Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydätkö mitään korvausta, jos hoidat tuttavasi lapsia?

Vierailija
28.07.2021 |

Otsikossa kysymys. Onko tylyä alkaa vaatimaan jotain myös itselleen, jos pyynnöt lapsenvahdiksi ovat toistuvia? Mikä on kohtuullinen määrä toimia toisen eduksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän, ei kenenkään tarvitse olla ilmainen lastenvahti, ellei itse niin halua.

Vierailija
2/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kerta, siinä raja viimeistään. Ja sano lähtöhinta on jo 20 e ja tunnit erikseen, koska ilmoitat verottajalle et myöskään ole halpa. Maksavat mukisematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä lapsia tutuilla.

Hoitaisin ihan ilmaiseksi omien rinnalla, jos kyseessä olisi silloin tällöin pari päivää. Esim. viikonloppuiltoja tai joitain lyhyitä lomia.

Mitään ilmaista perhepäivähoitoa ei tietenkään.

Vierailija
4/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi hoitamaan. En itsekään pyytänyt ketään ystävääni eikä edes tullut mieleen vaikka lapsi haastava olikin.

Vierailija
5/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi vaatia tekemään myöskään pimeänä rahaa joten pyydä tuplat jos on selviä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
6/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pari kyllä, jos tarve on ilmeinen. Mutta siinä menee raja, sitten olisi jo hyväksikäyttöä.

Vierailija
7/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyydän, ei kenenkään tarvitse olla ilmainen lastenvahti, ellei itse niin halua.

Paljonko pyydät?

Vierailija
8/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole tylyä. Itsestä tuntuisi ainakin että jatkuvat pyynnöt ilman palkkaa menee jo hyväksikäytön puolelle. Toki, ajattelevainen ihminen maksaisi tuollaisesta ihan ilman pyyntöäkin.

Itse olen käynyt vahtimassa satojen kilometrienkin päässä lähisukulaisten lapsia ja olisin tehnyt sen ilman palkkaakin mutta kyllä lämmitti mieltä kun tiukilla olevana opiskelijana sain noista mukavan summan rahaakin.

Vierailija
9/9 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on ollut paljon muiden lapsia hoidossa ,työpäiväni jälkeen arkena kuin viikonloput:Käytänössä 46 vuotta.Eipä tullut koskaan mieleen pytää palkaa siitä tai korvaus.Kiitos riitti. Aikansa kutakin,nyt juoksen karkuu jos uudet tuttavat nuoret elämään tulossa ja lapsia,tie mitä se tietää,Hoidatko,voisitko,autatko. Kun saavutaa 68  matkalla 69vuoteen,on jo aika sanoa: EI.Elää itselle ja otta oma elämä halutunsa.Kaikessa mussakin autamisessa.Opetella sanomaan ei! Nuoremilla on enerkiaa ja voimia ,iloa jelpaa lastenhoidossa. sp. lukihäiriöisenä en näe txt.virheet.anteeksi