Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cipralex / Escitalopram Actavis takaisin?

Vierailija
08.08.2014 |

Kärsin melko pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöistä ja napsin essitalopraamia varmaan 8 vuotta. Kaikki oli suht okei, mitä nyt tunteet jonkun verran katosi ja seksuaalinen halukkuus väheni. Itse sairauteeni lääke auttoi aika hyvin, punastelin tosin edelleen aika paljon.

Lopetin lääkkeen muutama kuukausi sitten ja vieroitusoireina oli pahat sähköiskut päässä ja säpsähtely. Ne meni ohi, mutta nyt on tullut tilalle säikkyys ja sos.tilanteiden pelkokin on palannut ja myös sellainen yleinen ahdistus ja itkuisuus. Nykyään ahdistaa jo oman pienen työporukankin kanssa kahvilla istuminen

Onko kokemuksia, että onko tämä vain ohimenevää vai käynkö hakemassa uuden reseptin lääkkeelle? Tuntuu, että lääkkeen käyttämisen aikaan elämä oli paljon helpompaa kuin nyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut.

Vierailija
2/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin vaikka lopetin erittäin hitaasti. Olin joitakin vuosia ilman ja nyt olen taas entiselläni eli kaikki ahdistaa. Aloitin lääkityksen uudelleen tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voit ottaa tuota lääkettä vaikka loppuelämäsi ilman ongelmia, jos olet tähänkin asti. Minä tunnistan hyvin tuon itkuisuuden ja säpsähtelyn tunteen. Siitä ei välttämättä pääse eroon, mutta omaa tulkintaa kyseisestä tunteesta voi muokata: "Nyt minulla on tällainen olo, mutta se ei tapa minua ja se menee ohitse". 

Kuitenkin jos koet, että tuollainen sisäinen puhe ei ole tarpeeksi tehokasta, ota lääke takaisin käyttöön. 

Minua ahdisti niin paljon jo ajatus lääkkeen säännöllisesti käytöstä, että napsin tuota vain "silloin kun tuntui siltä", max muutaman päivän putkeen.

Vierailija
4/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lopettaa varovasti, hitaasti ja vähitellen. Muuten käy noin.

Vierailija
5/6 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellu koskaan terapiaa? 

Vierailija
6/6 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt vielä kuulostella omia tuntemuksia, välillä on vähän parempiakin päiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme