täydennettäköön vielä, että vaikka puolella saattaisi päästä läpi, niin itse olen saanut nauttia myös tenteistä, joissa jokaisesta kysymyksestä on tarvinnut saada vähintään tietty pistemäärä . Elitosin sanoen jos olisi osannut vastata  kysymävä yksn yksi ja kaksi 100% niin tämä ei olisi riittänyt läpipääsyyn, vaan myös kysymyksistä kolme ja neljä on tarvinnut tietää riitttävä määrä. Lisäksi on saatettu kasvattaa vaikeusastetta edelleen , siten että virheellisistä tiedoista on annettu miinuspisteitä. Vaikka olen keskinkertainen oppilas niin en muista, että minulla yksikään tentti olisi koskaan mennyt miinuksen puolelle, vaikka joskus olen tentin vastaamiseni  aloittanut, niin on tuntunut etttä omasta päästä on paennut kaikki tieto ja osaaminen, joka siellä, joskus on saattanut olla. Mutta kun antaa "tyhjyyden laskeutua" niin kummasti asiat alkavat palauatua. On kieltämättä ollut onnena sekin, että tenttisalista ei ole heti saanut poistua, vaan on tarvinnut odottaa se ensimmäinen puolituntia tentin alkanisesta. Ja tuossa ajassa kyllä saa puristettua asioita paperille, jos vain on yhtään valmistautunut tenttiin. Tai, ainakin pitäisi saada. Tsemmpiä kaikille opintoihin!   

Vierailija
6/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jossain joskus olen nähnyt jotain prosenttitaulukoita, oisko kellään?" Lienee, jo selviää, että max 40 piisteen tenttikin voidaan arvostella monella tavalla (katso myös esimerkiksi "6":n kirjoittama) . Mutta toki voidaan ajatella esimerkiksi seuraavanlainen mahd. tentin  pisteytys kokonaispisteitä saatu alle. puolet (alle 50%) niin hylätty. Ja kokonaispisteitä saatu 50-60.5p = 1 ( minimi 51 max. 60%)     60 -70p = 2      70-80p = 3      80-90p  = 4    90-100p = 5 (max 100% )

Vierailija
7/7 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulun luonnontieteellisessä on käytössä suunnilleen tälläinen arvostelu:
1 = puolet maksimipisteistä
2 = 2/3 maksimipisteistä
3 = 3/4 maksimipisteistä
4 = 4/5 maksimipisteistä
5 = 5/6 maksimipisteistä

Vaihtelee jonkin verran ilmeisesti sen perusteella onko koe ollut helppo vai vaikea. Tuntui kyllä välillä todella epäreilulta tavalta arvostella mutta lopetin opiskelut kesken :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi